فهرست مقالات سیامک کوررنگ بهشتی


  • مقاله

    1 - Explaining the Conceptual Framework of Place Dignity in the Urban Regeneration Process Using Grounded Theory
    Creative City Design , شماره 5 , سال 6 , پاییز 2023
    In the past and in Iran's traditional architecture, urban neighborhoods were regarded as the spine and the most significant small urban complexes. However, physical renovation measures have stripped these neighborhoods of their dignity and identity indices. During urban چکیده کامل
    In the past and in Iran's traditional architecture, urban neighborhoods were regarded as the spine and the most significant small urban complexes. However, physical renovation measures have stripped these neighborhoods of their dignity and identity indices. During urban development, neighborhoods with identities were gradually subjected to physical deterioration, leading to their dignity waning. As a result, urban places of these neighborhoods lost their identity elements and this led to deserted neighborhoods especially from their original inhabitants. Due to the importance of place dignity and lack of conceptualization of that in the field of urban geography, this study by using the grounded theory aims to discover and extract dimensions and components of place dignity from middle and historic fabrics to achieve a particular conceptual structure linked to it. Because the elites of urban planning and architecture of the country have influenced the decisions and implementation of urban renewal policies in the contemporary century of Iran and have played an important role in planning or guiding urban development programs and projects and also, due to the complexity and interdisciplinary nature of the topics related to the "city", in this research data was collected through an in-depth interview with several leading and decision-making experts in the academic, policy-making and executive fields of architecture, social sciences, geography and urban planning of the country. 435 phrases or sentences were extracted at the first coding stage. Afterward, 23 sub categories were identified as components of place dignity in six main categories, including cultural, physical-environmental, social, perceptual, functional, and economic dimensions. Validity in this research was ensured through constant comparative analysis and by following the theory of Davis and Rodd regarding precision in doing research. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی الگوی اثربخش اقتصادی خانواده با رویکرد فرهنگی
    مطالعات اسلامی ایرانی خانواده , شماره 4 , سال 3 , پاییز 1402
    پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اثربخش اقتصادی خانواده با رویکرد فرهنگی انجام گرفت. این پژوهش بصورت کیفی از نوع داده بنیاد انجام گردیده است. جامعه آماری کلیه اساتید، خبرگان و کارشناسان حوزه اقتصاد خانواده در شهر اصفهان بود. برای نمونه‌گیری از روش گلوله برفی استفاده شد و ح چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اثربخش اقتصادی خانواده با رویکرد فرهنگی انجام گرفت. این پژوهش بصورت کیفی از نوع داده بنیاد انجام گردیده است. جامعه آماری کلیه اساتید، خبرگان و کارشناسان حوزه اقتصاد خانواده در شهر اصفهان بود. برای نمونه‌گیری از روش گلوله برفی استفاده شد و حجم نمونه با 13 خبره به اشباع رسید، در ضمن از چهار آزمون اصلیتاثیرپذیری، باور پذیری، انتقال پذیری، اعتماد پذیری برای بررسی کیفیت داده های پژوهش بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که عوامل علی شامل: (1. تورم و بی عدالتی اقتصادی در جامعه ناشی از تحولات سیاسی، 2. نیاز خانواده‌ها براساس الگوهای مصرفی)؛ عوامل مداخله گر شامل: (1. رسانه و شبکه های اجتماعی، 2. تکنولوژی، 3. تغییر در الگوهای مصرف جهانی از نظر فرهنگی و 4. تحریم ها و شرایط اقتصادی کنونی)؛ عوامل زمینه ساز شامل:(1.ارزش‌های معنوی ریشه در فرهنگ، 2. فرهنگ و ارزش‌های محوری جامعه و 3. عوامل محیطی و فرهنگی)، عوامل استراتژی شامل: (1.آموزش و فرهنگ سازی، 2. عوامل ساختاری / زیرساخت های فرهنگی جامعه، 3. حمایت و پشتیبانی از نیازهای فرهنگی خانواده‌ها، 4.ترسیم افق و چشم انداز واحد اقتصادی در جامعه) و پیامدها شامل(1. اثرات رفتاری و فرهنگی، 2.اعتماد، پشتیبانی و حمایت دولت، 3.اشتغال زایی و کارآفرینی و 4.آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی مولد) می باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - طراحی مدل برندسازی درونی با تأکید بر رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 4 , سال 10 , پاییز 1403
    هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی درونی با تأکید بر رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان است. روش پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی (گرندد تئوری) و به لحاظ هدف کاربردی است. جهت جمع آوری اطلاعات از مصاحبه استفاده شده است. روایی بیرونی و پایایی کیفی داده‌ها مح چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی درونی با تأکید بر رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان است. روش پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی (گرندد تئوری) و به لحاظ هدف کاربردی است. جهت جمع آوری اطلاعات از مصاحبه استفاده شده است. روایی بیرونی و پایایی کیفی داده‌ها محاسبه شده است و به تأیید رسیده است. جامعه آماری پژوهش جمعی از خبرگان و اساتید دانشگاه خوراسگان بوده است که در ابتدا تعدا آن‌ها 9 نفر و سپس تا اشباع نهایی 12 نفر ادامه یافته است. ابتدا با مصاحبه و با کمک کد گذاری باز و کد گذاری محوری مقوله ها و مفاهیم استخراج شده است و تعداد 80 کد باز و 28 مقوله محوری به دست آمد همان طور که از متن مصاحبه ها برگرفته شد، برای برندسازی درونی دانشگاه، چند نکته حائز اهمیت است: برندسازی داخلی برای بالابردن تعهد کارکنان نسبت به سازمان است؛ البته این مهم در این صورت حاصل خواهد شد که مدیران ارشد از فعالیت های مدیریت منابع انسانی و همین طور از کارکنان سازمان حمایت کنند که هر چه این حمایت بیشتر باشد، تعهد کارکنان در سازمان افزایش می یابد و برند داخلی بهتر شکل می گیرد. همچنین مدیران منابع انسانی به تمام عوامل مدیریت منابع انسانی از قبیل فرآیندهای جذب، نگهداشت، ارزیابی عملکرد، آموزش، توسعه، بهداشت و ایمنی، ارتباطات، نظام پیشنهادها و غیره اشراف داشتند . پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - شناسایی و رتبه‌بندی پیامدهای برندسازی درونی با رویکرد معادلات ساختاری (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان)
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 2 , سال 28 , تابستان 1401
    دانشگاه‌ها در مواجه با توسعه اقتصاد کلان و نیازهای اجتماع محلی با مشکلات متعددی روبه رو هستند. جهت بقا در بازار آموزش عالی لازم است خط‌مشی‌هایی تدوین کنند که آن‌ها را به عنوان ارائه‌دهنده خدمات آموزشی، و دانشجویان، استادان و کارمندان را به عنوان مهمترین ذینفعان مستقیم د چکیده کامل
    دانشگاه‌ها در مواجه با توسعه اقتصاد کلان و نیازهای اجتماع محلی با مشکلات متعددی روبه رو هستند. جهت بقا در بازار آموزش عالی لازم است خط‌مشی‌هایی تدوین کنند که آن‌ها را به عنوان ارائه‌دهنده خدمات آموزشی، و دانشجویان، استادان و کارمندان را به عنوان مهمترین ذینفعان مستقیم در نظر بگیرد به همین دلیل بررسی اثرات برندسازی درونی لازم است لذا هدف از این تحقیق شناسایی و رتبه‌بندی پیامدهای برندسازی درونی با رویکرد معادلات ساختاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان بوده است. پژوهش حاضر یک پژوهش کاربردی و از نظر روش انجام یک پژوهش آمیخته(کیفی- کمی) می‌باشد. جامعه اماری پژوهش تعداد 12 نفر از خبرگان می باشد. که در بخش کیفی از نظرات آنان جهت شناسایی پیامدهای استفاده شده است و جهت مدل‌سازی نیز جامعه آماری را جمعی از کارشناسان و اساتید دانشگاه خوراسگان تشکیل می‌دهند که تعداد آن‌ها 440 نفر بوده است سپس با توجه به جدول کرجسی و مورگان، حجم نمونه 205 نفر به دست آمد. روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه گیری در دسترس می باشد. اثرات برند درونی ابتدا با تکنیک دلفی شناسایی شده است سپس با تکنیک معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی مدلسازی و رتبه بندی گردیده است و در نهایت نتایج تحقیق نشان داد اثرات برندسازی درونی دانشگاه خوراسگان 6 پیامد عمده برای سازمان دربردارد که به ترتیب اولویت عبارتند از پیامدهای سازمانی، پیامدهای ملی و بین المللی، پیامدهای فردی، پیامدهای مالی، پیامدهای فرهنگی و در نهایت پیامدهایی برای کارکنان. پرونده مقاله