فهرس المقالات Vahidreza Nesabi


  • المقاله

    1 - طراحی مدل عوامل تعیین‌کننده ارزش ویژه برند شرکت
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 2 , السنة 16 , تابستان 1403

    در ارزش‌گذاری ویژه برند تنها بر اساس دارایی‌های ملموس یک شرکت امری منسوخ است. اگر قبول کنیم ارزش ویژه برند، چتری است که بر سر تمام اعمال و رفتار سازمان کشیده شده، تمام شرکت‌های برند معتبر، سعی دارند قدرت سازمانی خود را زیر چتر ارزش ویژه برند به جهانیان أکثر

    در ارزش‌گذاری ویژه برند تنها بر اساس دارایی‌های ملموس یک شرکت امری منسوخ است. اگر قبول کنیم ارزش ویژه برند، چتری است که بر سر تمام اعمال و رفتار سازمان کشیده شده، تمام شرکت‌های برند معتبر، سعی دارند قدرت سازمانی خود را زیر چتر ارزش ویژه برند به جهانیان اعلام نمایند. در این تحقیق برند شرکت تدبیرگران فردای امید مورد بررسی قرار گرفت. هدف این تحقیق بررسی پارامترهای تعیین‌کننده ارزش ویژه برند و ارزش‌گذاری ویژه برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روش‌شناسی تحقیق با استفاده از نرم افزار اسمارت پی‌.ال.اس به اعتبارسنجی مدل پرداخته شد و با استفاده از نظر متخصصان، خبرگان و صاحب‌نظران شرکت که با این امر، سرو کار دارند، منتج به استخراج متغیرها گردید. نمونه جامعه آماری 360 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. نتایج آزمون نشان داد که پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد تداعی برند تاثیر دارد، پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد آگاهی برند تاثیر دارد، پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد وفاداری برند تاثیر دارد و پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد کیفیت ادراک شده تاثیر دارد. بنابراین ابعاد تداعی برند، ابعاد آگاهی برند، ابعاد وفاداری برند و ابعاد کیفیت ادارک شده به صورت معناداری از ابعاد پارامترهای ارزش ویژه برند محسوب می‌شوند. واژه‌های اصلی: ارزش ویژه برند، ارزش‌گذاری برند، شرکت تدبیرگران فردای امید.

    تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی پارامترهای تعیین کننده ارزش نام تجاری و ارائه الگویی برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری برند
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 14 , زمستان 1401
    هدف این تحقیق شناسایی پارامترهای تعیین کننده ارزش نام تجاری و ارائه الگویی برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روش‌شناسی تحقیق با استفاده از روش دلفی، از نظر متخصصان، مدیران، خبرگان و صاحبنظران شرکت که با این امر، سر و کار أکثر
    هدف این تحقیق شناسایی پارامترهای تعیین کننده ارزش نام تجاری و ارائه الگویی برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روش‌شناسی تحقیق با استفاده از روش دلفی، از نظر متخصصان، مدیران، خبرگان و صاحبنظران شرکت که با این امر، سر و کار دارند، استفاده شده است و در نهایت منجر به استخراج و شناسایی متغیرها، گردید. جامعه آماری 382 نفر بوده‌اند که بر اساس فرمول کوکران، در نهایت360 نفر به عنوان نمونه و به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. براساس ادبیات پژوهش و نظرات تخصصی خبرگان در مجموع 62 عامل شناسایی شده است. برای غربال شاخص‌ها و شناسایی شاخص‌های نهایی از رویکرد دلفی فازی استفاده شده است و 55 شاخص در راند اول، 51 شاخص در راند دوم و 46 شاخص در راند سوم استخراج شده است. موانع شناسایی شده در چهار بعد، کیفیت ادراک شده، آگاهی برند، وفاداری برند و تداعی برند شناسایی شده است که به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. اعتبارسنجی مدل نیز نشان داد مقدار شاخص GOF عددی برابر 546/0 بوده است که شاخصی قوی است و نشان از کیفیت بالای کلی مدل دارد. تفاصيل المقالة