فهرس المقالات محمود مرادی


  • المقاله

    1 - تحلیل تعدیلگری مدل پنج ‌عاملی شخصیت بر تاثیرگذاری کسب اطلاعات مالی بر رفتار سرمایه‌گذاران در بورس اوراق بهادار تهران
    دانش سرمایه‌گذاری , العدد 1 , السنة 7 , بهار 1397
    مبحث رفتار سرمایه‌گذاران در ادبیات مالی جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که سرمایه‌گذاران در بازار بورس اوراق بهادار ممکن است رفتارهای مختلفی را از خود بروز دهند که این رفتارها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله اطلاعات مالی می‌باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کسب اطلاع أکثر
    مبحث رفتار سرمایه‌گذاران در ادبیات مالی جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که سرمایه‌گذاران در بازار بورس اوراق بهادار ممکن است رفتارهای مختلفی را از خود بروز دهند که این رفتارها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله اطلاعات مالی می‌باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کسب اطلاعات مالی بر رفتار سرمایه‌گذاران در بازار بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد و با توجه به اینکه شخصیت سرمایه‌گذاران در بورس نقش مهمی در نوع رفتار سرمایه‌گذاران دارد، نقش تعدیلگری ویژگی‌های شخصیتی سرمایه‌گذاران نیز در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی، داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری مورد مطالعه پژوهش، کلیه سرمایه‌گذارانی هستند که در بازار بورس اوراق بهادار تهران در سال 1395 سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برای جمع‌آوری داده، تعداد 384 پرسشنامه به‌طور تصادفی در میان سرمایه‌گذاران توزیع ‌شده است. به‌ منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزارSPSSو smart pls2 استفاده ‌شده است. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که کسب اطلاعات مالی بر رفتار سرمایه‌گذاران در بورس اوراق بهادار تهران مثبت و معنادار دارد و از بین ابعاد ویژگی‌های شخصیتی (گشودگی نسبت به پذیرش تجربه، برون گرایی، وظیفه شناسی، روان رنجوری و سازگاری) برون‌گرایی و سازگاری در این رابطه نقش تعدیلگر را دارند و تاثیر متغیرهای گشودگی نسبت به پذیرش تجربه، وظیفه شناسی و روان رنجوری بر این رابطه معنادار شناخته نشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 6 , زمستان 1394
    این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و ارزیابی مدارس در استان گیلان از دیدگاه مدیران، معلمان و کارشناسان پرداخته است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق را معلمان، مدیران وکارشناسان مدارس هوشمند استان گیلان تشکی أکثر
    این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و ارزیابی مدارس در استان گیلان از دیدگاه مدیران، معلمان و کارشناسان پرداخته است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق را معلمان، مدیران وکارشناسان مدارس هوشمند استان گیلان تشکیل می‌دهند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد که 129 مدرسه از مدارس استان گیلان را در بر می گیرد. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق، دو پرسشنامه است، پرسشنامه اول در زمینه شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و پرسشنامه دوم در زمینه ارزیابی مدارس هوشمند است. پایایی پرسشنامه­ها از طریق آلفای کرونباخ در تمامی موارد 7/0 محاسبه شد. نتایج پرسشنامه اول در این پژوهش نشان داد که عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در چارچوب مولفه‌های برنامه ریزی و هدف‌گذاری، تجهیز و آماده‌سازی مدرسه، آموزش و تجهیز نیروی انسانی، آماده‌سازی محتوا، برگزاری کلاس‌های آموزش مبتنی بر محتوای چند رسانه­ای، ارزیابی و سنجش، فرهنگ سازی در ارتباط با فناوری اطلاعات می‌باشد که بر اساس رتبه بندی، بالاترین رتبه مربوط به مولفه آماده­سازی مدرسه و پایین­ترین رتبه مربوط به مولفه فرهنگ است. نتایج پرسشنامه دوم که در چارچوب فضا و تجهیزات، توانمندی دانش آموزان و توانمندی کادر آموزشی و اداری بررسی شدنشان داد مدارس هوشمند، از لحاظ  معیارهای فضا و تجهیزات، توانمندی دانش آموزان و توانمندی کادر آموزشی ضعیف ارزیابی می‌شوند و تنها از نظر کادر اداری در وضعیت مطلوبی قرار دارند. تفاصيل المقالة