فهرست مقالات حسین دیده خانی


  • مقاله

    1 - عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا
    مدیریت بهداشت و درمان , شماره 39 , سال 12 , بهار 1400
    مقدمه: بحران کرونا چالش عظیمی را بر کسب و کارها تحمیل کرده است، از سوی دیگر به سازمان‌ها این فرصت‌هایی را می‌بخشد تا مدل‌های جدید تجاری را شناسایی کنند و در این بحران به بقای خود ادامه دهند. این پژوهش با هدف عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا چکیده کامل
    مقدمه: بحران کرونا چالش عظیمی را بر کسب و کارها تحمیل کرده است، از سوی دیگر به سازمان‌ها این فرصت‌هایی را می‌بخشد تا مدل‌های جدید تجاری را شناسایی کنند و در این بحران به بقای خود ادامه دهند. این پژوهش با هدف عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا با بکارگیری تکنیک فراترکیب و روش بهترین - بدترین انجام شد.روش‌ پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع پژوهش‌های توسعه‌ای است. جامعه آماری در بخش کیفی تعداد 126 مقاله مستند بود که در نهایت به 33 مقاله مرتبط با موضوع انتخاب شد و در بخش کمی نیز 5 فروشگاه اینترنتی منتخب که با روش نمونه گیری در دسترس10 نفر به عنوان خبره انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از هفت گام باروسو و ساندلوسکی در فراترکیب و روش بهترین- بدترین در بخش کمی با استفاده نرم افزارهای مکس کیودا، اس پی اس اس و لینگو تحلیل شد.یافته‌ها: عوامل موثر بر خرید اینترنتی در 5 مقوله (ویژگی‌های وب سایت، ویژگی‌های مشتریان، عوامل محیطی، ادراکات مشتریان، مزیت های خرید اینترنتی) و در16 کد محوری و 81 کد باز معرفی شدند و اولویت‌بندی آنها به ترتیب (ویژگی‌های وب سایت 0/427، ویژگی‌های مشتریان 0/321، عوامل محیطی 0/129، مزیت‌های خرید اینترنتی 0/08 و ادراکات مشتریان 0/042) ارائه شد.نتیجه‌گیری: مدیران کسب و کارها با به کارگیری عوامل موثر بر خرید اینترنتی با اولویت سلامت محوری مشتریان در دوران کرونا به عنوان یک اقدام مهم می‌توانند بر نگرش و ذهنیت مشتریان تاثیر گذاشته و به منظور اقدامی پیشگیرانه، سلامتی آنها را تضمین نمایند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ابعاد موثر بر موفقیت حاکمیت بالینی (محرک‌ها، توانمندسازها و چالش‌ها) در یک بیمارستان خصوصی با رویکرد دلفی فازی
    مدیریت بهداشت و درمان , شماره 45 , سال 13 , پاییز 1402
    مقدمه: در کشورهای مختلف تا به امروز روش‌ها و ابزار متنوعی جهت ارتقا مراقبت‌های سلامت به کارگرفته شده است که یکی از این شیوه‌ها حاکمیت بالینی است. در این مطالعه ابعاد موثر بر اجرای موفق حاکمیت بالینی از نگاه مدیران سلامت بررسی گردید.روش پژوهش: در این مطالعه کیفی، الگوی ج چکیده کامل
    مقدمه: در کشورهای مختلف تا به امروز روش‌ها و ابزار متنوعی جهت ارتقا مراقبت‌های سلامت به کارگرفته شده است که یکی از این شیوه‌ها حاکمیت بالینی است. در این مطالعه ابعاد موثر بر اجرای موفق حاکمیت بالینی از نگاه مدیران سلامت بررسی گردید.روش پژوهش: در این مطالعه کیفی، الگوی جامع عوامل اثرگذار بر حاکمیت بالینی با روش دلفی فازی ارائه گردید. با استفاده از بررسی متون و نظرات 30 نفر از خبرگان و مدیران حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، و بیمارستان خصوصی فلسفی موارد موثر بر ابعاد هشت گانه حاکمیت بالینی در بیمارستان فلسفی انتخاب و به صورت یک مدل طراحی و سپس با روش آنالیز فازی مورد سنجش قرار گرفتند.یافته‌ها: ابعاد و متغیرهای موثر مدل پیشنهادی در سه گروه محرک‌ها، توانمندسازها و چالش‌ها قرار گرفتند. مقدار سطح معناداری بر اساس میانگین ستون مقدار معناداری 8/31 به دست آمد. بر این اساس بعد بازاریابی داخلی با دارا بودن بیشترین سطح معناداری(10/88) و پس از آن ابعاد آموزش (تحقیق و توسعه) و توانمندسازی کارکنان با سطح معناداری به ترتیب 10/54 و 10/48 بیشترین تاثیر را در اجرای حاکمیت بالینی داشته اند. کمترین اثر در اجرای موفق حاکمیت بالینی را بعد آموزش با سطح معناداری 2/95 دارا بود.نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش پیشنهاد ‌می‌کند که استقرار حاکمیت بالینی در بیمارستان مورد مطالعه به طور ویژه نیازمند تقویت بازاریابی داخلی، آموزش (تحقیق و توسعه) و توانمندسازی کارکنان است و ‌می‌توان از حاکمیت بالینی در بهبود عملکرد مراکز درمانی استفاده نمود. پرونده مقاله