فهرست مقالات امیرهوشنگ Amir Hooshang


  • مقاله

    1 - بررسی تاثیر محدود کردن دسترسی به محصول بر عشق به برند با نقش میانجی ادراک از لوکس بودن کالا
    مدیریت بازاریابی , شماره 62 , سال 19 , بهار 1403
    در سال‏های اخیر شاهد رقابتی فزاینده بین شرکت‏ها برای فروش محصولات و خدماتشان هستیم. و در این بین درک مثبت مشتری از یک برند این امکان را فراهم می‏کند که یک برند را از میان برندهای مختلف انتخاب ونسبت به خرید محصولات و خدمات آن اشتیاق پیدا کند.هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مح چکیده کامل
    در سال‏های اخیر شاهد رقابتی فزاینده بین شرکت‏ها برای فروش محصولات و خدماتشان هستیم. و در این بین درک مثبت مشتری از یک برند این امکان را فراهم می‏کند که یک برند را از میان برندهای مختلف انتخاب ونسبت به خرید محصولات و خدمات آن اشتیاق پیدا کند.هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر محدودکردن دسترسی به محصول بر عشق به برند با میانجیگری ادراک از لوکس بودن کالا می‏باشد.این پژوهش براساس هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر جمع آوری داده‌ها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری را کلیه مصرف‌کنندگان لوازم خانگی بوش تشکیل می‏دهند که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری و غیرممکن بودن دسترسی به تمام جامعه موردنظر با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه ۱۵۰نفر تعیین شد و در این پژوهش از روش نمونه گیری دردسترس استفاده شده است. داده‏ها با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد عشق به برند آلبرت (۲۰۱۰)، ادراک از قیمت محصول لیچتنسین وهمکاران (۱۹۹۳)، عوامل موثر برخرید برندهای لوکس رولکس و همکاران(۲۰۱۷) و سوالات محقق ساخته استفاده شده است.برای تجزیه وتحلیل داده‏ها از روش تحلیل مدلسازی معادلات ساختاری بااستفاده از نرم افزار SPSS و SmartPLS استفاده شد. نتایج این پژوهش در درجه اول تایید می‌کند که محدود کردن دسترسی به محصول، ادراک از لوکس بودن کالا و عشق به برند به طور قابل توجهی با همدیگر مرتبط هستند. همچنین محدود کردن برند وقیمت بر عشق به برند تاثیر مثبت ومعناداری دارد اما باید گفت که محدودکردن برند نسبت به قیمت تاثیربیشتری بر عشق به برند می‏گذارد. و در بین مولفه‏های عشق به برند، تبلیغات کلامی نسبت به پرداخت بیشتر و وفاداری به برند دارای اولویت بالاتری می‏باشد که به این معنی است که بین مشتریانی که برند را دوست دارند تبلیغات کلامی به مراتب بیشتر از موارد دیگر صورت می‏گیرد. پرونده مقاله