فهرست مقالات Mina Sarshar


  • مقاله

    1 - اهمیت برنامه‌‌ریزی‌ استراتژیک در فروش محصولات ارگانیک در شرکت‌های دانش‌بنیان
    مدیریت سبز , شماره 9 , سال 3 , زمستان 1402
    اکثر مدیران فروش بیش از حد بر روی محصول و روش‌های مختلف بازاریابی تمرکز می‌کنند و به استراتژی فروش توجه کافی ندارند.هدف از این مطالعه شناسایی اهمیت برنامه‌ریزی استراتژیک بر فروش محصولات ارگانیک در شرکت‌های دانش بنیان بود.روش تحقیق آمیخته، اکتشافی است.در بخش کیفی از نمون چکیده کامل
    اکثر مدیران فروش بیش از حد بر روی محصول و روش‌های مختلف بازاریابی تمرکز می‌کنند و به استراتژی فروش توجه کافی ندارند.هدف از این مطالعه شناسایی اهمیت برنامه‌ریزی استراتژیک بر فروش محصولات ارگانیک در شرکت‌های دانش بنیان بود.روش تحقیق آمیخته، اکتشافی است.در بخش کیفی از نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد.در مجموع 20 نفر از کارشناسان و اساتید دانشگاه مورد مصاحبه قرار گرفتند.در بخش کمی، جامعه آماری شامل 30 شرکت دانش‌بنیان بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده براساس فرمول حجم نمونه کوکران، 300 شرکت بودند.افراد انتخاب شده و پرسشنامه برای آزمایش مدل در اختیار مدیران و کارکنان قرار گرفت.ابزار تحقیق در بخش کیفی مصاحبه با خبرگان و در بخش کمی پرسشنامه بود.در بخش کیفی از روایی از معیارهای تاییدپذیری،پایایی،انتقال پذیری،اعتبار و در بخش کمی از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شد.پایایی در بخش کیفی با دو روش بازآزمایی و توافق درون موضوعی بین کدگذاران و در بخش کمی با ضریب آلفای کرونباخ تأییدشد.مدل کیفی تدوین شده در قالب پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفت.در بخش کمی،مدل با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت و برازش مدل تجربی تعیین شد.به طور کلی نتایج مدل ساختاری نشان داد که مدل پیشنهادی از اعتبار کافی برخوردار است که با استفاده از نرم افزار Amoss برای تحلیل مدل معادلات ساختاری و برازش مدل‌های اندازه‌گیری ساختاری و مدل کلی مورد تایید قرار گرفت.در نهایت رویکرد کلی برنامه‌‌ریزی‌ استراتژیک در فروش نشان‌دهنده آن است که برای فروش محصولات در شرکت‌های دانش‌بنیان به تعامل میان اعضا برای تدوین استراتژی شرکت به شدت نیازمندمی‌باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی تاثیر برنامه‌ریزی و استراتژی فروش بر عملکرد شرکت‌های دانش بنیان
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1402
    امروزه شرکت‌های فناوری‌محور یکی از منابع اصلی خلق ثروت و رقابت‌پذیری به حساب می‌آیند، با توجه به این موضوع که توانایی ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه عامل موفقیت شرکت‌ها در محیط به شدت پویا می‌باشد، صاحبنظران دانش بازاریابی در کسب‌وکارهای دانش بنیان را به عنوان مبنا و چکیده کامل
    امروزه شرکت‌های فناوری‌محور یکی از منابع اصلی خلق ثروت و رقابت‌پذیری به حساب می‌آیند، با توجه به این موضوع که توانایی ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه عامل موفقیت شرکت‌ها در محیط به شدت پویا می‌باشد، صاحبنظران دانش بازاریابی در کسب‌وکارهای دانش بنیان را به عنوان مبنا و اساس مزیت رقابتی پایدار مطرح کرده‌اند. از این رو، هدف اصلی این مقاله تاثیر برنامه‌ریزی و استراتژی فروش بر عملکرد شرکت‌های دانش بنیان است. این مطالعه یک مقاله مروری است که با استفاده از کلیدواژه‌های Planning, sales strategy, performance of knowledge-based company به مرور متون قابل دسترسی پرداخته است. در جستجو عمدتاً از NoorMags,SID,Google Scholar استفاده شده است. برای جمع‌آوری اطلاعات زمینه از جستجوی آزاد در موتور جستجوی Google بهره گرفته شده است. یک برنامه استراتژی فروش قوی می‌تواند پایه‌های تاسیس یک سازمان فروش منسجم و موفق ایجاد کند. این پژوهش نشان داد که استراتژی فروش و برنامه ریزی رابطه مستقیمی در عملکرد شرکت دانش بنیان دارد. پیشنهاد می گردد، مدیران شرکت، با استراتژی فروش برنامه‌ای برای دستیابی به هدف فروش و فعالیت‌های فروش را گسترش دهند. همچنین استراتژی فروش پیروزی کسب‌وکار در رقابت، حفظ و افزایش مشتریان را برای آن کسب‌وکار افزایش می دهد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی فراترکیب نقش نوآوری بر مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 8 , سال 3 , بهار 1403
    یکی از الزامات توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توجه به مقوله ارزیابی عملکرد آن‌هاست. با توجه به ظهور شرکت‌ها، و سازمان‌هایی که شالوده اصلی آن‌ها مبتنی بر دانش و استفاده از ایده‌ها، خلاقیت، و نوآوری‌هاست،لزوم بکارگیری صحیح دانش در سازمان روز به روز بیشتر جلوه‌گر می‌گردد.شرکت‌ه چکیده کامل
    یکی از الزامات توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توجه به مقوله ارزیابی عملکرد آن‌هاست. با توجه به ظهور شرکت‌ها، و سازمان‌هایی که شالوده اصلی آن‌ها مبتنی بر دانش و استفاده از ایده‌ها، خلاقیت، و نوآوری‌هاست،لزوم بکارگیری صحیح دانش در سازمان روز به روز بیشتر جلوه‌گر می‌گردد.شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره‌برداری از فرصت‌های بازار و خلق محصولات جدید، علاوه بر جهت‌گیری کارآفرینی، نیازمند به‌کارگیری راهبردهای بازاریابی و استراتژی فروش مؤثر هستند.با توجه به تغییرات گسترده و پویایی مستمر محیط کسب‌وکار و نیز اهمیت تاب‌آوری کسب‌وکارهای نوپا، به‌خصوص شرکت‌های دانش بنیان، یکی از راهبردهای مؤثر دراین زمینه برای کسب مزیت رقابتی پایدار، عملکرد نوآوری می‌باشد.هدف پژوهش حاضر، بررس نقش نوآوری بر مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان است. این یک مقاله مروری است که با پژوهشی مبتنی بر مشاهده و مستندسازی تجربی کامل شده است. ابتدا براساس مطالعات کتابخانه‌ای و جستجوهای اینترنتی در پایگاه‌های داده‌ای معتبر همچون Scopus, Web of Science, Science Direct, Google Scholar و جستجوی پیشرفته در گوگل مطالعه صورت گرفته است. در این بررسی تعداد100 متن داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت که تعداد 45 مقاله در زمینه مزیت رقابتی و نوآوری در شرکت دانش‌بنیان بود و در نهایت 15 مقاله مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهند که قابلیت‌های نوآوری، مزیت رقابتی، بازاریابی می‌توانند به طور قابل توجهی عملکرد نوآوری را بهبود بخشند.همچنین قابلیت‌های تخصیص منابع و تحقیق و توسعه نیز به طور قابل توجهی می‌توانند به بهبود معرفی محصول جدید منجر شوند.درنتیجه، خلق مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو نوآوری و فراهم کردن بستر برنامه استراتژی فروش برای مدیران است. پرونده مقاله