فهرست مقالات سعید صادقی بروجردی


  • مقاله

    1 - نقش اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی بر رضایتمندی ورزشکاران
    مطالعات جامعه شناسی , شماره 5 , سال 14 , زمستان 1400
    هدف پژوهش حاضر، تاثیر اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی بر رضایتمندی ورزشکاران بوده است که از نظر هدف کاربردی و از نگاه روش، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل ورزشکاران منتخب شاغل در باشگاه های ورزشی کشور در رشته های انفرادی کشتی، کارات چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، تاثیر اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی بر رضایتمندی ورزشکاران بوده است که از نظر هدف کاربردی و از نگاه روش، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل ورزشکاران منتخب شاغل در باشگاه های ورزشی کشور در رشته های انفرادی کشتی، کاراته، تکواندو و رشته های تیمی والیبال، بسکتبال، هندبال (592 ورزشکار) بود که در سال 1397 به رقابت می پرداختند که به روش نمونه گیری احتمالی – تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه های اخلاق حرفه ای کادوزیر (2002) با 16 گویه که 8 بعد مسئولیت پذیر، صادق بودن، عدالت و انصاف، وفاداری، برتری جویی رقابت، احترام به دیگران، همدردی با دیگران، رعایت و احترام نسبت به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی. مسئولیت اجتماعی کارول (1991) با 25 سوال در 4 بعد اخلاقی، بعد قانونی، بعد بشردوستانه و بعداقتصادی و رضایتمندی ورزشکاران ریمر و چلادورلی (۱۹۸۸) با 14 سوال صورت پذیرفت. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی با نرم افزار Smart pls نسخه 8/2/3 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که اخلاق حرفه ای اثری مثبت و معنی دار بر مسئولیت اجتماعی دارد (449/0=736/8،t=β). تاثیراخلاق حرفه ای بر رضایتمندی ورزشکاران مثبت و معنی دار بود (141/0=803/3،t=β). یافته ها نشان داد که مسئولیت اجتماعی بر رضایتمندی ورزشکاران اثر معناداری دارد (735/0=340/23،t=β). در نهایت اثر اخلاق حرفه ای بر رضایتمندی ورزشکاران با نقش میانجی مسئولیت اجتماعی تایید گردید (700/0=082/8،t=β). با توجه به نتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که مدیران باشگاه‌های کشور می‌توانند از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی ورزشکاران خود به ‌منظور ترویج یک رفتار سازمانی مطلوب و افزایش رضایتمندی ورزشکاران در جهت کسب نتایج مثبت باشگاه ها استفاده کنند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی وجود تفاوت در تعارض سازمانی و ابعاد آن بر اساس جنسیت در وزارت ورزش و جوانان کشور ایران
    علوم اجتماعی , شماره 2 , سال 11 , تابستان 1396
    پژوهش حاضر به بررسی وجود تفاوت در تعارض سازمانی بر اساس جنسیت در وزارت ورزش و جوانان کشور ایران پرداخته است. تحقیق حاضر از نوع آمیخته که به شکل کیفی- کمی انجام پذیرفته است. جامعه آماری در مرحله دلفی، 25 نفر از افراد متخصص در حوزه مدیریت ورزشی کشور و در معادلات ساختاری، چکیده کامل
    پژوهش حاضر به بررسی وجود تفاوت در تعارض سازمانی بر اساس جنسیت در وزارت ورزش و جوانان کشور ایران پرداخته است. تحقیق حاضر از نوع آمیخته که به شکل کیفی- کمی انجام پذیرفته است. جامعه آماری در مرحله دلفی، 25 نفر از افراد متخصص در حوزه مدیریت ورزشی کشور و در معادلات ساختاری، جامعه شامل 75 نفر از مدیران و معاونین و 732 نفر از کارشناسان وزارت ورزش و جوانان را تشکیل می‌داد که نمونه 75 نفر به روش سرشماری و مطابق جدول کرجسی مورگان 232 نفر انتخاب شد. گام اول پژوهش، کیفی به روش دلفی که شامل مطالعات مقالات، اسناد و مصاحبه‌های همراه با پرسشنامه و گام دوم شامل معادلات ساختاری بوده است. نتایج تحقیق دلفی نشان داد که 10 منبع تعارض سازمانی شناسایی شدند که عبارت‌اند از: اهداف ناسازگار، تمایز، ابهام و تضاد نقش، مسائل ارتباطات، قوانین مبهم، تعارض اختیارات، سیستم ارزیابی و پاداش ناهماهنگ، فشارهای روانی محیط، تضادهای وظیفه‌ای، نقص در سیستم اطلاعاتی سازمان. نتایج تحقیق نشان داد، به‌جز (ابهام و تضاد نقش، مسائل ارتباطات و سیستم ارزیابی و پاداش ناهماهنگ) برای ارزیابی تعارض سازمانی و ابعاد آن تفاوت معناداری بین میانگین آن بر اساس جنسیت وجود نداشته است، به عبارت دیگر دیدگاه زنان و مردان در ارتباط با میزان مناسب بودن تعارض سازمانی و ابعاد آن یکسان بوده است. پرونده مقاله