در این پژوهش تأثیر احساسات سرمایه گذاران بر بازار آتی سکه طلا در بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفت و اثرات روانشناختی فعالیت های سرمایه گذاران در معاملات آتی ارائه شد. عوامل احساسی نقشی اساسی در تصمیم گیری های فردی در بازارهای مالی دارند. در پارادایم مالی رفتاری، چکیده کامل
در این پژوهش تأثیر احساسات سرمایه گذاران بر بازار آتی سکه طلا در بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفت و اثرات روانشناختی فعالیت های سرمایه گذاران در معاملات آتی ارائه شد. عوامل احساسی نقشی اساسی در تصمیم گیری های فردی در بازارهای مالی دارند. در پارادایم مالی رفتاری، عنوان می شود که عوامل متعددی بر رفتار سرمایه گذاران تأثیر داشته و موجب می گردند آنها تصمیم گیری منطقی نداشته باشند. احساسات سرمایه گذاران از مهمترین آنهاست. در این بررسی از داده های روزانه ی معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران در بازه ی زمانی 6 فروردین 1388 تا 6 خرداد 1392 استفاده شده است. برای بررسی تأثیر احساسات سرمایه گذاران بر بازار آتی از طیف وسیعی از مدل های متقارن و نامتقارن خانواده GARCH شامل مدل هایGARCH، GARCH-M، GJR-GARCH، GJR-GARCH با در نظر گرفتن GARCH-Mاستفاده شده است. این مدل ها از جمله روش های مؤثر برای متمایز نمودن نوسان پذیری حاصل از احساسات سرمایه گذاران در بازارهای آتی هستند. نتایج پژوهش حاصل از برازش مدل های مختلف خانواده GARCHبیانگر آن است که نوسانات احساسات تأثیر مثبت و معناداری بر نوسانات بازار آتی سکه طلا در ایران دارد.
پرونده مقاله
هدف مطالعه حاضر معرفی تکنیک نردبانی بهعنوان یک ابزار مناسب در تحقیقات بازاریابی و رفتار مصرفکننده و چگونگی اجرای آن در عمل است. در این مطالعه تکنیک نردبانی بهعنوان ابزاری مهم برای فهم ارزشهای مصرفکننده و تدوین استراتژیهای برند و پیام تبلیغاتی معرفی میشود. علیرغم چکیده کامل
هدف مطالعه حاضر معرفی تکنیک نردبانی بهعنوان یک ابزار مناسب در تحقیقات بازاریابی و رفتار مصرفکننده و چگونگی اجرای آن در عمل است. در این مطالعه تکنیک نردبانی بهعنوان ابزاری مهم برای فهم ارزشهای مصرفکننده و تدوین استراتژیهای برند و پیام تبلیغاتی معرفی میشود. علیرغم اینکه تکنیک نردبانی ابزاری قوی و مفید برای بازاریابان و محققان برای فهم رفتار مصرفکننده است، با این حال به دلیل آشنایی کم و دشواری اجرای این تکنیک، به میزان کمی از آن در مطالعات رفتار مصرفکننده استفاده میشود. در این مطالعه، علاوه بر تشریح نحوه اجرای این تکنیک و چگونگی استخراج نقشه سلسلهمراتبی ارزش، به چالشها و مشکلاتی که محققان در بهکارگیری این تکنیک با آن روبهرو میشوند و راهحل آنها اشاره شده است. این مطالعه، بینش مناسبی را برای بازاریابان و محققان علاقهمند به شناخت ارزشهای مصرفکنندگان و چگونگی ارتباط بین ویژگیهای یک محصول یا برند خاص با ارزشهای شخصی مصرفکنندگان فراهم میکند.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش ارائۀ مدل قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای است؛ زیرا در سال های اخیرگرایش مشتریان به خریدهای آنلاین برای اخذ خدمات سریع و آسان تر و همچنین کسب تجربه های جدید، افزایش پیدا کرده و بازاریابی دیجیتال با مفاهیم و واژه های جدیدی نظیر مارتک، چکیده کامل
هدف این پژوهش ارائۀ مدل قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای است؛ زیرا در سال های اخیرگرایش مشتریان به خریدهای آنلاین برای اخذ خدمات سریع و آسان تر و همچنین کسب تجربه های جدید، افزایش پیدا کرده و بازاریابی دیجیتال با مفاهیم و واژه های جدیدی نظیر مارتک، فیجیتال و فناوری های بعدی گره خورده است. ولیکن چالش ها و ریسک هایی که در خریدهای غیرحضوریِ دیجیتال وجود دارد ممکن است سبب عدم اعتماد و یا به طور کلی عدم تجربه لذت بخش برای مشتریان باشد و باعث انصراف آن ها از خرید گردد. علیرغم اهمیت این موضوع، مدلی برای قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای وجود ندارد تا مدیران این فروشگاه ها بتوانند ضمن شناسایی این چالش ها و حساسیت ها برای رفع و یا کاهش آن ها برنامه ریزی و یا مزیت رقابتی شان را در این حوزه شناسایی کرده و با ارتقای بهره وری، سبب ایجاد تجربه ای لذت بخش برای مشتریان شوند. روش اجرای این پژوهش، کیفی است. به این ترتیب که با روش کیفی داده بنیاد-ره یافت ظاهر شونده با دوازده نفر از خبرگان بازاریابی، فناوری اطلاعات و فروشگاه های زنجیره ای کشور، مصاحبه های نیمه ساختار یافته صورت پذیرفت، سپس کدگذاری ها با استفاده از نرم افزارMaxqda انجام گرفت.همچنین با مرور نظام مند پژوهش های گذشته براساس فرآیند سه مرحله ای ترنفیلد و همکاران(2003) برای غنای ابعاد استخراج شده از مصاحبه ها، پرداخته شد و براین اساس، مدل الماس قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای ارائه گردید که شامل پنج بعد قابلیت مارتک-فناوری های نگهدارنده، قابلیت مارتک-فناوری های تحول آفرین، قابلیت شبکه ای، قابلیت روابط دیجیتالی و قابلیت بازاریابی بهترین اقدام بعدی می باشد که همگی منتج به تجربه دیجیتال مشتری خواهند شد. از میان ابعاد فوق، بعد قابلیت مارتک-فناوری های تحول آفرین به دلیل وجود مؤلفه های مهمی نظیر بلاکچین و هوش مصنوعی و بعد قابلیت بازاریابی بهترین اقدام بعدی به عنوان فراقابلیت در نظرگرفته شدند.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد