فهرست مقالات علی فاضل علاف


  • مقاله

    1 - شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 1 , سال 11 , بهار 1393
    هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از نظر دانشجویان با استفاده از ای اچ پی و تاپسیس است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد در سال تحصیلی 91 ـ 90 یعنی 1182 نفر بوده است. از این تعداد 2 چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از نظر دانشجویان با استفاده از ای اچ پی و تاپسیس است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد در سال تحصیلی 91 ـ 90 یعنی 1182 نفر بوده است. از این تعداد 291 نفر از طریق نمونه‌گیری ساده با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه محدود انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته در سه بخش فنی، حرفه‌ای و فردی تهیه و از طریق مصاحبه با اساتید و خبرگان روایی آن به دست آمد و آلفای کرونباخ ای اچ پی 0.783 و تاپسیس 0.849 محاسبه گردید. یافته‌ها نشان داد که دانشجویان به ترتیب صلاحیت‌های حرفه‌ای، فنی و فردی را در اولویت اول تا سوم خود برگزیده‌اند. همچنین نتایج نهایی رتبه بندی در مورد 17 معیار مورد بررسی به گونه‌ای بود که از نظر دانشجویان معیار توانایی تفهیم مطالب به دانشجویان به عنوان اولویت اول و معیار وضع ظاهری مدرس به عنوان اولویت آخر انتخاب شد. پرونده مقاله