فهرست مقالات gholamreza jandaghi


  • مقاله

    1 - خط‌مشی‌گذاری بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی در شرکت ملی صنایع مس ایران (مورد مطالعه: مجتمع مس سرچشمه)
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 1 , سال 13 , بهار 1401
    زمینه و هدف: مدیریت و بهروه وری انرژی یکی از خط مشی های راهبردی کشورها در تامین انرژی مورد نیاز، پاسخگویی به تقاضای انرژی و رفع چالش ها و نگرانی های محیط زیستی است. به همین دلیل هدف این تحقیق تبیین خط‌مشی گذاری بهینه سازی تولید و مصرف حامل‌های انرژی در مجتمع مس سرچشمه ا چکیده کامل
    زمینه و هدف: مدیریت و بهروه وری انرژی یکی از خط مشی های راهبردی کشورها در تامین انرژی مورد نیاز، پاسخگویی به تقاضای انرژی و رفع چالش ها و نگرانی های محیط زیستی است. به همین دلیل هدف این تحقیق تبیین خط‌مشی گذاری بهینه سازی تولید و مصرف حامل‌های انرژی در مجتمع مس سرچشمه است. روش: تحقیق حاضر از نظر هدف یک رویکرد اکتشافی دارد. جامعه آماری این پژوهش، شامل متخصصان حوزه صنعت مس در سه رده مدیران، روسا و سرپرستان می‌باشد. برای جمع آوری نمونه از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد و تا رسیدن به اشباع نظری انجام گرفت. تعداد نمونه آماری 75 نفر بوده است. داده‌های پژوهش با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته جمع آوری شده است. در این پژوهش روش کیفی تحلیل مضمون (تم) و نرم افزار اطلس (8) استفاده شده است.یافته ها: یافته‌های پژوهش در قالب یک مدل مفهومی برای عوامل تاثیر گذار بر بهینه سازی مصرف انرژی در شرکت ملی مس سرچشمه ارائه شده است. این مدل شامل 7 حوزه عوامل محیطی، عوامل تولیدی؛ عوامل ساختاری؛ عوامل محتوایی ـ رفتاری؛ مدیریت انرژی؛ شبکه بهره‌وری انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی است.نتیجه گیری: نتایج پزوهش نشان داد که؛ تمامی حوزه‌های مدل مفهومی، عوامل تسریع و تسهیل کننده و موانع و محدودیت‌های بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به مدل مفهومی مدیریت انرژی در تولید می‌و همکاران (2016) طبقه بندی شده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی و رتبه بندی موانع و محدودیت های بازاریابی سبز در مصرف داروهای گیاهی
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1400
    بازاریابی سبز از مسائل مهمی است که در دهه اخیر در سراسر جهان به خصوص در کشورهای پیشرفته در حال اجرا است. در حالی که این نوع بازاریابی در کشورهای در حال توسعه با موانعی مواجه است. داروهای گیاهی به عنوان محصولاتی سبز از این قائده مستثناء نبوده و بازاریابی آن‌ها از دغدغه ه چکیده کامل
    بازاریابی سبز از مسائل مهمی است که در دهه اخیر در سراسر جهان به خصوص در کشورهای پیشرفته در حال اجرا است. در حالی که این نوع بازاریابی در کشورهای در حال توسعه با موانعی مواجه است. داروهای گیاهی به عنوان محصولاتی سبز از این قائده مستثناء نبوده و بازاریابی آن‌ها از دغدغه های بازاریابان می‌باشد. در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی و رتبه‌بندی موانع بازاریابی سبز در مصرف داروهای گیاهی با جامعه آماری متشکل از اطباء سنتی، عطارها و افراد آگاه به مشکلات داروهای گیاهی در استان قم انجام شده،که 66 سوال با نظر اساتید خبره در زمینه‌های کشت، تولید و بازاریابی، طرح و بررسی شد. در نهایت آلفای کرونباخ بالای 9/0و با استفاده از آزمون T و رتبه‌بندی فریدمن در نرم افزار SPSS مشخص شد، موانع سازمانی دارای اهمیت بیشتر و رتبه بالاتری نسبت به موانع مربوط به مصرف کننده و نیز موانع دولتی‌هستند. میان ابعاد سازمانی انگیزه تولیدکنندگان بالاترین رتیه، هزینه اولیه بالای تولید و کمبود متخصصین دارای رتبه دوم، رقبای فراوان و مشابه دارای رتبه سوم و کمبود تجهیزات تولید دارای رتبه چهارم‌اند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی تأثیر اجزای پیاده‌سازی پروژه‌های مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌وکار بر موفقیت این پروژه‌ها
    مدیریت بهره‌وری , شماره 39 , سال 10 , زمستان 1395
    امروزه بیشتر سازمان ها درگیر فرآیندهای قدیمی و یا ناکارآمد هستند و نمی توانند به نتایجی که در اصل برای آن طراحی‌شده‌اند دست یابند. مهندسی مجدد فرآیندهای کسب ‌وکار یک ابزار مدیریتی برای رفع این مشکل در سازمان‌ها می باشد. علی رغم اثربخشی بالای مهندسی مجدد، پیاده سازی این چکیده کامل
    امروزه بیشتر سازمان ها درگیر فرآیندهای قدیمی و یا ناکارآمد هستند و نمی توانند به نتایجی که در اصل برای آن طراحی‌شده‌اند دست یابند. مهندسی مجدد فرآیندهای کسب ‌وکار یک ابزار مدیریتی برای رفع این مشکل در سازمان‌ها می باشد. علی رغم اثربخشی بالای مهندسی مجدد، پیاده سازی این پروژه ها در بیشتر موارد با شکست مواجه شده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر اجزای پیاده سازی پروژه‌های مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌وکار بر موفقیت این پروژه‌ها می باشد. بر اساس مدل توسعه داده ‌شده، حمایت مدیران ارشد، فرهنگ‌سازمانی، ارتباطات، آموزش، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مدیریت پروژه های مهندسی مجدد فرآیندهای کسب‌وکار بر موفقیت این پروژه‌ها تأثیر دارند. جامعه آماری این پژوهش شامل افراد درگیر در پروژه‌های مهندسی مجدد در سازمان هایی که این پروژه‌ها را اجرا کرده اند، بوده است. داده های مورد نیاز این پژوهش با استفاده از پرسش نامۀ دستی و الکترونیکی از تعداد 150نفر از افراد درگیر در این پروژه ها که به روش هدفمند بعنوان نمونه انتخاب‌شده بودند، جمع‌آوری گردید. تجزیه ‌و تحلیل داده ها به وسیلۀ روش مدل سازی معادلات ساختاری با به‌کارگیری نرم افزار R صورت پذیرفت. به دلیل در مرحله مقدماتی بودن این پروژه‌ها در ایران، فقط تأثیر زیر ساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت پروژه مهندسی مجددمورد تأیید قرار گرفت. پرونده مقاله