فهرست مقالات رامونا شاملی


  • مقاله

    1 - اثربخشی واقعیت درمانی بر تاب آوری مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان
    اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی , شماره 1 , سال 12 , بهار 1396
    معمولا، همه ی کودکان به بیماری های مختلفی در طول دوره ی نوزادی و کودکی خود دچار می شوندولی، برخی بیماری ها نظیر سرطان شرایطی را تحمیل می کند که زندگی روزمره و خانواده ی این کودکان را مختل می سازد. از آنجایی که تاب آوری، توانایی فعالانه عمل کردن و موثر بودن به جای واکنشی چکیده کامل
    معمولا، همه ی کودکان به بیماری های مختلفی در طول دوره ی نوزادی و کودکی خود دچار می شوندولی، برخی بیماری ها نظیر سرطان شرایطی را تحمیل می کند که زندگی روزمره و خانواده ی این کودکان را مختل می سازد. از آنجایی که تاب آوری، توانایی فعالانه عمل کردن و موثر بودن به جای واکنشی عمل کردن و منفعل بودن در پاسخ به موقعیت های استرس آمیز است، هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی واقعیت درمانی بر تاب آوری مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان بود. بدین منظور، طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل، 20 مادر داوطلب دارای فرزند مبتلا به سرطان بستری در بخش خون و آنکولوژی به صورت در دسترس در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه شامل 10 نفر)، کاربندی شدند. گروه آزمایش، به مدت 10 جلسه ی 45 دقیقه ای به صورت انفرادی تحت مداخله ی مبتنی بر واقعیت درمانی قرار گرفتند ولی گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. آزمودنی ها قبل و بعد از مداخله، از نظر تاب آوری مورد آزمون قرار گرفتند و نتایج تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس نشان داد ک، تاثیر واقعیت درمانی بر تاب آوری مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان معنا دار است. به نظر می رسد آموزش های واقعیت درمانی بر تاب آوری مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان موثر است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی روش‌ها و ابزارهای آموزش مجازی به‌منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد واحد خدابنده
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 5 , بهار 1393
    هدف از این پژوهش، بررسی روش­ها و ابزارهای بکارگیری آموزش مجازی به­منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده و ارائه زیرساخت­های پیشنهادی موردنیاز، می­باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش ش چکیده کامل
    هدف از این پژوهش، بررسی روش­ها و ابزارهای بکارگیری آموزش مجازی به­منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده و ارائه زیرساخت­های پیشنهادی موردنیاز، می­باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی اساتید هیات علمی تمام وقت یا پاره وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده شامل36 نفر می­باشد. نمونه آماری اساتید به علت محدود بودن آنها برابر با جامعه آماری آنها می­باشد.  ابزار جمع­آوری داده­ها، پرسش­نامه محقق ساخته بود، که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. نتایج نشان دادند که میان ابزارها و روش­های گوناگون بکارگیری آموزش مجازی با ارتقاء کیفیت آموزش ارتباط معنی­دار مثبتی وجود دارد. هم­چنین یافته­ها مشخص کردند که هیچ­گونه رابطه معنی­داری بین متغیرهای سن، جنسیت، رشته، مقطع و سابقه تدریس اساتید با نمره کلی پرسشنامه وجود ندارد. به عنوان نتیجه کلی، پیاده سازی و بکارگیری روش­ها و ابزارهای آموزش مجازی درکنار فرایند تدریس می­تواند به عنوان یک ابزار کار آمد، به اساتید در ارتقاء کیفیت آموزش یاری رساند. پرونده مقاله