فهرست مقالات مسلم صالحی


  • مقاله

    1 - Design of Strategic Management Model in Technical and Vocational Training
    Journal of System Management , شماره 4 , سال 6 , بهار 2020
    The present research aims to design strategic management model in technical and vocational training. The research has qualitative design and for data analysis and classification, thematic Analysis Method (Thematic Network) was applied. The statistical population of the چکیده کامل
    The present research aims to design strategic management model in technical and vocational training. The research has qualitative design and for data analysis and classification, thematic Analysis Method (Thematic Network) was applied. The statistical population of the study consisted of experts of the Iran Technical and Vocational Training Organization. The number of 13 participants were selected by purposive method based on experience and expertise criteria. For data collection, the structured and semi-structured interview were used. The data collection process was performed using theoretical saturation technique until it reached the iteration and saturation stage. For data validation, triangulation method was used. Content validity index (CVI) and Content Validity Ratio (CVR) were used to decision making and assess the consensus of experts and to evaluate the reliability, Holstein coefficient was considered. At the end of the thematic analysis process, the conceptual model of research was designed based on the themes extracted and the theoretical foundations of the research. Results showed that number of eight inclusive themes, including strategic goals, external environment analysis, internal environment analysis, strategic analysis, educational goals, technical and vocational training plans, implementation of technical and professional training and evaluation plans, as well as 33 organizing themes and 160 basic themes were recognized for the strategic management model in technical and vocational training. According to results, this model can provide promisingly a suitable framework for strategic management execution in skill training. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارایه الگوی مدل مدیریت استراتژیک در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با تاکید بر مولفه‌های اجتماعی
    علوم اجتماعی , شماره 5 , سال 12 , زمستان 1397
    چکیده:تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی مدیریت استراتژیک در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با تأکید بر مؤلفه‌های اجتماعی اجرا گردید. نوع طرح، کیفی است و به منظور تحلیل، دسته‌بندی و تلخیص داده‌ها از روش تحلیل مضمون (شبکه مضامین) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل صاحب‌نظران سازمان چکیده کامل
    چکیده:تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی مدیریت استراتژیک در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با تأکید بر مؤلفه‌های اجتماعی اجرا گردید. نوع طرح، کیفی است و به منظور تحلیل، دسته‌بندی و تلخیص داده‌ها از روش تحلیل مضمون (شبکه مضامین) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل صاحب‌نظران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بود. مشارکت‌کنندگان در تحقیق شامل تعداد 13 نفر بودند که به روش هدفمند و بر اساس معیار تجربه و تخصص انتخاب گردیدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، از ابزار مصاحبه ساختارنیافته و نیم‌ساختاریافته استفاده شد و فرایند جمع-آوری داده‌ها با استفاده از تکنیک اشباع نظری تا رسیدن به مرحله تکرار و اشباع انجام گرفت. جهت اعتباریابی داده‌ها از روش سه سویه‌سازی استفاده شد. به منظور تصمیم‌گیری و بررسی میزان اجماع نظر متخصصین از شاخص روایی محتوا (CVI) و ضریب نسبی روایی (CVR) و جهت بررسی پایایی از ضریب هولستی استفاده گردید. با پایان یافتن فرایند تحلیل مضمون، بر پایۀ مضامین استخراج شده و مبانی نظری تحقیق، الگوی پژوهش ارائه گردید. براساس یافته‌های تحقیق، تعداد هشت مضمون فراگیر، شامل مقاصد استراتژیک، بررسی محیط بیرونی، بررسی محیط داخلی، تحلیل استراتژیک، اهداف آموزشی، برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، اجرای برنامه‌های آموزش فنی وحرفه‌ای و ارزیابی و همچنین تعداد 33 مضمون سازمان‌دهنده و 160 مضمون پایه، برای الگوی مدیریت استراتژیک در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با تأکید بر مؤلفه‌های اجتماعی شناسایی شد. مطابق نتایج تحقیق، این الگو می‌تواند چارچوب مناسبی را برای اجرای مدیریت استراتژیک در آموزش‌های مهارتی فراهم نماید. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - رابطه هوش اخلاقی و جهت گیری خوش بینانه با اثربخشی دبیران زن
    فصلنامه زن و جامعه , شماره 5 , سال 7 , زمستان 1395
        هدف از این پژوهش تبیین رابطه هوش اخلاقی و جهت گیری خوش بینانه با اثربخشی دبیران زن دوره متوسطه شهرستان فیروزآباد بود. این پژوهش از نظر هدف؛ کاربردی، از نظر روش و شیوه گرد­آوری داده­ها توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه 107 نفر چکیده کامل
        هدف از این پژوهش تبیین رابطه هوش اخلاقی و جهت گیری خوش بینانه با اثربخشی دبیران زن دوره متوسطه شهرستان فیروزآباد بود. این پژوهش از نظر هدف؛ کاربردی، از نظر روش و شیوه گرد­آوری داده­ها توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه 107 نفر از دبیران زن مشغول به تدریس دبیرستان­های شهرستان فیروزآباد فارس در مهرماه  1393 بوده که به شیوه سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته­اند. برای گرد­آوری داده­ها از پرسش‌نامه هوش اخلاقی لنیک و کیل (2005) و پرسش‌نامه جهت گیری خوش‌بینی شییر و کارور(2001) و پرسش‌نامه اثربخشی مقیمی و رمضان (2010) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های آماری ضریب همبستگی پیرسون، آزمون کولموگروف- اسمیرنف تک نمونه­ای(one-­sample­ K-S) و آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتایج نشان داده­اند که بین هوش اخلاقی و اثربخشی دبیران همبستگی آماری مستقیم و معناداری وجود دارد. بین هوش اخلاقی با ابعاد اثربخشی نیز همبستگی آماری مستقیم و معناداری بدست آمده است. بین خوش بینی با اثربخشی دبیران و ابعاد آن همبستگی آماری معناداری بدست نیامده است. پرونده مقاله