فهرست مقالات حامد خراسانی طرقی



  • مقاله

    2 - تعیین روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه امنیت اماکن ورزشی
    علوم ورزش , شماره 2 , سال 12 , تابستان 1399
    هدف از تحقیق تعیین روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه امنیت مجموعه های ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دو بخش کیفی و کمی بود. در بخش کیفی، خبرگان مدیریت ورزشی بودند که تعداد 11 نفر اعضای پنل دلفی جامعه را تشکیل می دادند. در بخش کمی، جامعه آماری این پژوهش را مدی چکیده کامل
    هدف از تحقیق تعیین روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه امنیت مجموعه های ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دو بخش کیفی و کمی بود. در بخش کیفی، خبرگان مدیریت ورزشی بودند که تعداد 11 نفر اعضای پنل دلفی جامعه را تشکیل می دادند. در بخش کمی، جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارکنان مجموعه های ورزشی شهر کرج بودند (785N=). در بخش کیفی، تمامی 11 نفر از خبرگان عضو پنل دلفی به عنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شد. در بخش کمی، باتوجه به ماهیت پژوهش، در مرحله ساخت ابزار تحقیق، 150 نفر از نمونه به صورت تصادفی انتخاب و تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه و تاییدی به وسیله آنها انجام شد. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد روایی پرسشنامه از نوع روایی صوری و سازه بود. به منظور تایید روایی صوری، پرسشنامه تحقیق به تایید 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. همچنین محقق از آزمون KMO برای کفایت حجم نمونه و درک اینکه تعداد گویه ها برای پیش بینی هر مولفه کافی است، استفاده کرد. همچنین از آزمون بارتلت نیز برای تعیین اینکه آیا گویه ها با یکدیگر همبستگی کافی را دارند استفاده شد. در سطح آمار استنباطی از آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. عوامل زیر به نام های کنترل محیطی، کنترل ورودی ها، بررسی صلاحیت و اعتبارنامه افراد، سیستم های حفاظت فیزیکی، مدیریت ریسک، مدیریت امور اضطراری، ارتباطات، پرسنل امنیتی، آموزش (الگوسازی و شبیه سازی)، محافظت در برابر مواد سمی، ساختار مکان ورزشی و اقدامات فرهنگی شناسایی شدند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - ارائه مدل نقش استراتژی های خودرهبری بر توانمندسازی اساتید تربیت بدنی با میانجی‌گری سرمایه فکری
    علوم ورزش , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1398
    امروزه موضوع توانمندسازی و عوامل مؤثر بر آن یکی از مقوله‌های مهم و حیاتی در محیط های سازمانی می‌باشد. بنابراین هدف از این تحقیق بررسی نقش استراتژی های خودرهبری بر توانمندسازی اساتید تربیت بدنی از طریق متغیر میانجی سرمایه فکری بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر چکیده کامل
    امروزه موضوع توانمندسازی و عوامل مؤثر بر آن یکی از مقوله‌های مهم و حیاتی در محیط های سازمانی می‌باشد. بنابراین هدف از این تحقیق بررسی نقش استراتژی های خودرهبری بر توانمندسازی اساتید تربیت بدنی از طریق متغیر میانجی سرمایه فکری بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی به شمار می‌آید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه اساتید تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی (تقریباً 745 نفر) تشکیل می‌داد. حجم نمونه تحقیق بر اساس نرم‌افزارPASS در محدوده 232تا 265 نفر برآورد شد. ابزار جمع آوری داده‌ها عبارت‌اند از پرسشنامه خودرهبری و توانمندسازی که قانع (1393) در تحقیق خود از آن استفاده کرده بود، همچنین پرسشنامه سرمایه فکری که عبدالملکی (1393) از آن استفاده کرده بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها در سطح آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که مجموع اثرات مستقیم و غیر مستقیم مولفه های استراتژی‌های خودرهبری (پاداش طبیعی، تفکر سازنده و رفتارمحور) بر توانمندسازی معنی دار است. همچنین نقش سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی و سرمایه رابطه ای به عنوان متغیرهای میانجی بر توانمندسازی معنی دار است. در این تحقیق مشخص شد استراتژی‌های خودرهبری نقش مؤثری در توانمندسازی نیروی انسانی دارد، البته باید گفت که هر نوع سیستم استراتژی‌های خودرهبری نمی‌تواند توانمندسازی را به دنبال داشته باشد، بلکه این قاعده مربوط به سیستم هایی می‌شود که به درستی طراحی شوند و نیز به درستی اجرا گردند. پرونده مقاله