ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات (مطالعه موردی: بانک های شهرستان اراک)
الموضوعات :محمد علی عبدالوند 1 , پیمان غفاری آشتیانی 2
1 - نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه
2 - دانش آموخته دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
الکلمات المفتاحية: تصویر بانک (سازمان), کیفیت ادراک شده, انتظارات مشتری, بازاریابی رابطه مند, ارزش ادراک شده, رضایت مشتری, وفاداری مشتری و تبلیغات شفاهی ,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر، برای نخستین بار در ایران کوشش نموده است تا با ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات، گوشه ای از هزارتوی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت مشتریان ایرانی در حوزه خدمات را بنمایاند، تا بر این اساس، دیباچه ای باشد برای پژوهش آتی در راستای هر چه بیشتر عوامل تأثیر گذار؛ و امید است گامی باشد، در راهی که مارا به سوی شناخت و درک بهتری از زمینه های تأثیرگذا بر این پدیده، در بازار خدمات یاری نماید. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، مشتریان بانک های شهرستان اراک مورد بررسی قرار گرفته است و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و در ادامه برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری، استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق، نشان داده است که رضایت مندی مشتریان، مهم ترین عامل تأثیر گذار بوده، پس از آن،به کارگیری استراتژی بازاریابی رابطه مند، تصویر بانک و وفاداری مشتریان از دیگر عوامل تأثیر گذار بر تبلیغات شفاهی مثبت مشتریان به شمار می روند.