فهرست مقالات ذبیح الله صدفی


  • مقاله

    1 - Comparative study of Gender Discrimination in Achieving Social Role and Status in Iranian Legal System in Before and After of Islamic Revolution
    Iranian Sociological Review , شماره 4 , سال 12 , تابستان 2022
    This research is aimed comparative study of gender discrimination in before and after Islamic revolution in Iran. It totally captures the time intervals -between 1961 and 2011- as to make possible the analysis of social, political and economic status of discrimination a چکیده کامل
    This research is aimed comparative study of gender discrimination in before and after Islamic revolution in Iran. It totally captures the time intervals -between 1961 and 2011- as to make possible the analysis of social, political and economic status of discrimination and gender discrimination in different layers of Iranian legal system. Building upon the research hypothesis, in the year 1961 - the beginning of Iran’s modernization era and the White Revolution in the second Pahlavi period - women’s social, political and economic status was subject to many changes to their benefit. And it was still revitalized in a new direction after the Islamic Revolution of Iran, which brought about religious interpretations and cultural considerations in social, political and economic status of women. Based on the Gender Equity Indexes of 1961 to 2011, women's participation in the fields of economic, political and legal justice (men and women) in Iran's civil code faced an upward trajectory. Although at the rise of the Islamic republic revolution instabilities experienced as a result of a change in the political relations, the expansion and improvement of gender equity faced a temporary downturn, but in the next years, women’s participation in social, economic and office affairs showed considerable improvement. However, any effort in the field of political law for clarification of the presence or absence of women (an instance of discrimination) brings to the fore the cultural issues and the executors' mentality and interpretations much before facing the preventive laws. This is a documentary research, functional in objectives and library data collection through law texts. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تبیین فرآیند رفتار مشتری مداری مدیریت اقناع رسانه ای تحلیل مسیر عوامل مؤثر بر مدیریت اقناع تبلیغات شبکههای اینترنتی و ماهواره ای بر خرید و مصرف مخاطبان
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 1 , سال 4 , بهار 1392
    هدف از این پژوهش، تبیین فرآیند رفتار مشتری مداری مدیریت اقناع رسانه ای [ تحلیل مسیر عوامل مؤثر ( ارزش اقتصادی تبلیغات / انگیزش پیروی از تبلیغات گزینش تبلیغات مهم تجاری گرایش به تبلیغات تجاری میزان اعتماد به نفس / متغیرهای زمینه ای ) بر مدیریت اقناع تبلیغات شبکه های اینت چکیده کامل
    هدف از این پژوهش، تبیین فرآیند رفتار مشتری مداری مدیریت اقناع رسانه ای [ تحلیل مسیر عوامل مؤثر ( ارزش اقتصادی تبلیغات / انگیزش پیروی از تبلیغات گزینش تبلیغات مهم تجاری گرایش به تبلیغات تجاری میزان اعتماد به نفس / متغیرهای زمینه ای ) بر مدیریت اقناع تبلیغات شبکه های اینترنتی و ماهواره ای بر خرید و مصرف کالاهای تبلیغاتی ] برمبنای مدل ارتباطی متقاعد سازی رسانه ای ( شامل : مبلغین یا پیام دهندگان منبع پیام کانال یا وسیلۀ انتقال پیام ماهیت یا محتوای پیام/ مخاطبان یا گیرندگان و هدف پیام ( ) در نظریه کارلها ولند ( می باشد. در واقع مکانیزمهای عمده ای ( نظیر: اعتبار منبع پیام فرآیند محتوای پیام/ ابزار عامل ارتباطی ویژگی گیرندگان پیام ) بر روند خرید و مصرف مخاطبان در فضای تبلیغات تجاری شبکه های اینترنتی و ماهواره ای ) طبق نظریه : گریت جوویت / ویکتوریا أودائل ( تأثیر گذار . باشند ؛ از اینرو در مدیریت اقناع رسانه ای قصد و تصمیم گیری در بین مشتریان و مصرف کنندگان بالفعل ) شامل : جستجوی اطلاعات / مقایسه گزینه ها/ انتخاب گزینه مناسب / ... ( برای خرید و مصرف آنلاین از فروشگاههای مجازی خاص نه تنها به خود مخاطبان ) از جمله: میل و علاقه مخاطبان برای خرید کردن احتمال بازگشت مخاطبان به یک وبسایت فروش/ احتمال خرید مجدد مخاطبان از یک فروشگاه مجازی بطور مکررا رضایت مخاطبان نسبت به خرید آنلاین و مصرف کالاهای تبلیغ شده / ... ( بستگی دارد؛ بلکه باعث می گردد قصد و تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه برای خرید و مصرف آنلاین کالاهای تبلیغاتی) نیز از فرآیندی سه مرحله ای ) بررسی ارزیابی اقدام ( در بستر توسعه اقتصادی عبور نماید . پرونده مقاله