علیرغم اهمیت بالای تأثیربرندسازی بررونق ورشدکسب وکارهادربستراقتصادهای ملی، وپیامدهای توسعهای آن برای صنایع مختلف دربازههای زمانی حال وآینده،دادههای آماری حکایت ازبهرهمندی پایین صنعت حمل ونقل جادهای کالاکشورازاین ظرفیت عظیم علمی،متناسب باقابلیتهای بینظر و موقعیت چکیده کامل
علیرغم اهمیت بالای تأثیربرندسازی بررونق ورشدکسب وکارهادربستراقتصادهای ملی، وپیامدهای توسعهای آن برای صنایع مختلف دربازههای زمانی حال وآینده،دادههای آماری حکایت ازبهرهمندی پایین صنعت حمل ونقل جادهای کالاکشورازاین ظرفیت عظیم علمی،متناسب باقابلیتهای بینظر و موقعیت ژئواستراتژیک سرزمینی ایران دارد، هدف پژوهش حاضر تبیین عوامل پیامدی الگوی برند سازی درصنعت حمل ونقل جادهای کالادرکشورایران بارویکردآینده پژوهانه است.این پژوهش دارای ماهیتی اکتشافی-کاربردی؛ باپارادایم تفسیری-ساختاری؛رویکردآمیخته باروشهایکیفی داده بنیاد و روش کمی معادلات ساختاری، در بستر تحلیل روندها با رویکرد آینده پژوهانه است؛منبع گردآوری دادهها در فازکیفی مقالات، اسنادبالادستی، مصاحبهها و در فازکمی پرسشنامه و روش تجزیهوتحلیل دادهها در فاز کیفی داده بنیاد/ نظاممند با بهرهمندی از نرم افزار مکس کیو دا و درفاز کمی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل میباشد و جامعه آماری آن تلفیقی از نخبگان و خبرگان حوزه حمل ونقل جادهای کالا، علم مدیریت بازرگانی وعلم آینده پژوهشی بودهاندکه با روش گلوله برفی شناسایی و انتخاب شدند. براساس یافتههای این پژوهش مهمترین عوامل پیامدی الگوی برند سازی کسب وکارهای صنعت حمل ونقل جادهای کالا عبارتند از: تقویت فضای رقابتی، افزایش نوآوری، ارائه ارزش اضافی، کاهش پیچیدگی، جبران فشار قیمت، کاهش ترافیک جادهها، کاهش ریسک، بازگشت سرمایه، نوسازی ناوگان، سودآوری و پایداری برند، افزایش رضایت مشتریان، انتخاب آسان و مطمئن، ارتقاءکیفیت سفر، ایجاد تمایز، رشد کمی و کیفی خدمات، استانداردسازی خدمات، کاهش سوانح رانندگی و ارتقاء امنیت سفرها، کاهش مصرف سوخت ودر نتیجه شناخت این عوامل وتوجه به آنها مدیران رادرزمینه برنامه ریزی راهبردی برای رشد وتوسعه کسب وکارهای مرتبط باصنعت حمل و نقل جادهای کالا وآیندهای مطلوب یاری می-نماید.
پرونده مقاله
علیرغم اهمیت بالای تأثیر صنعت حمل و نقل جادهای کالا در توسعه اقتصاد کشور، دادههای آماری حکایت از توسعه پایین این صنعت متناسب با ظرفیتهای بینظر و موقعیت ژئواستراتژیک سرزمینی ایران دارد، پژوهش حاضر به ارائه عوامل راهبردی موثر بر سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل جادهای چکیده کامل
علیرغم اهمیت بالای تأثیر صنعت حمل و نقل جادهای کالا در توسعه اقتصاد کشور، دادههای آماری حکایت از توسعه پایین این صنعت متناسب با ظرفیتهای بینظر و موقعیت ژئواستراتژیک سرزمینی ایران دارد، پژوهش حاضر به ارائه عوامل راهبردی موثر بر سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل جادهای کالا پرداخته است. این پژوهش دارای ماهیتی اکتشافی- کاربردی؛ با پارادایم تفسیری-ساختاری؛ رویکرد آمیخته با روشهای کیفی داده بنیاد و روش کمی معادلات ساختاری است منبع گردآوری دادهها در این پژوهش در فاز کیفی مقالات، اسناد بالادستی، مصاحبهها و در فازکمی پرسشنامه و روش تجزیهوتحلیل دادهها در فاز کیفی داده بنیاد/ نظاممند با بهرهمندی از نرم افزار مکس کیو دا و در فاز کمی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل میباشد. نخبگان و خبرگان حوزه حمل و نقل جادهای کالا بودند که با روش گلوله برفی شناسایی و انتخاب شدند. بر اساس یافتههای این پژوهش مهمترین راهبردهای موثر در صنعت در حمل و نقل جادهای کالا عبارتند از: 1) بهبود فضای کسب و کار؛ 2) انجام تحقیقات بازار؛ 3) هوشمند سازی؛ 4) ارتقاء الگوهای رفتاری؛ 5) استفاده از فنّاوری و تجهیزات روز؛ 6) توسعه زیرساختها.
پرونده مقاله
از دیرباز تاکنون، توسعه سرمایه، افزایش رشد اقتصادی، توسعه میزان ارتباطات و مبادلات اقتصادی و در یک تعریف عام، تولید ثروت برای کشورها، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. علیرغم اهمیت بالای تأثیر صنعت حملونقل جادهای کالا در توسعه اقتصاد کشور، دادههای آماری حکایت از ت چکیده کامل
از دیرباز تاکنون، توسعه سرمایه، افزایش رشد اقتصادی، توسعه میزان ارتباطات و مبادلات اقتصادی و در یک تعریف عام، تولید ثروت برای کشورها، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. علیرغم اهمیت بالای تأثیر صنعت حملونقل جادهای کالا در توسعه اقتصاد کشور، دادههای آماری حکایت از توسعه پایین این صنعت متناسب با ظرفیتهای موجود و موقعیت ژئواستراتژیک سرزمینی ایران دارد، از این رو، مسئله اصلی پژوهش حاضر طراحی مدلی توسعه صنعت حملونقل جادهای کالا مبتنی بر مدیریت راهبردی سرمایهها بوده است. این پژوهش دارای ماهیتی اکتشافی- کاربردی؛ با پارادایم تفسیری-ساختاری؛ رویکرد آمیخته با روشهای کیفی داده بنیاد و روش کمی معادلات ساختاری است منبع گردآوری دادهها در این پژوهش در فاز کیفی مقالات، اسناد بالادستی، مصاحبهها و در فاز کمی پرسشنامه و روش تجزیهوتحلیل دادهها در فاز کیفی داده بنیاد/ نظاممند با بهرهمندی از نرمافزار مکس کیو دا و در فاز کمی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل میباشد. جامعه آماری این پژوهش نخبگان و خبرگان حوزه حملونقل جادهای کالا بودند که با روش گلوله برفی شناسایی و انتخاب و تا اشباع نظری این فرآیند ادامه داشته است. بر اساس یافتههای این پژوهش ابعاد الگوی مذکور عبارتند از: دانش و پژوهش؛ ارتقاء الگوهای رفتاری؛ بهبود فرآیندهای فضای کسب و کار؛ هوشمند سازی فرآیندها؛ استفاده از فنّاوری و تجهیزات روز؛ توسعه زیرساختها.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد