فهرست مقالات رضا شهبازی


  • مقاله

    1 - طراحی الگوی نقش شبکه‌های اجتماعی در گردشگری ورزشی
    علوم ورزش , شماره 4 , سال 14 , پاییز 1401
    هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی نقش شبکه‌های اجتماعی در گردشگری ورزشی بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانه‌های ورزشی بودند. روش نمونه‌گی چکیده کامل
    هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی نقش شبکه‌های اجتماعی در گردشگری ورزشی بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانه‌های ورزشی بودند. روش نمونه‌گیری در این تحقیق به صورت در دسترس انتخاب شد و تعداد 384 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط 12 نفر اساتید از متخصصان مدیریت ورزشی، گردشگری و رسانه مورد تأیید قرار گرفت. روایی همگرا، واگرا و پایایی مرکب نیز از طریق نرم‌افزار PLS مورد بررسی و تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS نسخه 25 و PLS نسخه 3 انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که شبکه‌های اجتماعی نقش مثبتی در توسعه ابعاد گردشگری ورزشی دارد؛ بنابر این استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نقش مثبتی در تصویر ذهنی گردشگران ورزشی داشته باشد. پرونده مقاله