فهرس المقالات Amin Naeimi


  • المقاله

    1 - Revisiting Blended Learning in TPACK: A Content-Based Study of Themes and Implications
    Research in English Language Pedagogy , العدد 2 , السنة 11 , بهار 2023
    Blended learning is used in education to combine information and communications technology. The technology role in blended learning might be improved in cases of effectively combining different aspects such as pedagogy, content, and knowledge. TPACK framework brings tog أکثر
    Blended learning is used in education to combine information and communications technology. The technology role in blended learning might be improved in cases of effectively combining different aspects such as pedagogy, content, and knowledge. TPACK framework brings together these conceptionsnto workable solutions for blended learning instruction. It seems crucial to have digitally literate teachers. Digital literacy is far beyond supporting teachers to understand and engage with the world; it enables them to challenge, shape, and change their worlds. With the integration of pedagogy, technology, and TPACK in teaching, utilization of the blended learning model requires an overview. This study is a systematic review of blended learning, digital literacy, and TPACK to identify the blended learning research's main themes and implications. To this end, 20 research articles on blended learning and TPACK, which were selected from applied linguistics journals published by Iranian universities, were reviewed. The findings revealed that the main themes were advantages, difficulties, proper use, disadvantages, the effect of learners' differences, teachers' characteristics, and comparison of different contexts. Besides, the most prominent theoretical implications were the importance of technology, the role of teachers, the change and development of blended learning, and the development of learners' autonomy. The findings of this study could propose a roadmap to facilitate the adoption of blended learning, which is one of the possible solutions to face the major challenges of education in the current era. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - مطالعه تطبیقی یادگیری تجربی توسط میانجی‌ گرهای انسانی و فناوری: تفکر انتقادی، درک مطلب و تسلط بر واژگان
    جستار نامه: ادبیات تطبیقی (فارسی- انگلیسی) , العدد 27 , السنة 8 , بهار 1403
    مسئولان آموزشی بر این باورند که تجربه و فناوری می تواند پیشرفت تحصیلی کودکان خردسال را افزایش دهد و سطح پنهان تفکر انتقادی آنها را فعال کند. بنابراین، هدف از این مطالعه مقایسه تأثیر میانجی ‌گرهای انسانی و فناوری بر تفکرانتقادی ، درک مطلب، و توسعه واژگان زبان‌ آموزان کو أکثر
    مسئولان آموزشی بر این باورند که تجربه و فناوری می تواند پیشرفت تحصیلی کودکان خردسال را افزایش دهد و سطح پنهان تفکر انتقادی آنها را فعال کند. بنابراین، هدف از این مطالعه مقایسه تأثیر میانجی ‌گرهای انسانی و فناوری بر تفکرانتقادی ، درک مطلب، و توسعه واژگان زبان‌ آموزان کودک با استفاده از تئوری یادگیری تجربی بود. به همین منظور، دو گروه 60 نفری فراگیر (30 دانش آموز در هر گروه) در طی 4 ماه در معرض دو نوع میانجی گر قرار گرفتند: معلم و تکنولوژی. از پیش آزمون و پس آزمون برای سنجش میزان پیشرفت زبان آموزان در تفکر انتقادی، درک مطلب و تسلط بر واژگان استفاده شد. نتایج نشان داد که فراگیران در گروه آزمایش با واسطه فناوری نسبت به گروه با واسطه معلم در سطح تفکر انتقادی، توسعه واژگان و درک مطلب برتری داشتند. این نشان می دهد که فراگیرانی که به واسطه کامپیوترو فناوری در تعامل هستند، از کسانی که با یک واسطه انسان یعنی معلم تعامل دارند، پیشی می گیرند. یافته‌های ما پیشنهاد می‌کند که واسطه‌های غیرانسانی (فناوری) از انسان‌ها قانع‌کننده‌تر هستند، احتمالاً به دلیل ویژگی‌های فریبنده‌شان که انگیزه و الهام یادگیرندگان را افزایش می‌دهد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - An Assessment of Literal and Phonemic Translation of Rhymes in Hafiz’s Poetry Based on Lefevere’s Model
    جستار نامه: ادبیات تطبیقی (فارسی- انگلیسی) , العدد 2 , السنة 3 , تابستان 1398
    Rhymes are beautiful instruments which play crucial aesthetic roles in Persian poetry. This study aimed to investigate the different forms of translation of rhymes in Hafiz’s poetry based on Lefevere’s model. As such, the 1st, 97th, and 149th ghazals of Hafi أکثر
    Rhymes are beautiful instruments which play crucial aesthetic roles in Persian poetry. This study aimed to investigate the different forms of translation of rhymes in Hafiz’s poetry based on Lefevere’s model. As such, the 1st, 97th, and 149th ghazals of Hafiz’s Divan were selected to be studied. The ghazals were translated by Alexander Rogers, Gertrude Lodeinbell, Maryam Foradi, and Alexander von Humboldt-Lehrstuhl. Each translation was carefully analyzed by the researcher how the rhymes were translated into English. The data were tabulated and coded. According to the results obtained in this research, 65% of Maryam Foradi’s translation was in the form of free translation, while, and all of Alexander Rogers’s and Alexander von Humboldt-Lehrstuhl’s translations were combinations of literal and phonemic translations. The study can be beneficial to poetry translators and translation students in giving them insights on how rhymes can be rendered into another language. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - Pronunciation Achievement in Computer-Mediated Communication (CMC) Classrooms
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , العدد 5 , السنة 9 , زمستان 2021
    The current mixed method study investigated the use of synchronous/asynchronous computer-mediated communication as a method of L2 pronunciation achievement among medical students during COVID-19 pandemic lockdown. In so doing, the study utilized an experimental comparat أکثر
    The current mixed method study investigated the use of synchronous/asynchronous computer-mediated communication as a method of L2 pronunciation achievement among medical students during COVID-19 pandemic lockdown. In so doing, the study utilized an experimental comparative design with two groups of 17 participants. There were two types of tests in this study: word stress test, and a semi-structured interview. The results showed the positive effect of computer mediated communication in pronunciation development among students of medicine. Moreover, the findings revealed more positive effect of synchronous computer mediated communication-oriented instruction compared with asynchronous computer mediated communication-oriented instruction on medical students' English language pronunciation development. It can be concluded that computer mediated communication especially synchronous mode is effective for pronunciation development of medical students since technology provides the opportunities through which medical students can notice the gaps in their current English language and thus produce modified output. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - مطالعه تطبیقی یادگیری تجربی توسط میانجی‌‌گرهای انسانی و فناوری: تفکر انتقادی، درک مطلب و افزایش واژگان
    جستار نامه: ادبیات تطبیقی (فارسی- انگلیسی) , العدد 27 , السنة 8 , بهار 1403
    مسئولان آموزشی بر این باورند که تجربه و فناوری می‌تواند پیشرفت تحصیلی کودکان خردسال را افزایش دهد و سطح پنهان تفکر انتقادی آنها را فعال کند. بنابراین، هدف از این مطالعه مقایسه تأثیر میانجی‌‌گرهای انسانی و فناوری بر تفکرانتقادی ، درک مطلب، و توسعه واژگان زبان‌ آموزان کو أکثر
    مسئولان آموزشی بر این باورند که تجربه و فناوری می‌تواند پیشرفت تحصیلی کودکان خردسال را افزایش دهد و سطح پنهان تفکر انتقادی آنها را فعال کند. بنابراین، هدف از این مطالعه مقایسه تأثیر میانجی‌‌گرهای انسانی و فناوری بر تفکرانتقادی ، درک مطلب، و توسعه واژگان زبان‌ آموزان کودک با استفاده از تئوری یادگیری تجربی بود. به همین منظور، دو گروه شصت نفری فراگیر (سی دانش‌آموز در هر گروه) در طی چهار ماه در معرض دو نوع میانجی‌گر قرار گرفتند: معلم و تکنولوژی. از پیش آزمون و پس آزمون برای سنجش میزان پیشرفت زبان آموزان در تفکر انتقادی، درک مطلب و تسلط بر واژگان استفاده شد. نتایج نشان داد که فراگیران در گروه آزمایش با واسطۀ فناوری نسبت به گروه با واسطۀ معلم در سطح تفکر انتقادی، توسعه واژگان و درک مطلب برتری داشتند. این نشان می‌دهد که فراگیرانی که به واسطۀ کامپیوترو فناوری در تعامل هستند، از کسانی که با یک واسطۀ انسان، یعنی معلم تعامل دارند، پیشی می‌گیرند. یافته‌های ما پیشنهاد می‌کند که واسطه‌های غیرانسانی (فناوری) از انسان‌ها قانع‌کننده‌تر هستند، احتمالاً به دلیل ویژگی‌های فریبنده‌شان که انگیزه و الهام یادگیرندگان را افزایش می‌دهد. تفاصيل المقالة