فهرست مقالات حجت فلاح پور


  • مقاله

    1 - تبیین ابعاد و مولفه های مدل بهره‌وری مدیران آموزش و پرورش استان لرستان؛ یک رویکرد آمیخته
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 1 , سال 4 , بهار 1392
    پژوهش حاضر با هدف تبیین ابعاد و مولفه های مدل بهره‌وری مدیران آموزش و پرورش استان لرستان انجام شد. روش تحقیق تلفیقی (کیفی- کمّی) و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری در مرحه کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در مرحله‌ کمّی کلیه مدیران مدارس دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش است چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف تبیین ابعاد و مولفه های مدل بهره‌وری مدیران آموزش و پرورش استان لرستان انجام شد. روش تحقیق تلفیقی (کیفی- کمّی) و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری در مرحه کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در مرحله‌ کمّی کلیه مدیران مدارس دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش استان لرستان به تعداد 411 نفر بودند. برای تعیین حجم نمونه کیفی از روش اشباع نظری و در بخش کمّی، از جدول کرجسی- مورگان تعداد 199 نفر (102 مرد و 97 زن) به عنوان نمونه آماری تعیین و با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که اعتبار آن توسط اساتید و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ بررسی و مقدار 82/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از نرم افزارهای Spss26 و معادلات ساختاری lisrel استفاده شد. نتایج بخش کیفی با پانل دلفی نشان داد هفت مؤلفه‌ عوامل انگیزشی، عوامل مدیریتی، عوامل محیطی، عوامل توانمندسازی، عوامل مقبولیت، عوامل نوآوری و عوامل سازمانی و 62 شاخص برای بهره‌وری مدیران شناسایی شد. نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد بارعاملی عوامل انگیزشی 84/0، عوامل مدیریتی 79/0، عوامل محیطی 80/0، عوامل توانمندسازی 72/0، عوامل مقبولیت 83/0، عوامل نوآوری 69/0 و عوامل سازمانی 85/0 هستند. همچنین تمام شاخص‌های برآورد مدل اندازه‌گیری نشان از برازش مناسب مدل بودند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تبیین ابعاد و مؤلفه‌های مدل بهره‌وری مدیران آموزش‌وپرورش استان لرستان
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 1 , سال 2 , بهار 1401
    پژوهش حاضر باهدف تبیین ابعاد و مؤلفه‌های مدل بهره‌وری مدیران آموزش‌وپرورش استان لرستان انجام شد. روش تحقیق تلفیقی (کیفی- کمّی) و ازنظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری در مرحله کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در مرحله‌ کمّی کلیه مدیران مدارس دوره دوم متوسطه آموزش‌وپرورش استان چکیده کامل
    پژوهش حاضر باهدف تبیین ابعاد و مؤلفه‌های مدل بهره‌وری مدیران آموزش‌وپرورش استان لرستان انجام شد. روش تحقیق تلفیقی (کیفی- کمّی) و ازنظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری در مرحله کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در مرحله‌ کمّی کلیه مدیران مدارس دوره دوم متوسطه آموزش‌وپرورش استان لرستان به تعداد 411 نفر بودند. برای تعیین حجم نمونه کیفی از روش اشباع نظری و در بخش کمّی، از جدول کرجسی- مورگان تعداد 199 نفر (102 مرد و 97 زن) به‌عنوان نمونه آماری تعیین و با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که اعتبار آن توسط اساتید و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ بررسی و مقدار 82/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از نرم‌افزارهای Spss26 و معادلات ساختاری lisrel استفاده شد. نتایج بخش کیفی با پانل دلفی نشان داد هفت مؤلفه‌ عوامل انگیزشی، عوامل مدیریتی، عوامل محیطی، عوامل توانمندسازی، عوامل مقبولیت، عوامل نوآوری و عوامل سازمانی و 62 شاخص برای بهره‌وری مدیران شناسایی شد. نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد بارعاملی عوامل انگیزشی 84/0، عوامل مدیریتی 79/0، عوامل محیطی 80/0، عوامل توانمندسازی 72/0، عوامل مقبولیت 83/0، عوامل نوآوری 69/0 و عوامل سازمانی 85/0 هستند. همچنین تمام شاخص‌های برآورد مدل اندازه‌گیری نشان از برازش مناسب مدل بودند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - شناسایی عوامل مؤثر بر بهره‌وری مدیران آموزش‌وپرورش استان لرستان
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 17 , پاییز 1401
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مدل بهره‌وری مدیران آموزش‌وپرورش استان لرستان صورت گرفته است. روش تحقیق به صورت تلفیقی (کیفی_کمی) و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعۀ آماری در مرحلۀ کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در مرحلۀ کمی شامل کلیه مدیران مدارس دوره دوم متوسطه چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مدل بهره‌وری مدیران آموزش‌وپرورش استان لرستان صورت گرفته است. روش تحقیق به صورت تلفیقی (کیفی_کمی) و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعۀ آماری در مرحلۀ کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در مرحلۀ کمی شامل کلیه مدیران مدارس دوره دوم متوسطه آموزش‌وپرورش استان لرستان به تعداد 411 نفر بودند. برای تعیین حجم نمونۀ کیفی از روش اشباع نظری و در بخش کمی از جدول کرجسی_مورگان، تعداد 199 نفر (102 مرد و 97 زن) به عنوان نمونۀ آماری تعیین و با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامۀ محقق ساخته‌ای بود که اعتبار آن توسط اساتید و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ بررسی و مقدار 82/0 به دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز از نرم‌افزارهای Spss26 و معادلات ساختاری lisrel استفاده شد. نتایج بخش کیفی با پانل دلفی نشان داد که 7 مؤلفۀ عوامل انگیزشی، عوامل مدیریتی، عوامل محیطی، عوامل توانمندسازی، عوامل مقبولیت، عوامل نوآوری و عوامل سازمانی و 62 شاخص برای بهره‌وری مدیران شناسایی شد. نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد که بار عاملی عوامل انگیزشی 84/0، عوامل مدیریتی 79/0، عوامل محیطی 80/0، عوامل توانمندسازی 72/0، عوامل مقبولیت 83/0، عوامل نوآوری 69/0 و عوامل سازمانی 85/0 هستند. همچنین تمام شاخص‌های برآورد مدل اندازه‌گیری نشان از برازش مناسب مدل بودند. پرونده مقاله