-
مقاله
1 - بررسی اثرمیانجی سیاستهای سازمانی درتاثیر بین جو کاری اخلاقی برتعهد عاطفی و عملکرد خدمات مشتری فعالانه در شعب بانک سپه شهر شیرازمدیریت بازاریابی , شماره 34 , سال 12 , بهار 1396هدف ازاین پژوهش بررسی اثرمیانجی سیاستهای سازمانی در تاثیر بین جو کاری اخلاقی برتعهد عاطفی و عملکرد خدمات مشتری فعالانه درشعب بانک سپه شهر شیراز می باشد. روش تحقیق، توصیفی همبستگی با مالکیت کاربردی و جامعه آماری کارکنان بانک سپه شیراز می باشد. حجم نمونه براساس فرمول کوک چکیده کاملهدف ازاین پژوهش بررسی اثرمیانجی سیاستهای سازمانی در تاثیر بین جو کاری اخلاقی برتعهد عاطفی و عملکرد خدمات مشتری فعالانه درشعب بانک سپه شهر شیراز می باشد. روش تحقیق، توصیفی همبستگی با مالکیت کاربردی و جامعه آماری کارکنان بانک سپه شیراز می باشد. حجم نمونه براساس فرمول کوکران 146 نفر است. ابزار پژوهشی، پرسشنامه استاندارد لاو و همکاران 2017 می باشد. همچنین به منظور توصیف تحلیل دادههاوآزمون فرضیههای تحقیق از آمار استنباطی وازروش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است که ازطریق نرم افزار Amos موردتجریه وتحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل ازآزمون فرضیات تحقیق نشان میدهد که جو کاری اخلاقی هم به طور مستقیم برعملکرد خدمات مشتری،تعهد کارکنان وهم از طریق سیاستهای سیستم پاداش،تاثیرگذار میباشد. تاثیر منفی جو کاری اخلاقی برسیاستهای سیستم پاداش نیز مورد تایید قرارگرفت. همچنین نتایج نشان داد سیاستهای سیستم پاداش برعملکرد خدمات مشتری فعالانه،تاثیر مثبت و برتعهد کارکنان تاثیر منفی دارد. جو کاری اخلاقی بر تعهد کارکنان وعملکردخدمات مشتری فعالانه ازطریق سیاستهای سازمانی، تاثیر معناداری دارد.از جمله محدودیتهای این پژوهش درک صحیح از سوالات مطرح شده توسط برخی از تکمیل کنندگان پرسشنامه ها بود . پرونده مقاله -
مقاله
2 - ارائه مدل ارزشآفرینی در صنعت خدمات بانکداری (مطالعه موردی: بانک ملی استان فارس)مدیریت بازاریابی , شماره 37 , سال 12 , زمستان 1396هدف از این مطالعه ارائه مدل ارزشآفرینی در صنعت خدمات بانکداری در بانک ملی است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک ملی در استان فارس میباشد که جامعهای نامحدود تلقی میشود. روش نمونهگیری در این تحقیق حجم نمونه 284 روش نمونهگیری در دسترس میباشد. ابزار اندازهگیری پرس چکیده کاملهدف از این مطالعه ارائه مدل ارزشآفرینی در صنعت خدمات بانکداری در بانک ملی است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک ملی در استان فارس میباشد که جامعهای نامحدود تلقی میشود. روش نمونهگیری در این تحقیق حجم نمونه 284 روش نمونهگیری در دسترس میباشد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه استاندارد کامبرا-فیرو و همکاران (2017) است. در این پژوهش بهمنظور توصیف تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از روش مدلیابی معادلات ساختاری بین متغیرها استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیات تحقیق که با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد آزمون قرارگرفته است نشان میدهد که ارزشآفرینی بر رضایتمندی مشتری، وفاداری و تبلیغات شفاهی و رضایتمندی مشتری بر وفاداری و تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین متغیر میاجی زنان و افراد مسن بر پیامدهای فرآیند ارزشآفرینی تأثیر مثبت و معنادار دارد. اما در بین مردان ارزشآفرینی بر رضایتمندی و تبلیغات شفاهی و رضایتمندی بر وفاداری و تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنادار دارد. در نهایت در بین جوانان ارزشآفرینی بر رضایتمندی و وفاداری و تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنادار دارد. پرونده مقاله -
مقاله
3 - بررسی نقش جذابیت نام تجاری (مطالعه موردی: هواپیمایی آسمان)مدیریت بازاریابی , شماره 39 , سال 13 , تابستان 1397هدف از این پژوهش بررسی نقش جذابیت نام تجاری بر هویت یابی نام تجاری مشتری در هواپیمایی آسمان میباشد. ابزار اندازهگیری دادهها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد میباشد که با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای پژو چکیده کاملهدف از این پژوهش بررسی نقش جذابیت نام تجاری بر هویت یابی نام تجاری مشتری در هواپیمایی آسمان میباشد. ابزار اندازهگیری دادهها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد میباشد که با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری جهت تأیید و یا رد فرضیههای تحقیق استفاده شد. یافتهها نشان میدهد پرستیژ نام تجاری، تمایز نام تجاری و تجارب بهیادماندنی بر جذابیت نام تجاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. جذابیت نام تجاری و تمایز نام تجاری بر هویتیابی نام تجاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. اما برخلاف انتظار مزایای اجتماعی نام تجاری بر جذابیت و هویتیابی نام تجاری تأثیر معنادار ندارد. همچنین پرستیژ و تجارب بهیادماندنی نام تجاری بر هویتیابی نام تجاری تأثیر معنادار ندارد. به طورکلی، نتایج حاکی از آن است که جذابیت نام تجاری تنها به ساخت قابلیت اعتماد در مدیریت نام تجاری هواپیمایی نیست بلکه، با در نظر گرفتن اهمیت تأثیر مستقیم و میانجی آن بر هویتیابی مشتری، ساختی مهم در درک آن که مشتریان چگونه ارتباط با نام تجاری را توسعه میدهند میباشد. پرونده مقاله -
مقاله
4 - بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری با بازده داراییها و نسبت گردش موجودیهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانمدیریت بازاریابی , شماره 44 , سال 14 , پاییز 1398این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری با بازده داراییها و نسبت گردش موجودیهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی ـ همبستگی صورت گرفته است. جامعه این پژوهش عبارت بودند از شرکتهای پذ چکیده کاملاین پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری با بازده داراییها و نسبت گردش موجودیهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی ـ همبستگی صورت گرفته است. جامعه این پژوهش عبارت بودند از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که از سال 1393 تا 1396 فعال بودهاند حجم نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک تکنیک غربالگری تعداد 118 شرکت و در کل تعداد 472 شرکت سال در محدوده زمانی جمعآوری دادههای پژوهش تعیین گردید. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، گزارشهای منتشر شده توسط بورس اوراق بهادار، ماهنامه بورس، نرمافزارهای رهآوردنوین، صحرا و دنا و گزارشهای حسابرسی، صورتهای مالی و درگاه اینترنتی جامعه حسابداران رسمی دادهها نیز با بهرهمندی از آزمون چاو و هاسمن، آزمون مانایی، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در سطح اطمینان 95% بین تمرکز بر مشتری و بازده داراییها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و همچنین بین تمرکز بر مشتری و نسبت گردش موجودیها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد که در نهایت هر دو فرضیه مورد تأیید قرار گرفتند. پرونده مقاله -
مقاله
5 - بررسی رابطه بین رشد فروش و بازده داراییها با پاداش هیأت مدیره شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانمدیریت بازاریابی , شماره 45 , سال 14 , زمستان 1398رکن اداره کننده و به عبارت دیگر قوه مجریه شرکتهای سهامی، اعضای هیأت مدیره آن هستند. سهامداران با انتخاب اعضای هیأت مدیره و اعتماد به حسن عملکرد و درایت آنان سرمایههای خود را به شرکت میسپارند و آنان نیز با بهرهگیری از هوش و خلاقیت خود پس از انقضای سال مالی سود مناسبی چکیده کاملرکن اداره کننده و به عبارت دیگر قوه مجریه شرکتهای سهامی، اعضای هیأت مدیره آن هستند. سهامداران با انتخاب اعضای هیأت مدیره و اعتماد به حسن عملکرد و درایت آنان سرمایههای خود را به شرکت میسپارند و آنان نیز با بهرهگیری از هوش و خلاقیت خود پس از انقضای سال مالی سود مناسبی عاید شرکت و سهام داران میکنند. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین رشد فروش و بازده داراییها با پاداش هیأت مدیره شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی ـ همبستگی صورت گرفته است. جامعه این پژوهش عبارت بودند از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که از سال 1393 تا 1396 فعال بودهاند. حجم نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک تکنیک غربالگری تعداد 118 شرکت و در کل تعداد 472 شرکت سال در محدوده زمانی جمعآوری دادههای پژوهش تعیین گردید. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، گزارشهای منتشر شده توسط بورس اوراق بهادار، ماهنامه بورس، نرمافزارهای رهآورد نوین، صحرا و دنا و گزارشهای حسابرسی، صورتهای مالی و درگاه اینترنتی جامعه حسابداران رسمی میباشد. دادهها نیز با بهرهمندی از آزمون چاو و هاسمن، آزمون مانایی، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشانداد که در سطح اطمینان 95% بین رشد فروش با پاداش هیأت مدیره شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین بین بازده داراییها با پاداش هیأت مدیره شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد که در نهایت هر دو فرضیه مورد تأیید قرار گرفتند. پرونده مقاله -
مقاله
6 - بررسی رابطه بین محدودیتهای تأمین مالی با رقابت در بازار محصول و تمرکز بر مشتری (مطالعه موردی: شرکتهای خودرویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)مدیریت بازاریابی , شماره 53 , سال 16 , زمستان 1400این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین محدودیتهای تأمین مالی با رقابت در بازار محصول و تمرکز بر مشتری در شرکتهای خودرویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. پژوهش حاضر به روش توصیفی ـ همبستگی با ماهیت کاربردی درسال 1399 انجام شده است. جامعه آماری شامل شرکت چکیده کاملاین پژوهش با هدف بررسی رابطه بین محدودیتهای تأمین مالی با رقابت در بازار محصول و تمرکز بر مشتری در شرکتهای خودرویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. پژوهش حاضر به روش توصیفی ـ همبستگی با ماهیت کاربردی درسال 1399 انجام شده است. جامعه آماری شامل شرکتهای خودرویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. حجم نمونه به تعداد 35 محاسبه و روش نمونهگیری به صورت حذف سیستماتیک انجام شده است. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، گزارشهای منتشر شده توسط بورس اوراق بهادار، ماهنامه بورس، نرمافزار رهآورد نوین و گزارشهای حسابرسی، صورتهای مالی و درگاه اینترنتی جامعه حسابداران رسمی میباشد. دادهها نیز با استفاده از آزمون چاو و هاسمن، آزمون مانایی، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. در این پژوهش 2 فرضیه مطرح شد در فرضیه اول رابطه بین محدودیتهای تأمین مالی با رقابت در بازار محصول مورد بررسی قرارگرفت و در فرضیه دوم به بررسی رابطه بین محدودیتهای تأمین مالی با تمرکز بر مشتری پرداخته شد که پس از آزمونهای آماری در نهایت هر دو فرضیه مورد تأیید قرار گرفتند. پرونده مقاله -
مقاله
7 - استفاده از الگوریتم ترکیبی عصبی کرم شبتاب و روش رگولاسیون بیزین جهت پیشبینی قیمت سهاممهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار , شماره 4 , سال 9 , پاییز 1397پیشبینی قیمت سهام در آینده هم برای خریداران سهام و هم برای فروشندگان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، جهت توسعه مدلی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور پیشبینی قیمت سهام در بازار ایران از شبکههای عصبی مصنوعی در این پژوهش استفاده گردیده است. از آنجایی که شبکههای چکیده کاملپیشبینی قیمت سهام در آینده هم برای خریداران سهام و هم برای فروشندگان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، جهت توسعه مدلی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور پیشبینی قیمت سهام در بازار ایران از شبکههای عصبی مصنوعی در این پژوهش استفاده گردیده است. از آنجایی که شبکههای عصبی مصنوعی میبایست جهت حصول بهینهترین عملکرد دارای بهترین توپولوژی شبکه باشند، از الگوریتم فرا ابتکاری شناختهشدهای تحت عنوان کرم شبتاب جهت یافتن ساختار بهینه شبکه استفاده گردیده است. در نهایت نیز جهت حفظ هرچه بیشتر عمومیت شبکه از روش رگولاسیون بیزین، به جای روش های متداول آموزش، جهت آموزش شبکه استفاده گردیده است. بطور کلی، دادههای مربوط به سه شرکت بزرگ: ایران خودرو، پتروشیمی شیراز و ذوب آهن اصفهان برای سه سال متوالی مورد جمعآوری قرار گرفته و از پارامترهای: حجم معاملات، قیمت بالا، قیمت پایین، قیمت باز، قیمت پایانی، EMA(5)، EMA(10)، RSI، William R%، Stochastic k%، Stochastic D%، و ROC بعنوان ورودی شبکه و از قیمت پایانی سهام در روز آینده بعنوان خروجی شبکه عصبی استفاده گردیده است. پس از توسعه مدل مرتبط با هر شرکت از پارامترهای آماری نظیر: مجذور میانگین مربعات خطا (RMSE)، انحراف از معیار خطا (SDE)، متوسط مطلق خطای نسبی (AARD)، ضریب رگرسیون (R2)و همچنین آنالیز گرافیکی نمودار خطای نسبی جهت سنجش دقت شبکه توسعه داده شده استفاده گردیده است. نتایج حاصل از آنالیز خطای شبکههای عصبی توسعه داده شده نشان میدهند که مدلهای مذکور با دقت بسیار مناسبی قادر به پیشبینی قیمت سهام در روز آینده برای شرکتهای ذکر شده میباشند. پرونده مقاله -
مقاله
8 - تعیین اثربخشی آموزش روشهای معماهای زندگی واقعی و شفاف سازی ارزشها بر انتظارات هیجانی و تصمیم گیری اخلاقی دختران نوجوانفصلنامه زن و جامعه , شماره 2 , سال 6 , تابستان 1394این تحقیق، با هدف بررسی اثربخشی آموزش روشهای معماهای زندگی واقعی و شفافسازی ارزشها بر تصمیمگیری اخلاقی و انتظارات هیجانی دختران نوجوان صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیهی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر یاسوج در سال تحصیلی
1393-1 چکیده کاملاین تحقیق، با هدف بررسی اثربخشی آموزش روشهای معماهای زندگی واقعی و شفافسازی ارزشها بر تصمیمگیری اخلاقی و انتظارات هیجانی دختران نوجوان صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیهی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر یاسوج در سال تحصیلی
1393-1392تشکیل میدادند. گروه نمونه شامل90 دانش آموز دختر بودند که به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه (30) نفری جایگزین شدند. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی (پیش آزمون- پس آزمون) با گروه کنترل بود. همه گروهها سناریوهای انتظارات هیجانی و تصمیم گیری اخلاقی (Malti & Keller, 2011 (، را به عنوان پیشآزمون و پس آزمون تکمیل کردند. گروههای آزمایش به طور مجزا 8 جلسه70 دقیقهای تحت آموزش به کمک روشهای معماهای زندگی واقعی و شفاف سازی ارزشها قرار گرفتند و گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس چند متغیری (MANCOVA) حاکی از این است که مقدار F چند متغیری (65/6) در سطح (p<0/000)معنی دار میباشد. لذا میتوان گفت که: روشهای آزمایشی (آموزش معماهای زندگی واقعی و شفاف سازی ارزشها) با کنترل اثر پیش آزمون، بر متغیرهای وابسته (سبک انتظارات هیجانی و تصمیمگیری اخلاقی) موثر بودند. پرونده مقاله