تأثیر هویت یابی مشتری با برند بر وفاداری با تاکید بر نقش واسط کیفیت خدمات، ارزش درک شده و اعتماد در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل های پنج ستاره شهر تبریز)
الموضوعات :جعفر بهاری 1 , مهدی کروبی 2 , شهلا بهاری 3 , مرجان بذله 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت جهانگردی،دانشگاه علامه طباطبائی
3 - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
4 - دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش درک شده, کیفیت خدمات, تبریز, وفاداری به برند, اعتماد به برند, هویت یابی مشتری با برند,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر با هدف تأثیر هویت یابی مشتری با برند بر وفاداری با تاکید بر نقش واسط کیفیت خدمات، دارزش درک شده و اعتماد در صنعت هتلداری درهتل های5 ستاره استان آذربایجان شرقی،شامل: هتل های پارس ائل گلی و شهریار در فروردین 1395صورت پذیرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس از میهمانان هتل های 5 ستاره شهر تبریز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است.تحقیق حاضر،ازنظر هدف،کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها،توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه میهمانان هتل های 5 ستاره شهرتبریز می باشد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که هویت یابی مشتری با برند بر وفاداری به برند،کیفیت خدمات، ارزش درک شده و اعتماد به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.کیفیت خدمات، ارزش درک شده و اعتماد به برند بر وفاداری به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. و همچنین نشان داده شد که کیفیت خدمات دارای بزرگترین مقدار ضریب مسیر است و تأثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر وفاداری به برند بیشتر است.