-
مقاله
1 - Unraveling the Link between Website Quality and Customer Trust, Satisfaction, and Loyalty: A Meta-analysisJournal of System Management , شماره 4 , سال 10 , تابستان 2024With the aim of comprehensively investigating the most important consequences of website quality in e-commerce, this research has collected and analyzed data about the relationship between website quality and customer trust, satisfaction, and loyalty. In this regard, va چکیده کاملWith the aim of comprehensively investigating the most important consequences of website quality in e-commerce, this research has collected and analyzed data about the relationship between website quality and customer trust, satisfaction, and loyalty. In this regard, various studies were collected and coded. After that, the eligible studies to enter the meta-analysis based on the determined criteria were identified to be 49, 68, and 29 studies for the relationship between website quality and trust, satisfaction, and loyalty, respectively. The findings of data analysis using CMA2 software showed that website quality has the strongest relationship with satisfaction with an effect size of 0.591 and the weakest relationship with loyalty with an effect size of 0.516. The effect size of trust was also positive and equal to 0.555. In addition, the findings from the analysis of moderator variables also showed that an increase in the year of publication led to a decrease in the effect size of website quality-trust studies but an increase in the effect size of website quality-satisfaction and website quality-loyalty studies. Additionally, with an increase in the sample size, the effect sizes of website quality-trust studies increased, but the effect sizes of website quality-satisfaction and website quality-loyalty decreased. پرونده مقاله -
مقاله
2 - بررسی تفاوتهای جمعیت شناختی مصرفکنندگان با سبکهای مختلف تصمیمگیری در رفتار خرید آبمیوههای سنایچمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 12 , بهار 1399چکیده مطالعه سبکهای مختلف تصمیمگیری در گروههای مختلف، به درک بهتر بازار کمک میکند زیرا زمانی که مشتریان به خوبی شناخته شوند میتوان به آن ها در انجام خرید بهتر کمک کرد. پژوهش حاضر هشت سبک تصمیمگیری اسپرولز و کندال (کمالگرایی، مدگرایی، برندگرایی، حساس به قیمت، لذت چکیده کاملچکیده مطالعه سبکهای مختلف تصمیمگیری در گروههای مختلف، به درک بهتر بازار کمک میکند زیرا زمانی که مشتریان به خوبی شناخته شوند میتوان به آن ها در انجام خرید بهتر کمک کرد. پژوهش حاضر هشت سبک تصمیمگیری اسپرولز و کندال (کمالگرایی، مدگرایی، برندگرایی، حساس به قیمت، لذت گرایی، سردرگم با چندین انتخاب، تمایل بدون برنامه ریزی و عادتگرایی) را در میان مصرف-کنندگان با ویژگیهای جمعیت شناختی متفاوت (جنسیت، سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، شغل، درآمد و اندازه خانوار) بررسی نموده است. در این راستا دادههایی از 530 مصرفکننده آبمیوه های سن ایچ در استان خوزستان که به روش در دسترس انتخاب شده بودند جمعآوری و با استفاده از آزمونهای آنووا و آزمون تی به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. یافتههای بدست آمده تفاوتهای جمعیتشناختی مصرفکنندگان دارای سبکهای مختلف تصمیمگیری را مشخص نمود. در نهایت نیز با توجه به یافتههای بدست آمده بحث و پیشنهادهای کاربردی ارائه شد. کلید واژه ها: سبک تصمیم گیری، رفتار مصرف کننده، تفاوتهای جمعیت شناختی، مدل اسپرولز و کندال پرونده مقاله -
مقاله
3 - تاثیر انگیزه های خرید بر فعالیت تجاری: نقش تعدیلگر خرید ناگهانی و فشار زمانی در فرودگاهمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 5 , سال 12 , زمستان 1399هدف این پژوهش بررسی تأثیر انگیزههای خرید بر انتخاب فعالیتهای تجاری مسافران با نقش تعدیلکننده فشار زمانی و گرایش به خرید ناگهانی در فرودگاه اهواز است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، از نظر نوع همبستگی و از نظر زمان مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش، مسافران پروازهای چکیده کاملهدف این پژوهش بررسی تأثیر انگیزههای خرید بر انتخاب فعالیتهای تجاری مسافران با نقش تعدیلکننده فشار زمانی و گرایش به خرید ناگهانی در فرودگاه اهواز است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، از نظر نوع همبستگی و از نظر زمان مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش، مسافران پروازهای داخلی فرودگاه بینالمللی اهواز میباشند که 385 نفر به روش نمونهگیری ساده انتخاب شدند. پرسشنامه این پژوهش دارای چهار متغیر بود که ضریب آلفای کرونباخ برای پایایی متغیرهای انگیزههای خرید، انتخاب فعالیتهای تجاری، فشار زمانی و قصد خرید ناگهانی به ترتیب 923/0، 870/0، 835/0و 917/0 به دست آمد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از دو نرمافزار SPSS و Smart-PLS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که انگیزه خرید بر فعالیت تجاری مسافران در فرودگاه تأثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین نقش تعدیلکننده فشار زمانی در تأثیر انگیزه خرید بر فعالیتهای تجاری مسافران مورد تأیید قرار گرفت. درحالیکه نقش تعدیلکننده خرید ناگهانی در تأثیر انگیزه خرید بر فعالیتهای تجاری مسافران معنادار نبود. در نهایت نیز با توجه به یافتههای پژوهش پیشنهادهای کاربردی داده شد. پرونده مقاله