فهرست مقالات محمد قهرمانی


  • مقاله

    1 - شناسایی مولفه های مدیریت کارآفرینانه مدارس با رویکرد کیفی
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1402
    زمینه و هدف: این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفه‌های مؤثر در مدیریت کارآفرینانه مدارس انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و به لحاظ هدف کاربردی است. با گردآوری و تحلیل محتوای داده‌های کیفی، مضمون‌های سازمان دهنده و مضمون‌های پایه شناسایی شده ا ند. در این پژوهش با خب چکیده کامل
    زمینه و هدف: این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفه‌های مؤثر در مدیریت کارآفرینانه مدارس انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و به لحاظ هدف کاربردی است. با گردآوری و تحلیل محتوای داده‌های کیفی، مضمون‌های سازمان دهنده و مضمون‌های پایه شناسایی شده ا ند. در این پژوهش با خبرگان نظری و تجربی شامل اساتید کارآفرینی و مدیریت آموزشی و همچنین مدیران مدارس کارآفرین در مجموع 18 نفر مصاحبه انجام شد. این افراد به‌صورت گلوله برفی انتخاب شده و مصاحبه تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافته است. تجزیه و تحلیل داده‌ها براساس تحلیل مضمون بوده و برای اعتباریابی داده‌ها از روش کدگذاری بین دو آزمون استفاده شد. یافته‌ها: براساس نتایج این پژوهش مؤلفه‌های مؤثر در مدیریت کارآفرینانه مدارس در 6 مضمون سازمان دهنده شامل برنامه ریزی کارآفرینانه، تأمین منابع کارآفرینانه، سازماندهی کارآفرینانه، نظام انگیزش کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، سیستم ارزشیابی کارآفرینانه طبقه بندی شده است. نتیجه گیری: لازمه اجرای مدیریت کارآفرینانه مدارس، در بکارگیری صحیح این مولفه ها توسط مدیران است. آنها باید در نحوه مدیریت خود تجدید نظر اساسی داشته و بدانند که با مدیریت سنتی نمی توانند کارآفرینی را در مدارس گسترش دهند. پرونده مقاله