فهرست مقالات bita yazdani


  • مقاله

    1 - مدل خروج کارآفرینانه موفق در کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور
    دانش کارآفرینی , شماره 1 , سال 4 , بهار 1403
    خروج کارآفرینانه فرایندی است که به‌موجب آن صاحبان شرکت‌های خصوصی از مالکیت و ساختار تصمیم‌گیری شرکت‌هایشان کناره‌گیری می‌نمایند. در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان که خلق کسب‌وکار حاصل ایده پردازی و کارآفرینی یک یا چند فرد به‌عنوان خالقان آن کسب‌وکار می‌باشد وابستگی به کارآفرین چکیده کامل
    خروج کارآفرینانه فرایندی است که به‌موجب آن صاحبان شرکت‌های خصوصی از مالکیت و ساختار تصمیم‌گیری شرکت‌هایشان کناره‌گیری می‌نمایند. در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان که خلق کسب‌وکار حاصل ایده پردازی و کارآفرینی یک یا چند فرد به‌عنوان خالقان آن کسب‌وکار می‌باشد وابستگی به کارآفرین در سطح بالاتری می‌باشد و همچنین با توجه به وجود امکان رشد بالا در این‌گونه کسب‌وکارها ، برنامه‌ریزی مناسب برای خروج کارآفرین و اتخاذ استراتژی خروج مناسب برای دستیابی به بالاترین بازده حاصل از خروج ، حساسیت بیشتری خواهد داشت. لذا این پژوهش پس از بررسی ادبیات این حوزه با اتخاذ یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش داده بنیاد از طریق مصاحبه با کارآفرینان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه های مختلف مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ، به طراحی مدلی برای خروج کارآفرینانه موفق در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان پرداخته است. در مدل نهایی با نگاهی جامع به مقوله خروج کارآفرینانه با درنظرگرفتن آنکه ضمن تضمین بقاء و رشد کسب‌وکار پس از خروج کارآفرین ، بالاترین بازده برای کارآفرین به لحاظ مالی و همچنین ذهنی و روانی فراهم آید ، بررسی علل و عوامل زمینه‌ساز، پیش‌نیازها و عوامل مداخله‌گر و استراتژی‌های خروج مناسب و پبامدهای خروج از دیدگاه کارآفرینان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ، ارائه گردیده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی تأثیر آموزش به کمک رایانه (CAI) در مقایسه با روش آموزش سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی سال دوم دبیرستان های دخترانه ناحیه 1 تبریز
    آموزش و ارزشیابی , شماره 2 , سال 7 , تابستان 1393
    کاربرد صحیح فناوری‌های جدید مثل رایانه و تجهیزات وابسته به آن، به خصوص چند رسانه‌ای‌ها، در آموزش و یادگیری اهمیت بسزایی دارد و به بهبود فرایند یاددهی و یادگیری کمک می‌کند. هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش به کمک رایانه (CAI) در مقایسه با آموزش سنتی بر یادگیری ز چکیده کامل
    کاربرد صحیح فناوری‌های جدید مثل رایانه و تجهیزات وابسته به آن، به خصوص چند رسانه‌ای‌ها، در آموزش و یادگیری اهمیت بسزایی دارد و به بهبود فرایند یاددهی و یادگیری کمک می‌کند. هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش به کمک رایانه (CAI) در مقایسه با آموزش سنتی بر یادگیری زبان‌انگلیسی سال دوم دبیرستان‌ها می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانش‌آموزان دختر پایه دوم دبیرستان‌های دخترانه ناحیه یک تبریز که در سال‌تحصیلی 92-1391 مشغول تحصیل بودند و تعداد آنها 489 نفر بود. حجم نمونه برای هر گروه 22 نفر (گروه آزمایش و گروه کنترل) که به روش نمونه‌گیری تصادفی از بین کلاس‌های دوم دبیرستان‌ها انتخاب شد. در پژوهش حاضر روش تحقیق، نیمه آزمایشی می‌باشد. به منظور گردآوری داده‌ها از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته به صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون و بسته آموزشی زبان انگلیسی استفاده شد. با استفاده از نرم‌افزار spss برای تجزیه و تحلیل فرضیه‌ها از آزمون‌های tو Ancova استفاده شد. نتایج یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد که آموزش به کمک رایانه بر یادگیری زبان‌انگلیسی (دستور و ساختار جملات، مهارت‌های نوشتاری، درک مطلب و لغات و اصطلاحات) مؤثر است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - ترس ناشی از همه‌گیری کووید-19 و رفتار خرید مصرف‌کننده در گروه‌های مختلف نسلی ایران
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 5 , سال 10 , زمستان 1403
    شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، پیامدهای مختلفی برای زندگی روزمره مصرف‌کنندگان داشته و نحوه عملکرد مشاغل، خرید و رفتار مصرف‌کنندگان را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار داده است. ازاین‌رو، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کننده‌ها در دوران کرونا یک نیاز مهم برای مدیران کسب‌ چکیده کامل
    شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، پیامدهای مختلفی برای زندگی روزمره مصرف‌کنندگان داشته و نحوه عملکرد مشاغل، خرید و رفتار مصرف‌کنندگان را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار داده است. ازاین‌رو، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کننده‌ها در دوران کرونا یک نیاز مهم برای مدیران کسب‌وکارها جهت نظارت بر تغییر در رفتار خرید و عادات مصرف‌کنندگان است. ازاین‌رو هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ترس ناشی از همه‌گیری کووید-19 (ترس از سلامتی و ترس از شرایط اقتصادی) بر رفتار خرید مصرف‌کننده در انواع گروه‌های نسلی می‌باشد. پژوهش از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری کلیه مصرف‌کنندگان در 5 استان تهران، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و البرز می‌باشد. روش نمونه‌گیری، تصادفی و از نوع خوشه‌ای و حجم نمونه آماری برابر با 368 نفر است. جهت گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه به دو صورت آنلاین و چاپی بهره گرفته شد. روایی پرسشنامه‌ی مذکور توسط خبرگان و پیش‌آزمون و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. به‌منظور تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار SPSS 26 استفاده شده است. نتایج نشان داد ترس از سلامتی و ترس از وضعیت اقتصادی منجر به تغییر رفتار خرید می‌گردد. ترس از سلامتی در میان نسل¬های مختلف دارای تفاوت معنی‌دار است و ترس از وضعیت اقتصادی در میان نسل‌های مختلف تفاوتی ندارد. همچنین رفتار خرید نیز در میان نسل¬های مختلف تفاوت معناداری ندارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی تأثیر ترس ناشی از همه‌گیری کووید-19 بر رفتار خرید مصرف‌کننده (موردمطالعه: گروه‌های مختلف نسلی ایران)
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 5 , سال 10 , زمستان 1403

    شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، پیامدهای مختلفی برای زندگی روزمره مصرف‌کنندگان داشته و نحوه عملکرد مشاغل، خرید و رفتار مصرف‌کنندگان را به طرز چشمگیری تحت‌تأثیر قرار داده است. ازاین‌رو، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کننده‌ها در دو چکیده کامل

    شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، پیامدهای مختلفی برای زندگی روزمره مصرف‌کنندگان داشته و نحوه عملکرد مشاغل، خرید و رفتار مصرف‌کنندگان را به طرز چشمگیری تحت‌تأثیر قرار داده است. ازاین‌رو، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کننده‌ها در دوران کرونا یک نیاز مهم برای مدیران کسب‌وکارها جهت نظارت بر تغییر در رفتار خرید و عادات مصرف‌کنندگان است. ازاین‌رو هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ترس ناشی از همه‌گیری کووید-19 (ترس از سلامتی و ترس از شرایط اقتصادی) بر رفتار خرید مصرف‌کننده در انواع گروه‌های نسلی است. پژوهش ازنظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری کلیه مصرف‌کنندگان در 5 استان تهران، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و البرز است. روش نمونه‌گیری، تصادفی و از نوع خوشه‌ای و حجم نمونه آماری برابر با 368 نفر است. جهت گردآوری داده‌ها از ابزار پرسش‌نامه به دو صورت آنلاین و چاپی بهره گرفته شد. روایی پرسشنامه‌ی مذکور توسط خبرگان و پیش‌آزمون و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. به‌منظور تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار SPSS 26 استفاده ‌شده است. نتایج نشان داد ترس از سلامتی و ترس از وضعیت اقتصادی منجر به تغییر رفتار خرید می‌شود. تفاوت میان نسل¬ها در ترس از سلامتی و ترس از وضعیت اقتصادی معنا‌دار است. همچنین در رفتار خرید نیز میان نسل¬های مختلف تفاوت معنادار وجود دارد.

    پرونده مقاله