فهرست مقالات مینو تشکری


  • مقاله

    1 - نقش و جایگاه فناوریهای نوین بر چابک سازی سازمان های رسانه ای و ارائه مدل مفهومی
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 4 , سال 32 , زمستان 1400
    زمینه: سازمانهای فعال امروزی بخصوص سازمانهای رسانه ای همواره با مفهومی بنام تغییر مواجه هستند که تاثیر انکارناپذیری بر روی ابعاد مختلف از جمله ساختار و نحوه مدیریت آنها دارد. از عوامل بروز این تغییرات می توان به فناوریهای نوین اشاره کرد. در سالهای اخیر فناوریهای نوین نه چکیده کامل
    زمینه: سازمانهای فعال امروزی بخصوص سازمانهای رسانه ای همواره با مفهومی بنام تغییر مواجه هستند که تاثیر انکارناپذیری بر روی ابعاد مختلف از جمله ساختار و نحوه مدیریت آنها دارد. از عوامل بروز این تغییرات می توان به فناوریهای نوین اشاره کرد. در سالهای اخیر فناوریهای نوین نه تنها خود دستخوش تغییرات شده اند بلکه به سرعت در حال تأثیر گذاری بر موقعیت و عملکرد سازمانها هستند. این تحولات فناورانه در ذات خود حاوی چالش‌ها و تهدیدهایی همانند بقا و ایجاد مزیت رقابتی هستند که سازمانه های پیشرفته از آن بعنوان یک فرصت در توسعه چابک سازی استفاده می‌کنند.هدف: ارائه مدل مفهومی نقش و جایگاه فناوریهای نوین بر چابک سازی سازمان های رسانه ای است. روش: پژوهش حاضر به لحاظ ماهیت، اکتشافی، و از لحاظ نوع، کاربردی است که از روش پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق اساتید دانشگاه در رشته مدیریت رسانه و ارتباطات، کارکنان و مدیران فعال و بازنشسته سازمان صدا و سیما به تعداد 160 نفر هستند. یافته ها: فناوریهای نوین، ابزاری کارآمد برای "افزایش سرعت انجام کار"، "بهبود انعطاف پذیری"، "ارتقای شایستگی سازمانی" و "بهبود پاسخگویی" است. نتایج: یافته‌های تحقیق نشان میدهد که فناوری نوین در ارتقای چابکی سازمانهای رسانه ای اثر قابل توجهی دارد. در همین زمینه، از میان چهار متغیر چابکی سازمانی بررسی شده، بکارگیری فناوری نوین بیشترین تأثیر را بر متغیر ارتقای شایستگی سازمانی دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - الگوی تاثیر تکنولوژی های نوین ارتباطی بر چابک سازی سازمان های رسانه ای
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1400
    در دنیای متغیر و پررقابت کنونی، یکی از عوامل مهم برای بقا و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان های رسانه‌ای چابکی آنهاست، تا توانایی خود را در پاسخگویی، درک و مدیریت تغییرات و استفاده از آنها بعنوان فرصت افزایش دهند. فناوریهای نوین، بعنوان یک اهرم مهم، نقش اساسی در توسعه چاب چکیده کامل
    در دنیای متغیر و پررقابت کنونی، یکی از عوامل مهم برای بقا و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان های رسانه‌ای چابکی آنهاست، تا توانایی خود را در پاسخگویی، درک و مدیریت تغییرات و استفاده از آنها بعنوان فرصت افزایش دهند. فناوریهای نوین، بعنوان یک اهرم مهم، نقش اساسی در توسعه چابکی بازی می کند که بدون آن دست‌یابی به سرعت و انعطاف پذیری که از مفاهیم چابکی می باشد غیر ممکن خواهد بود. تحقیق حاضر برآنست تا با استفاده از روش آمیخته (تحلیل محتوای کمی + پیمایشی) به تبیین نقش و جایگاه اتوماسیون، یکی از فناوریهای نوین ارتباطی، در چابک‌سازی سازمان‌های رسانه‌ای و ارائه الگویی برای تاثیر اتوماسیون بر چابک‌سازی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق اساتید دانشگاه در رشته مدیریت رسانه و ارتباطات، کارکنان و مدیران فعال و بازنشسته سازمان صدا و سیما هستند. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه و پرسشنامه می‌باشد. به منظور بررسی و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل محتوای کمی و آمارهای توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد: اتوماسیون، ابزاری کارآمد برای "افزایش سرعت انجام کار"، "بهبود انعطاف پذیری"، "ارتقای شایستگی سازمانی" و "بهبود پاسخگویی" است. این چهار مولفه از الزامات تعالی سازمانی نیز هست که بطور مستقیم بر چابک سازی سازمان موثرند. و در نهایت ﻓﺮﺿﻴﻪ اﺻـﻠﻲ ﺗﺤﻘﻴـﻖ ﻛـﻪ وجود ارتباط میان اجرای سامانه اتوماسیون و چابک سازی سازمان‌های رسانه ای، ثابت و شکل عینی آن در الگوی جدید طراحی و ارائه گردید. پرونده مقاله