فهرست مقالات البرز قیتانی


  • مقاله

    1 - ارائه مدل ارزیابی رفتار خرید بانوان در شبکه‌های اجتماعی با رویکرد کیفی
    زن و مطالعات خانواده , شماره 5 , سال 15 , زمستان 1401
    تحلیل و درک نیازهای بانوان در شبکه‌های اجتماعی و عوامل موثر بر شکل گیری رفتار خرید در آنها باعث می‌شود تا کسب و کارها بتوانند هرچه کارآمدتر به مشتریان خدمات و محصولات خود را ارئه داده و ارتباطات پایدارتری با آنها برقرار کنند. پژوهش حاضر با هدف معرفی مدل تجارت اجتماعی با چکیده کامل
    تحلیل و درک نیازهای بانوان در شبکه‌های اجتماعی و عوامل موثر بر شکل گیری رفتار خرید در آنها باعث می‌شود تا کسب و کارها بتوانند هرچه کارآمدتر به مشتریان خدمات و محصولات خود را ارئه داده و ارتباطات پایدارتری با آنها برقرار کنند. پژوهش حاضر با هدف معرفی مدل تجارت اجتماعی بانوان با رویکرد آمیخته انجام شده و از لحاظ هدف، کاربردی می‌‌‌باشد. در ﺗﺤﻘﯿـﻖ ﺣﺎﺿـﺮ اﺑﺘـﺪا روش ﮐﯿﻔـﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ روش داده بنیاد استراس و کوربین (2015) از طریق بررسی مقالات اجرا شد. ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﮔﺮدآوری داده‌ها از رویکرد فراترکیب با استفاده از الگوی هفت مرحله‌ای ساندوسکی و باروسو (2007) بهره برده شده است. از کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل پژوهش استخراج گردیده است. ﺑﺮ اﺳﺎس نتایج حاصله مدل نهایی برازش یافته شامل 5 ﻣﻘﻮﻟﻪ اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﺷﺮاﯾﻂ ﻋﻠﯽ، 3 ﻣﻘﻮﻟـﻪ اﺻـﻠﯽ در ﺣـﻮزه ﻋﻮاﻣـﻞ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﮔﺮ،3 ﻣﻘﻮﻟﻪ اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﻋﻮاﻣﻞ زﻣﯿﻨﻪ‌ای و در ﻧﻬﺎﯾﺖ 2 مقوله اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﭘیﺎﻣﺪﻫﺎ می‌‌‌باشد. نتایج حاصل از این تحقیق می‌تواند به مالکین کسب و کارهای تجارت الکترونیک و سنتی در جهت ارتقا ارتباط با مصرف‌‌کنندگان و همچنین افزایش سودآوری کسب کارها موثر باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه یک مدل مفهومی از برندسازی مدیران به روش فراترکیب
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 7 , سال 2 , پاییز 1401
    هدف از این پژوهش، ارائه یک مدل مفهومی از برندسازی مدیران سازمان‌های ایرانی در سطوح سه گانه مدیریت عالی، میانی و اجرایی به روش فراترکیب می‌باشد. در این پژوهش از روش کیفی- تحلیل مضمون تفسیری استفاده گردیده است. منابع نوشتاری مرتبط با برندسازی مدیران اعم از کتاب، پایان نا چکیده کامل
    هدف از این پژوهش، ارائه یک مدل مفهومی از برندسازی مدیران سازمان‌های ایرانی در سطوح سه گانه مدیریت عالی، میانی و اجرایی به روش فراترکیب می‌باشد. در این پژوهش از روش کیفی- تحلیل مضمون تفسیری استفاده گردیده است. منابع نوشتاری مرتبط با برندسازی مدیران اعم از کتاب، پایان نامه، مقاله و غیره به‌عنوان جامعه آماری بخش کیفی انتخاب شده‌اند. پس از بررسی و غربال، بیش از هشت هزار منبع شناسایی شده، 75 منبع دارای کدهای مرتبط بودند و برای تحلیل مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت، در اثر نتیجه تحلیل داده‌های کیفی شناسایی 207 کد، 70 مضمون پایه، 29مضمون سازمان دهنده و ۷ مضمون شناسایی شد که در قالب یک مدل مفهومی ارائه و تبیین شدند. بنابراین، براساس مدل پژوهش 7 مضمون فراگیر و تعیین کننده مدل برندسازی مدیران استخراج شده شامل: جایگاه اجتماعی، خبرگی، آرمان توسعه محور، پویایی نظام مدیریت منابع انسانی سازمان، هوشمندی فردی و سازمانی، خودبرندسازی و اعتمادآفرینی می‌باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - نقش مدیریت اطلاعات در اداره قدرت اوج ‌گیرنده نتوکرات‌ها در سازمان‌های دولتی (مورد مطالعه: سازمان بیمه سلامت ایران)
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 13 , سال 4 , بهار 1403
    هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت اطلاعات در اداره قدرت اوج ‌گیرنده نتوکرات‌ها در سازمان‌های دولتی بوده است. این پژوهش به‌صورت ترکیبی (کیفی و کمّی) و با روش نظریه داده بنیاد ساختارمند اشتراوس و کوربین انجام شده است. برای گردآوری داده‌ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت اطلاعات در اداره قدرت اوج ‌گیرنده نتوکرات‌ها در سازمان‌های دولتی بوده است. این پژوهش به‌صورت ترکیبی (کیفی و کمّی) و با روش نظریه داده بنیاد ساختارمند اشتراوس و کوربین انجام شده است. برای گردآوری داده‌ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختار‌یافته با 17 نفر از مدیران و خبرگان سازمانی و دانشگاهی استفاده شد. در بخش کمّی 350 پرسشنامه محقق ساخته حاصل از نتایج بخش کیفی توسط کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران تکمیل و با نرم‌افزارهای SPSS26 و AMOS26 داده‌ها توصیف و تحلیل و از مدل معادلات ساختاری و تکنیک تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید. برای بررسی پایایی 30 پرسشنامه بین افراد جامعه توزیع و جمع‌آوری گردید و نتیجه آزمون آلفای کرونباخ 97/0 به دست آمد. از 246 کد مفهومی استخراجی 53 مورد آن مربوط به شرایط زمینه‌ای و از این تعداد 21 کد به مدیریت اطلاعات سازمانی و مدیریت دانش فناوری اطلاعات اختصاص دارد. سازمان‌ها با فراهم‌سازی به‌موقع اطلاعات حیاتی و با کیفیت از بستر مدیریت اطلاعات و تسهیم آن با همه ذینفعان از طریق مدیریت دانش فناوری اطلاعات می‌توانند از وابسته‌سازی این فرایندها به افراد جلوگیری نموده و قدرت اوج‌گیرنده نتوکرات‌ها را اداره نمایند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - الزامات و موانع الگوی برندسازی شخصی مدیران قضائی در حکمرانی اسلامی
    رهیافتهای نوین در مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی , شماره 5 , سال 3 , زمستان 1402

    هدف این پژوهش شناسایی الزامات و موانع برندسازی شخصی مدیران قضائی در حکمرانی اسلامی می باشد. پژوهش در چارچوب رویکردکیفی و با بکارگیری روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمع آوری داده ها به بررسی مبانی نظری؛ اسناد نوشتاری مرتبط با برندسازی و برندسازی شخصی اعم از کتب، رساله چکیده کامل

    هدف این پژوهش شناسایی الزامات و موانع برندسازی شخصی مدیران قضائی در حکمرانی اسلامی می باشد. پژوهش در چارچوب رویکردکیفی و با بکارگیری روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمع آوری داده ها به بررسی مبانی نظری؛ اسناد نوشتاری مرتبط با برندسازی و برندسازی شخصی اعم از کتب، رساله، مقاله وغیره و انجام مصاحبه های نیمه ساختار یافته با منتخبی از مدیران قضائی برجسته و متخصص قوه قضائیه (کارکنان قضائی عالی رتبه دستگاه قضا از بالاترین سطح تا روسا و دادستان ها و معاونین رئیس کل دادگستری استان ها)، متخصصان و صاحب نظران حوزه برندسازی، برندسازی شخصی و برندسازی مدیران، متخصصان مدیریت رفتارسازمانی و منابع انسانی، خبرگان، اساتید دانشگاهی و غیره پرداخته شد. پس ازجستجو، بررسی و غربال منابع شناسایی شده، 55 منبع دارای کدهای مرتبط بوده و مورد استفاده قرار گرفتند. در اثر تحلیل داده های کیفی؛ 65 کد، 26مضمون پایه، 6 مضمون سازمان دهنده و 2 مضمون فراگیر شناسایی گردید. بر این اساس الزامات شامل؛ پیش نیازهای فردی برندسازی مدیران قضائی، پیش نیازهای سازمانی برندسازی مدیران قضائی و تسهیل گران برندسازی مدیران قضائی و موانع الگوی برندسازی شخصی مدیران قضائی در حکمرانی اسلامی شامل ابعادی چون؛ موانع فردی، موانع سازمانی و موانع اجتماعی برندسازی مدیران قضائی می باشد.

    پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی موثرترین محورهای اصلی برندسازی مدیران دولتی
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 14 , پاییز 1401
    چکیده؛هدف این پژوهش تعیین یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی بعنوان موثرترین محورهای اصلی برندسازی مدیران می باشد. در این پژوهش از روش کیفی- تحلیل مضمون تفسیری و فراترکیب با رویرگرد فلسفی پراگماتیسم استفاده گردیده است. اسناد نوشتاری مرتبط با برندسازی و برندسازی شخصی اعم ا چکیده کامل
    چکیده؛هدف این پژوهش تعیین یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی بعنوان موثرترین محورهای اصلی برندسازی مدیران می باشد. در این پژوهش از روش کیفی- تحلیل مضمون تفسیری و فراترکیب با رویرگرد فلسفی پراگماتیسم استفاده گردیده است. اسناد نوشتاری مرتبط با برندسازی و برندسازی شخصی اعم از کتب، رساله، مقاله وغیره به عنوان جامعه آماری بخش کیفی انتخاب شدند؛ پس ازجستجو، بررسی و غربال منابع شناسایی شده، 75 منبع دارای کدهای مرتبط بوده و مورد استفاده قرار گرفتند. در اثر تحلیل داده های کیفی؛ 207 کد، 68 مضمون پایه، 29مضمون سازمان دهنده و 8 مضمون فراگیر شناسایی گردید. بر این اساس مدل برندسازی مدیران دولتی شامل ابعادی چون؛ یادگیری اجتماعی، جایگاه اجتماعی، خبرگی، آرمان توسعه محور، پویایی نظام مدیریت منابع انسانی سازمان، هوشمندی فردی و سازمانی، خودبرندسازی و اعتماد آفرینی می باشد. در ادامه پژوهش و نظر به سوال طرح شده مبنی بر موثرترین ابعاد مدل برندسازی مدیران دولتی؛ با توجه به کمک خبرگان و پردازش داده ها با روش آنتروپی شانون وزن هر یک از مفاهیم و مجموع وزن کدهای آن مفهوم محاسبه شد و بر اساس وزن های به دست آمده، ابعاد تفکیک و رتبه بندی گردید. و در نهایت ابعاد یادگیری اجتماعی و جایگاه اجتماعی بعنوان موثرترین ابعاد برندسازی مدیران سازمان های دولتی مشخص گردید. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - تجزیه و تحلیل اثرات فیزیکو شیمیایی سد استقلال میناب در مرحله ی بهره برداری با کاربرد روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
    فصلنامه علمی مهندسی منابع آب , شماره 5 , سال 2 , زمستان 1388
    سد استقلال میناب واقع در4 کیلومتری شرق شهرستان میناب در سال 1362 به بهره برداری رسید. این سد بمنظور تأمین آب آشامیدنی شهرستان بندرعباس و تأمین آب مورد نیاز اراضی زراعی پایین دست سد، صنعت، مهار کردن سیلاب و تغذیه ی مصنوعی احداث شده است. این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل اث چکیده کامل
    سد استقلال میناب واقع در4 کیلومتری شرق شهرستان میناب در سال 1362 به بهره برداری رسید. این سد بمنظور تأمین آب آشامیدنی شهرستان بندرعباس و تأمین آب مورد نیاز اراضی زراعی پایین دست سد، صنعت، مهار کردن سیلاب و تغذیه ی مصنوعی احداث شده است. این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل اثرات فیزیکو شیمیایی ناشی ازبهره برداری این سد برمحیط زیست منطقه به انجام رسیده است. دراین پژوهش پس از تعیین محدوده ی مطالعاتی در قالب محیط های بلافصل و تحت اثر مستقیم، نمونه برداری و تجزیه و تحلیل نمونه های آب به انجام رسید. جهت تجزیه و تحلیل اثرات فیزیکوشیمیایی ناشی از سد استقلال میناب از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) بهره گیری شد. دراین روش، بمنظور اولویت بندی اثرات فیزیکو شیمیایی، ابتدا مهم ترین اثرات ناشی از بهره برداری از سد شناسایی و مشخص گردیدند. سپس فراسنج های اثرگذار بر سد، با توجه به ویژگی های سد و محیط طبیعی آن شناسایی گردیدند. آن گاه بر پایه ی روش سلسله مراتبی، مقایسه ی زوجی و اولویت بندی بین فراسنج های یاد شده به انجام رسید. دراین مطالعه، با استعانت از روش بردار ویژه و با بکارگیری نرم افزار Expert Choice کار وزن دهی و تعیین اولویت فاکتورهای محیطی انجام پذیرفت. نتایج این مطالعه نشان می دهند که از بین اثرات فیزیکو شیمیایی پس از محاسبه ی وزن نهایی گزینه ی زمین شناسی و گیتاشناسی به دلیل زمین شناسی ویژه ی منطقه و وجود کوهستان هایی ازجنس آهکرس سست با شیب های تقریباً عمودی و ناپایدار که سبب فرسایش و ریزش این مناطق و افزایش رسوب، کدورت و بارمعلق درآب دریاچه ی پشت سد می گردد، به ترتیب با وزن های 324/0 و 147/0 در اولویت نخست تا دوم و بارندگی با وزن 068/0 ، به دلیل اقلیم حوضه ی آبخیز سد که گرم و خشک است و هم چنین، کمبود اندازه ی بارندگی (میانگین بارش در طی سال های آبی 79-1378 تا 83- 1382 برابر 94/102 میلی متر بوده است ) دراولویت سوم قرار دارد. در نهایت، راه کارها و برنامه های مدیریتی جهت کاهش، حذف و مهار اثرات زیست محیطی بیان شده است
      پرونده مقاله