فهرست مقالات رضا رستم زاده


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد خلاق کارکنان با توجه به نقش عدم اطمینان محیطی و هوش فرهنگی(مورد مطالعه: سازمان دامپزشکی ارومیه)
    مدیریت زنجیره ارزش , مقالات زودآیند
    هدف از این مطالعه بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد خلاق کارکنان با توجه به نقش عدم اطمینان محیطی و هوش فرهنگی است. پژوهش حاضر از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی –همبستگی است و از حیث هدف کاربردی می‌باشد و برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه‌ای - مید چکیده کامل
    هدف از این مطالعه بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد خلاق کارکنان با توجه به نقش عدم اطمینان محیطی و هوش فرهنگی است. پژوهش حاضر از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی –همبستگی است و از حیث هدف کاربردی می‌باشد و برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه‌ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده‌شده است. با توجه به هدف پژوهش و موضوع پژوهش جامعۀ آماری، این پژوهش شامل نمونه‌ای از مدیران و کارکنان سازمان دامپزشکی ارومیه می‌باشد؛ که تعداد آن‌ها 270 نفر می‌باشد. این پژوهش از روش مدل معادلات ساختاری برای ارزیابی مدل علی و بررسی قابلیت اطمینان و اعتبار مدل اندازه‌گیری استفاده کرده است. مدل ارائه‌شده و اطلاعات به‌دست‌آمده از پرسشنامه‌ها از طریق نرم‌افزار SMART PLS تجزیه‌وتحلیل شده است. درنهایت، نتایج نشان می‌دهد که هوش هیجانی و عدم اطمینان محیطی بر عملکرد خلاق تأثیر معناداری دارد. همچنین تأثیر هوش هیجانی بر عدم اطمینان محیطی معنی دار می‌باشد. هچنین نتایج این پژوهش نشان داد که هوش فرهنگی رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد خلاق را تعدیل گری می‌کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تأثیر مدیریت دانش مشتری بر اثربخشی با تاکید بر نقش میانجی چابکی سازمانی )مورد مطالعه: بانک سپه آذربایجان غربی(
    مدیریت زنجیره ارزش , شماره 1 , سال 3 , زمستان 1397
    زمینه و هدف: در بازاریابی خدماتی با توجه به اهمیت مشتری در دنیای رقابتی امروز، لازم است شرکتها درک درستی از مشتریان و نیازهایشان داشته باشند.هدف از این پژوهش در جهت بررسی تأثیر مدیریت دانش مشتری بر اثربخشی سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی چابکی سازمان می باشد.روش: این چکیده کامل
    زمینه و هدف: در بازاریابی خدماتی با توجه به اهمیت مشتری در دنیای رقابتی امروز، لازم است شرکتها درک درستی از مشتریان و نیازهایشان داشته باشند.هدف از این پژوهش در جهت بررسی تأثیر مدیریت دانش مشتری بر اثربخشی سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی چابکی سازمان می باشد.روش: این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی، مبتنی بر روش همبستگی میباشد. جامعه آماری، کلیه مدیران و کارکنان بانک سپهآذربایجان غربی می باشند و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته اطلاعات موردنظر جمع آوری گردید. پایایی همه متغیر در دامنه قابل قبول قرار دارند. برایآزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرمافزار PLS-Graph استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که مدیریت دانش مشتری بر اثربخشی سازمان با ضریب مسیر 53.0 و چابکی سازمانی بر اثربخشی با ضریب مسیر 5300 تأثیر معناداریدارد و همچنین تأثیر مدیریت دانش مشتری در چابکی سازمانی با ضریب مسیر 53.0 قابل توجه می باشد.نتیجه گیری: به طور کلی، مدیریت دانش مشتری به عنوان مزیت رقابتی، در افزایش اثربخشی و تحقق اهداف سازمانی و ایجاد انعطاف پذیری نقش موثری دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - اثرات عوامل محیطی بر عملکرد بازاریابی سبز؛ مطالعه موردی: شرکت شیرین عسل
    مدیریت زنجیره ارزش , شماره 1 , سال 1 , بهار 1395
    درطولدهه‌های گذشته‌ نگرانی درموردمحیطنه‌ تنها یک موضوع عمومی مهم،بلکه به یک موضوع بحرانی درتحقیقاتدانشگاهی تبدیل‌ شده است وبا توجه به نگرانی به وجودآمده،بازارمحصولات اکولوژیک درسطح جهانی در حال رشداست.بدین منظورفعالیت‌های بازاریابی سبزدربسیاری ازبخش‌های جهان درحال افزای چکیده کامل
    درطولدهه‌های گذشته‌ نگرانی درموردمحیطنه‌ تنها یک موضوع عمومی مهم،بلکه به یک موضوع بحرانی درتحقیقاتدانشگاهی تبدیل‌ شده است وبا توجه به نگرانی به وجودآمده،بازارمحصولات اکولوژیک درسطح جهانی در حال رشداست.بدین منظورفعالیت‌های بازاریابی سبزدربسیاری ازبخش‌های جهان درحال افزایش است ومحصولاتی رابه مصرف‌کنندگان سبزارائه می‌دهند، مصرف‌کنندگانی که تصمیمات خرید خودراتاحدودی برمبنای معیارهای شخصی محیطی اتخاذ می‌کنند.این فعالیت‌ها اثرمهمی برافزایش دانش مصرف‌کنندهو تغییرنظرمصرف‌کنندگان به خریدمحصولات سبزدارند. به‌این‌ترتیب با توجه به اینکه صنعت مواد غذایی آیینه‌ای از توسعه اقتصادی و صنعتی یک کشور بوده و عملیات گسترده آن از تولید تا توزیع و مصرف، نقش به سزایی در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد هر کشور دارد، این پژوهش درصدد است تا تأثیر استراتژی زیست‌محیطی را بر عملکرد بازاریابی سبز در حوزه صنعت مواد غذایی شیرین عسل بررسی کند. روش معادلات ساختاری برای ارزیابی علی و بررسی پایایی و روایی مدل مورداستفاده قرار گرفت. مدل ارائه‌ شده و نتایج حاصل نشان می‌دهد که استراتژی زیست‌محیطی بر عملکرد مالی وعملکرد بازار و کیفیت خدمات تأثیر دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - نقش قابلیت‌های پرسنل در چابکی زنجیره تأمین (مطالعه موردی: کارکنان شرکت دخانیات استان آذربایجان غربی)
    مدیریت زنجیره ارزش , شماره 1 , سال 1 , پاییز 1395
    در یک محیط رقابتی جهانی همواره در حال تغییر، چابکی زنجیره تأمین یک سازمان به‌طور مستقیم بر توانایی آن در تولید و ارائه محصولات نوآورانه به مشتریان خود و به‌موقع و مقرون‌به‌صرفه بودن تأثیر دارد. هدف از این پژوهش بررسی نقش قابلیت‌های پرسنل در چابکی زنجیره تأمین می‌باشد. ن چکیده کامل
    در یک محیط رقابتی جهانی همواره در حال تغییر، چابکی زنجیره تأمین یک سازمان به‌طور مستقیم بر توانایی آن در تولید و ارائه محصولات نوآورانه به مشتریان خود و به‌موقع و مقرون‌به‌صرفه بودن تأثیر دارد. هدف از این پژوهش بررسی نقش قابلیت‌های پرسنل در چابکی زنجیره تأمین می‌باشد. نمونه هدف از این مطالعه کارکنان شرکت دخانیات استان آذربایجان غربی است.آلفای کرونباخوپایاییترکیبیبرایپژوهشبالاتراز8/0به دستآمد وهمچنینرواییهمگرابرایهمهمتغیرهابالاتراز5/0کهباتوجهبهمعیارهایارائه‌شده پایاییورواییپژوهشدرسطحاستانداردوقابل قبولیمی‌باشد. یافته‌هایحاصلازمطالعهبرازشمدل پیشنهادیبرایارزیابیتأثیر قابلیت‌های پرسنل بر چابکی زنجیره تأمین را تائید می‌کند. علاوه براین،نتایج نشان می‌دهد که شش متغیرمهارت کارکنان،هوشمندی و آگاهی، مجموعه شایستگی، مدیریت دانش، مهارت‌های چندگانه وفرهنگ توانمندسازی به‌طورقابل‌ توجهی چابکی سازمان راتحت تأثیر قرار می‌دهند. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد خلاق کارکنان با توجه به نقش عدم اطمینان محیطی و هوش فرهنگی (مورد مطالعه: سازمان دامپزشکی ارومیه)
    مدیریت زنجیره ارزش , شماره 1 , سال 4 , زمستان 1398
    هدف از این مطالعه بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد خلاق کارکنان با توجه به نقش عدم اطمینان محیطی و هوش فرهنگی است. پژوهش حاضر از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی –همبستگی است و از حیث هدف کاربردی می‌باشد و برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه‌ای - مید چکیده کامل
    هدف از این مطالعه بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد خلاق کارکنان با توجه به نقش عدم اطمینان محیطی و هوش فرهنگی است. پژوهش حاضر از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی –همبستگی است و از حیث هدف کاربردی می‌باشد و برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه‌ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده‌شده است. با توجه به هدف پژوهش و موضوع پژوهش جامعۀ آماری، این پژوهش شامل نمونه‌ای از مدیران و کارکنان سازمان دامپزشکی ارومیه می‌باشد؛ که تعداد آن‌ها 270 نفر می باشد. این پژوهش از روش مدل معادلات ساختاری برای ارزیابی مدل علی و بررسی قابلیت اطمینان و اعتبار مدل اندازه‌گیری استفاده کرده است. مدل ارائه‌شده و اطلاعات به‌دست‌آمده از پرسشنامه‌ها از طریق نرم‌افزار SMART PLS تجزیه‌وتحلیل شده است. درنهایت، نتایج نشان می‌دهد که هوش هیجانی و عدم اطمینان محیطی بر عملکرد خلاق تأثیر معناداری دارد. همچنین تأثیر هوش هیجانی بر عدم اطمینان محیطی معنی دار می‌باشد. هچنین نتایج این پژوهش نشان داد که هوش فرهنگی رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد خلاق را تعدیل گری می‌کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر چابکی سازمانی (مطالعه موردی: ایران خودرو تبریز)
    مدیریت زنجیره ارزش , شماره 1 , سال 1 , زمستان 1395
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر چابکی سازمانی در ایران خودرو تبریز می‌باشد. برای این منظور ابعاد زنجیره تامین سبز (طراحی سبز، خرید سبز، تولید سبز، انبارداری سبز، حمل و نقل سبز و بازیافت سبز) در نظر گرفته شد. سپس تاثیر هر یک از ابعاد مدیریت زنجیره ت چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر چابکی سازمانی در ایران خودرو تبریز می‌باشد. برای این منظور ابعاد زنجیره تامین سبز (طراحی سبز، خرید سبز، تولید سبز، انبارداری سبز، حمل و نقل سبز و بازیافت سبز) در نظر گرفته شد. سپس تاثیر هر یک از ابعاد مدیریت زنجیره تامین سبز بر چابکی سازمان بررسی شد. پژوهش حاضر، از حیث هدف، پژوهشی کاربردی است و از حیث روش انجام آن، در زمره ‌پژوهش‌های پیمایشی قرار می‌گیرد. جامعه آماری این تحقیق عمدتا مدیران و تصمیم‌گیران شرکت ایران خودرو تبریز می‌باشند، که تعداد آنها 94 نفر، شامل: مدیران و معاونین و سرپرستان این شرکت می‌باشند. برای تعیین حجم نمونه لازم با توجه به محدود بودن تعداد جامعه و در جهت افزایش دقت تحقیق از روش تمام‌شماری استفاده شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از پرسشنامه از نرم افزارSmart PLS استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل فرضیات با استفاده از آزمون t-value در بررسی نشان می‌دهد که همه‌ی ابعاد زنجیره تامین سبز بر چابکی سازمان در ایران خودرو تبریز، تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. پرونده مقاله