فهرست مقالات بهشته نیوشا


  • مقاله

    1 - ویژگی‌های روان‌سنجی ابزار مدیریت عواطف و احساسات در بین کودکان
    روان سنجی , شماره 1 , سال 7 , بهار 1398
    پژوهش حاضر ویژگی روان سنجی ابزار مدیریت عواطف و احساسات در کودکان را مورد مطالعه قرار می دهد. نمونه آماری257 نفر از فراگیران مراجعه به مرکز فراموز پهنه جنوب در مقطع ابتدایی بوده که 10% از حجم جامعه (مراجعین کل) را شامل می‌شود. داده‌ها با استفاده تحلیل عاملی اکتشافی ( چکیده کامل
    پژوهش حاضر ویژگی روان سنجی ابزار مدیریت عواطف و احساسات در کودکان را مورد مطالعه قرار می دهد. نمونه آماری257 نفر از فراگیران مراجعه به مرکز فراموز پهنه جنوب در مقطع ابتدایی بوده که 10% از حجم جامعه (مراجعین کل) را شامل می‌شود. داده‌ها با استفاده تحلیل عاملی اکتشافی (چرخش واریماکس) و آلفای کرونباخ با نرم‌افزار SPSS-24 و حداکثر درست‌نمایی با نرم‌افزار لیزرل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد KMO=0.779، آزمون کرویت بارتلت با تقریب کای اسکوئر 917/585 و ارزش‌ویژه اولیه برای هر سه عامل بزرگتر از 1 حاصل شد. در مدل ارائه شده، RMSEA=0.12، df=51، CFI=0.93، NFI=0.90، RFI=0.87، IFI=0.93 مناسب گزارش شد. مقدار آلفا برای عامل اول 738/0، عامل دوم 823/0 و عامل سوم 820/0 و پایایی کلی پرسشنامه نیز 847/0 بدست آمد. در مجموع پرسشنامه از روایی و پایایی قابل قبولی برخوردار است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - رابطه جو اخلاقی سازمان با اعتماد سازمانی و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 5 , زمستان 1393
    هدف از این پژوهش، بررسی رابطه جو اخلاقی سازمانی با اعتماد و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسط شهر اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، دبیران مدارس متوسط شهر اصفهان در سال تحصیلی 92-91 به تعداد 275 نفر بودند. حجم نمونه با روش نمونه گیری ت چکیده کامل
    هدف از این پژوهش، بررسی رابطه جو اخلاقی سازمانی با اعتماد و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسط شهر اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، دبیران مدارس متوسط شهر اصفهان در سال تحصیلی 92-91 به تعداد 275 نفر بودند. حجم نمونه با روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول نمونه گیری جامعه محدود در سطح اطمینان نود درصد تعداد حجم نمونه 77 درآمده که 90 پرسشنامه توزیع شد که 84 پرسشنامه برگردانده شد، تعیین گردید. ابزار جمع آوری داده‌ها سه پرسشنامه استاندارد جو اخلاقی سازمان کولن، ویکتور و برانسون (1993)، اعتماد سازمانی اسکات (2003) و تعهد سازمانی آلن و میر (1990) بود. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و به ترتیب 78/0، 89/0 و 89/0 می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم افزارهای spss و smart pls استفاده گردید. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که بر اساس مدل تحلیل مسیر در حالت ضریب استاندارد و معناداری مدل در سطح اطمینان 95% میان جو اخلاقی و اعتماد و تعهد از یک سو و میان اعتماد و تعهد از دیگر سو رابطه علی معناداری وجود دارد. علاقه‌مندی سازمانی، کارایی، دوستی، روحیه کارگروهی، معنویات فردی با اعتماد سازمانی رابطه دارد و ضمن این که بیشترین رابطه با اعتماد سازمانی به ترتیب مربوط به بعد کارایی و دوستی است. علاقه‌مندی فردی، دوستی، روحیه کارگروهی، مسئولیت اجتماعی، معنویات فردی با تعهد سازمانی رابطه دارد و ضمن این که بیش­ترین رابطه مربوط به بعد دوستی است. پرونده مقاله