فهرست مقالات سید سعید حسینی


  • مقاله

    1 - تأثیر‎ بازی‌ها‌‌‎ی رایانه‌ای خشن بر پرخاشگری دانش‌آموزان
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 4 , سال 8 , پاییز 1396
    هدف از پژوهش حاضر، مقایسه پرخاشگری دانش‌آموزان‎ استفاده کننده از بازی‎های رایانه‎ای خشن با دیگر دانش‎آموزان مقطع ابتدایی شهرستان الیگودرز بود. روش تحقیق حاضر علی- ‎مقایسه‌ای بوده که در آن محقق تأثیر استفاده از ‎بازی‎های رایانه‌ای خشن توسط دان چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر، مقایسه پرخاشگری دانش‌آموزان‎ استفاده کننده از بازی‎های رایانه‎ای خشن با دیگر دانش‎آموزان مقطع ابتدایی شهرستان الیگودرز بود. روش تحقیق حاضر علی- ‎مقایسه‌ای بوده که در آن محقق تأثیر استفاده از ‎بازی‎های رایانه‌ای خشن توسط دانش‎آموزان را در پرخاشگری مقایسه کرده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانش‎آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان الیگودرز در سال تحصیلی 95 -1394 تشکیل می‌دهند که تعداد آنها 3908 نفر می‌باشد. با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش‌آموزان از چهار مدرسه به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب و سپس، آزمون پرخاشگری آیزنک که دارای 29 سؤال دو گویه‌ای بود در اختیار آنها قرار داده شد. برای آزمودن فرضیه پژوهش از آزمون t مستقل در سطح معنی‌داری 0/50 استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین میانگین‎های مورد مقایسه، تفاوت معنی‌داری وجود دارد. به بیان دیگر، استفاده از بازی‎های رایانه‎ای خشن بر میزان پرخاشگری دانش‎آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان الیگودرز تأثیر‎ داشته و بین استفاده‎کنندگان و استفاده نکرده‎ها نیز تفاوت معنی‌دار بود. هم‌چنین، نتایج نشان داد، بیش از نیمی از استفاده‎کنندگان از این بازی‎ها‎ تمایل به بازی‎های رایانه‎ای خشن داشته و تمایل دارند، این بازی‎ها‎ را به صورت فردی انجام دهند. علاوه بر آن، یافته‎ها نشان داد که استفاده گروهی تأثیر‎ بیشتری در پرخاشگری داشته است. پرونده مقاله