فهرس المقالات تورج مجیبی


  • المقاله

    1 - بررسی تاثیر برند سازی کارفرما بر رضایت شغلی کارکنان در صنعت بیمه خصوصی کشور با توجه به نقش میانجی مدیریت استعداد
    مدیریت صنعتی , العدد 2 , السنة 16 , تابستان 2021
    هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی تاثیر برندسازی کارفرما بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش میانجی مدیریت استعداد در صنعت بیمه خصوصی کشور است. مطالعه حاضر بر اساس هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری مطالعه حاضر را مدیران ستادی و شعب شرکت‌ های ب أکثر
    هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی تاثیر برندسازی کارفرما بر رضایت شغلی کارکنان با توجه به نقش میانجی مدیریت استعداد در صنعت بیمه خصوصی کشور است. مطالعه حاضر بر اساس هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری مطالعه حاضر را مدیران ستادی و شعب شرکت‌ های بیمه خصوصی کشور تشکیل می‌دهند که به منظور جمع آوری داده‌های پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. برآورد اولیه تعداد اعضای جامعه آماری را 1299 نشان داد که با توجه به تعداد بالای جامعه آماری به منظور تعیین اندازه نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد 297 نفر به عنوان اندازه نمونه انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان داد مولفه‌های برندسازی کارفرما تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت شغلی کارکنان دارد همچنین نتایج نشان داد مدیریت استعداد در صنعت بیمه خصوصی کشور نقش میانجی میان برندسازی کارفرما و رضایت شغلی دارد و بر همین اساس می‌توان گفت که به‌کارگیری ابعاد و مولفه-های برندسازی کارفرما بر رضایت شغلی کارکنان تاثیر بسزایی داشته و در این میان نقش مدیریت استعداد کارکنان بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و اولویت بندی ابعاد و مولفه های استراتژی آموزش و توسعه نیروی انسانی مبتنی بردانش در صنعت بانکداری در عصر دیجیتال(مطالعه موردی : بانک ملت)
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , العدد 2 , السنة 6 , تابستان 1402
    با تغییرات سریع محیطی، ظهور و پیچیده تر شدن مشاغل و وظایف شغلی جدید، و رقابت در محیط به سرعت در حال تغییر کسب و کار امروزی و لزوم پاسخ گویی به نیازهای مشتریان، نقش آموزش و تغییر در دانش، مهارت، توانایی‌ها و رفتار کارکنان محسوس می‌باشد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین أکثر
    با تغییرات سریع محیطی، ظهور و پیچیده تر شدن مشاغل و وظایف شغلی جدید، و رقابت در محیط به سرعت در حال تغییر کسب و کار امروزی و لزوم پاسخ گویی به نیازهای مشتریان، نقش آموزش و تغییر در دانش، مهارت، توانایی‌ها و رفتار کارکنان محسوس می‌باشد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین مؤلفه‌ها و شاخص‌های استراتژی آموزش و توسعه نیروی انسانی مبتنی بر دانش در صنعت بانکداری در بخش دولتی انجام شده است.در ابتدا با استفاده از ادبیات نظری موضوع مؤلفه های استراتژی آموزش و توسعه و مدیریت دانش استخراج گردید و در بخش بعد از طریق روش دلفی و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان مدیریت منابع انسانی در بانک ملت و با استفاده از پرسشنامه نیمه‌ساختار یافته مؤلفه‌ها و شاخص های استراتژی آموزش و توسعه نیروی انسانی مبتنی بر دانش تعیین گردید . پس از طراحی پرسشنامه مقایسات زوجی ، مؤلفه ها و شاخص‌ها وزن دهی و رتبه‌بندی شدند. یافته های پژوهش حکایت از این دارد برای پیاده سازی موفق مدیریت دانش در استراتژی آموزش و توسعه در حوزه منابع انسانی می‌بایست در پنج حوزه تعیین نیازهای آموزشی ، تعیین اهداف آموزش و توسعۀ منابع انسانی ، تعیین محتوای دوره‌ها ، بکارگیری اصول و مبانی یادگیری اجرا و ارزشیابی مجموعا به 24 شاخص در زمینه‌های ساختاری ، ارزشی و رفتاری در مدیریت دانش توجه نمود تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - شناسایی و تبیین مؤلفه‌ها و شاخص‌های استراتژی تامین نیرو مبتنی بر دانش در صنعت بانکداری در بخش دولتی با استفاده از مدل ارزیابی راجان
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 13 , زمستان 1400
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین مؤلفه‌ها و شاخص‌های تامین نیرو مبتنی بر دانش در صنعت بانکداری در بخش دولتی انجام شده است. در ابتدا با استفاده از ادبیات نظری موضوع مؤلفه های استراتژی تامین نیرو و مدیریت دانش استخراج گردید و در بخش بعد از طریق روش دلفی و مصاحبه با 15 نف أکثر
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین مؤلفه‌ها و شاخص‌های تامین نیرو مبتنی بر دانش در صنعت بانکداری در بخش دولتی انجام شده است. در ابتدا با استفاده از ادبیات نظری موضوع مؤلفه های استراتژی تامین نیرو و مدیریت دانش استخراج گردید و در بخش بعد از طریق روش دلفی و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان مدیریت منابع انسانی در بانک ملت و با استفاده از پرسشنامه نیمه ساختار یافته مؤلفه‌ها و شاخص های استراتژی تامین نیرو مبتنی بر دانش تعیین گردید. پس از طراحی پرسشنامه مقایسات زوجی ، نظرات خبرگان منابع انسانی جمع آوری و مؤلفه ها و شاخص‌ها وزن دهی و رتبه‌بندی شدند. یافته‌های پژوهش نشان داد برای طراحی الگوی استراتژی تامین نیرو مبتنی بر دانش مجموعا 3 مؤلفه کلیدی در حوزه مدیریت دانش که به ترتیب عبارتند از :زمینه ساختاری،زمینه ارزشی و زمینه رفتاری را با در نظر گرفتن 15 شاخص می‌بایست مورد توجه قرار داد. تفاصيل المقالة