اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی با رویکرد ترکیبی (مطالعه موردی : خبرگان و سیاست گذاران صنعت شیر تهران)
الموضوعات : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانمریم عبدلی 1 , حسین بوداقی خواجه نوبر 2 , رضا رستم زاده 3 , فرزین مدرس خیابانی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2 - استادیار مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3 - استادیار مدیریت، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
4 - عضو هیات علمی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی با رویکرد ترکیبی میباشد. مطالعه حاضر با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) انجام شده است. در بخش کیفی تعداد 20 نفر از خبرگان و سیاست گذاران صنعت شیر در زمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی در مصاحبههای نیمساختیافته شرکت نمودند. پس از انجام مصاحبهها، به استخراج مفاهیم از مصاحبهها توسط نرمافزار Maxqda پرداخته شد و کدهای مربوطه استخراج و با برقراری ارتباط میان کدهای استخراج شده در مرحله کدگذاری باز و حذف شاخصهای تکراری و ادغام شاخصهای مشابه، به تمهای اصلی و فرعی دست یافته شد. در بخش کمی نیز جهت اعتبارسنجی شاخصهای شناسایی شده و انتخاب شاخصهای نهایی از تکنیک دلفی فازی استفاده گردید. محاسبات دلفی فازی با کدنویسی در محیط Matlab صورت گرفته است. نتایج نشان داد که شاخصهای نهایی بازاریابی رسانههای اجتمای در قالب الگوی پارادایمی شرایط علّی، شرایط زمینهای، پدیده بازاریابی رسانههای اجتماعی، راهبردها و اقدامات، شرایط مداخلهگر و پیامدهای بازاریابی رسانههای اجتماعی ارایه شده است که 37 مقوله با 132 شاخص شناسایی شد که در مرحله کمی، در دو راند دلفی فازی راند اول، (6 مقوله و33 شاخص) و راند دوم، (4 مقوله و 28 شاخص) حذف شد که 27 مقوله با 72 سوال باقی ماند.
_||_