فهرست مقالات منصور ساعی


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه بین میزان بهره‌مندی از رسانه‌های نوین (اینترنت) و میزان پای‌بندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعی (با تاکید بر مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز و علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی)
    مطالعات جامعه شناسی , شماره 1 , سال 6 , بهار 1392
    مقاله حاضر "رابطه بین میزان بهره مندی از رسانه های نوین (اینترنت) و میزان پای بندی نسل جوان (دانشجویان) به ارزش های اجتماعی" را مورد مطالعه قرار می دهد. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریفی از ارزش و ارزش های اجتماعی، اینترنت و پای بندی به ارزش ها، ارائه شد و نظریه های مر چکیده کامل
    مقاله حاضر "رابطه بین میزان بهره مندی از رسانه های نوین (اینترنت) و میزان پای بندی نسل جوان (دانشجویان) به ارزش های اجتماعی" را مورد مطالعه قرار می دهد. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریفی از ارزش و ارزش های اجتماعی، اینترنت و پای بندی به ارزش ها، ارائه شد و نظریه های مربوط به ارزش های اجتماعی و رسانه های جمعی مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس نظریه ها و دیدگاه های تبیین کننده رسانه ها و ارزش های اجتماعی و هم چنین دیدگاه های داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرارگرفت. جامعه آماری این پژوهش از بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی که بین 22 تا 40 سال سن دارند و در نیمسال دوم سال تحصیلی (93-1392) در این واحدهای دانشگاهی در حال تحصیل بودند انتخاب شدند. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده و با بهره گیری از پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز تحقیق گرد آوری شده است. نتایج نشان داد رابطه بین میزان بهره مندی از اینترنت و معیار ظاهری، قرابت و خویشاوندی، طبقه اجتماعی، معیارهای مدرن و سنتی در پوشش، دین گرایی و خاص گرایی معنادار و معکوس است و رابطه بین میزان بهره مندی از اینترنت و رابطه اجتماعی بین دختر و پسر، قانون گرایی، ثروت گرایی و مسئولیت پذیری معنادار و مستقیم است. این نتایج نشان می دهد اینترنت به عنوان یکی از رسانه های دارای مخاطب خاص به نسبت کارکرد و بهره مندی جوانان دانشجو بر ارزش های اجتماعی آن ها تاثیرگذار بوده است. پرونده مقاله