فهرست مقالات حیدرعلی زارعی


  • مقاله

    1 - پیش‌بینی تفکر جنایی بر اساس متغیرهای شخصی و کیفری در مجرمان
    دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی , شماره 5 , سال 18 , زمستان 1396
    هدف اساسی پژوهش، پیش‌بینی تفکر جنایی بر اساس متغیرهای شخصی و کیفری در زندانیان بود. روش تحقیق، همبستگی بود. جامعه تحقیق شامل همه زندانیان زندان‌های سطح تهران بزرگ بود. گروه نمونه مورد مطالعه (326=N) به روش تصادفی خوشه‌ای تک‌مرحله‌ای از زندانیان مقیم در ندامتگاه بزرگ تهر چکیده کامل
    هدف اساسی پژوهش، پیش‌بینی تفکر جنایی بر اساس متغیرهای شخصی و کیفری در زندانیان بود. روش تحقیق، همبستگی بود. جامعه تحقیق شامل همه زندانیان زندان‌های سطح تهران بزرگ بود. گروه نمونه مورد مطالعه (326=N) به روش تصادفی خوشه‌ای تک‌مرحله‌ای از زندانیان مقیم در ندامتگاه بزرگ تهران انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه سبک‌های تفکر جنایی (نایت و همکاران، 2006) بود. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که بین متغیرهای شخصی (سن و رتبه تولد) و کیفری (تعداد محکومیت‌ها) و متغیر تفکر جنایی همبستگی معنادار وجود دارد (05/0p<). پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه بین مسئولیت‌پذیری با سبک‌های حل‌مسئله در دانش‌آموزان پایه ششم شهرستان شاهین دژ در سال تحصیلی 94-93
    مهارت های روانشناسی تربیتی , شماره 5 , سال 6 , زمستان 1394
    این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مسئولیت‌پذیری با سبک‌های حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم انجام گرفت.تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی همبستگی است. نمونه آماری پژوهش، 234 نفر(122دختر و 112پسر) از دانش آموزان پایه ششم شهرستان شاهین‌دژ در سال تحصیلی 94-93بود. این تعداد به روش نمون چکیده کامل
    این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مسئولیت‌پذیری با سبک‌های حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم انجام گرفت.تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی همبستگی است. نمونه آماری پژوهش، 234 نفر(122دختر و 112پسر) از دانش آموزان پایه ششم شهرستان شاهین‌دژ در سال تحصیلی 94-93بود. این تعداد به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و حل مسئله هپنر و پترسون(PSI) بود. تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، تی مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) انجام گرفت. نتایج نشان داد که بین مسئولیت‌پذیری با سبک‌های حل مسئله دانش‌آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.همچنین بین دانش آموزان دختر و پسر از نظر مسئولیت‌پذیری تفاوت معناداری به نفع دانش آموزان دختر وجود دارد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) معلوم ساخت که بین دختران و پسران در انواع سبک‌های حل مسئله تفاوت معناداری وجود ندارد. پرونده مقاله