فهرست مقالات کریم نعمتی اقدم


  • مقاله

    1 - واکاوی نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد: سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی با تأکید بر اینستاگرام
    مطالعات رسانه ای , شماره 4 , سال 17 , پاییز 1401
    هدف از این تحقیق واکاوی نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد: سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی با تأکید بر اینستاگرام می‌باشد که روش تحقیق کیفی و از طریق کدگذاری‌های اولیه، متمرکز شده، محوری و نظری تجزیه‌وتحلیل شدند. بر اساس مدل تحقیق نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد شامل 9 مؤلفه: مد در چکیده کامل
    هدف از این تحقیق واکاوی نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد: سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی با تأکید بر اینستاگرام می‌باشد که روش تحقیق کیفی و از طریق کدگذاری‌های اولیه، متمرکز شده، محوری و نظری تجزیه‌وتحلیل شدند. بر اساس مدل تحقیق نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد شامل 9 مؤلفه: مد در زمینه ظاهری افراد، افراد به دنبال مسائل سطحی، مد در مردم‌شناسی، مد ناشی از عوامل عقیدتی، شعاری بودن و عملی نبودن اصلاح‌ها، الگوهای خودساخته برای اصلاح مد، عدم برنامه‌ریزی رسانه‌ها در ترویج مد، مؤثر بودن نامحدود سلیبریتی‌ها در اینستاگرام و رد و بدل‌شدن اطلاعات به صورت دهان به دهان هستندکه این مؤلفه‌ها اساس و پایه نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد جهت بررسی کارکرد مناسب نقش شبکه‌های اجتماعی با رویکرد سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی است. یافته‌ها نشان می‌دهد ادراک یک فرد می‌تواند تحت تأثیر یک "هاله" مثبت یا منفی در بازاریابی با توجه به رفتار مصرف‌کننده در اینستاگرام باشد. ویژگی‌های فردی، ظاهر فیزیکی و جذابیت کلی می‌توانند بر قضاوت دیگران در مورد شخصیت‌ها تأثیر بگذارند. مارک‌هایی که از افراد مشهور با یک "هاله" مثبت برای ایجاد ارتباط مثبت با یک محصول خاص استفاده می‌کنند باعث می‌شود افراد از سبک زندگی برخی از افراد مشهور با سبک‌های مد و آرایش، انواع پست‌ها، یا گزینه‌های رستوران و ... پیروی ‌کنند افراد مشهور بعید است از برندها برای تأیید محصولاتی حمایت کنند که موقعیت، قدرت و شهرت آن‌ها را به مخاطره و آسیبب برسانند پرونده مقاله