فهرس المقالات محمد ثابت مطلق


  • المقاله

    1 - رتبه بندی عوامل حیاتی موفقیت استراتژی های بازاریابی توسعهای در صنعت بانکداری با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند شاخصه فازی
    مطالعات کمی در مدیریت , العدد 2 , السنة 8 , تابستان 1396
    مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده نگر، جامع نگر و اقتضایی، راه حل بسیاری ازمسائل سازمان های امروزی است. در سال های اخیر موسسات و بانکهای زیادی با مجوز بانک مرکزیوارد عرصه بازارهای مالی شده اند و در این زمینه به دنبال کسب سهم بازار می باشند. این موسسات بهمنظ أکثر
    مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده نگر، جامع نگر و اقتضایی، راه حل بسیاری ازمسائل سازمان های امروزی است. در سال های اخیر موسسات و بانکهای زیادی با مجوز بانک مرکزیوارد عرصه بازارهای مالی شده اند و در این زمینه به دنبال کسب سهم بازار می باشند. این موسسات بهمنظور کسب توانمندی و رقابت با موسسات و بانک هایی که قدمت بیشتری در این زمینه دارند برنامه های توسعه گام به گام را دنبال می کنند. با توجه به این موضوع در این پژوهش تلاش شده است تا بهشناسایی و ارزیابی معیارها و عوامل موفقیت استراتژیهای بازاریابی توسعه ای در صنعت بانکداریپرداخته شود. بنابراین در این پژوهش ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق معیارها و عوامل حیاتی موفقیتشناسایی و پس از غربالگری به خبرگان عرضه شده است. در گام بعد با استفاده از فرآیند تحلیل شبکهای فازی معیارهای پژوهش مورد ارزیابی و وزن دهی قرار گرفت و سپس با استفاده از روش ویکور فازیبه ارزیابی و اولویت بندی عوامل موفقیت پرداخته میشود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - طراحی مدل رابطه معنویت در محیط کار با عملکرد منابع انسانی و عملکرد سازمان
    مدیریت بهره‌وری , العدد 46 , السنة 12 , پاییز 1397
    گسترش مفاهیمی همانند معنویت و باورهای مذهبی در هزاره جدید موجب شده است که امروزه مفهوم معنویت و کاربردهای آن برای دولت ها، سازمان ها، مدیران و کارکنان اهمیت دو چندانی یابد. یکی از مهمترین مباحث این حوزه نقش معنویت و مباحث معنوی در بهبود محیط کار می باشد. در این مطالعه پ أکثر
    گسترش مفاهیمی همانند معنویت و باورهای مذهبی در هزاره جدید موجب شده است که امروزه مفهوم معنویت و کاربردهای آن برای دولت ها، سازمان ها، مدیران و کارکنان اهمیت دو چندانی یابد. یکی از مهمترین مباحث این حوزه نقش معنویت و مباحث معنوی در بهبود محیط کار می باشد. در این مطالعه پژوهشگران به دنبال ارائه مدلی برای بررسی رابطه بین معنویت در محیط کار با عملکرد منابع انسانی و عملکرد سازمانی می باشد. در گام اول با جمع آوری متغیرهای موضوع از ادبیات پژوهش و با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی مدل مفهومی پژوهش طراحی گردید. در گام دوم با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری به برازش مدل پژوهش پرداختیم. جامعه آماری پژوهش دانشگاه علامه طباطبایی می باشد و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل 217 پرسش نامه جمع آوری شده نشان می دهد که توکل داشتن، مراقبت از ارزش های انسانی کارکنان، شکوفاشدن خلاقیت منابع انسانی، احساس هدفدار بودن و افزایش بهره وری سازمان بیشترین تأثیر را در هر یک از متغیرهای مکنون مدل دارند. همچنین با توجه به مقادیر آماره پایایی مرکب(CR) و سطح معنی داری متغیرها و شاخص های برازش مدل فرضیه های پژوهش مورد تأیید قرار می گیرند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بکارگیری مفهوم تئوری مجموعه ی راف در روش های تصمیم گیری چند شاخصه برای ارزیابی و انتخاب مناسبترین استراتژی نگهداری و تعمیرات
    پژوهش های مدیریت راهبردی , العدد 4 , السنة 24 , پاییز 1397
    هدف از این پژوهش ارزیابی استراتژی های مختلف نگهداری و تعمیرات برای ماشین آلات سازمان می باشد. تلاش شده است تا مناسب ترین استراتژی نگهداری و تعمیرات برای ماشین آلات و تجهیزات به گونه ای انتخاب شود که سطح قابلیت اطمینان تجهیزات و ماشین آلات را بدون افزایش در سرمایه‌گذاری، أکثر
    هدف از این پژوهش ارزیابی استراتژی های مختلف نگهداری و تعمیرات برای ماشین آلات سازمان می باشد. تلاش شده است تا مناسب ترین استراتژی نگهداری و تعمیرات برای ماشین آلات و تجهیزات به گونه ای انتخاب شود که سطح قابلیت اطمینان تجهیزات و ماشین آلات را بدون افزایش در سرمایه‌گذاری، افزایش‌‌دهد. از آنجایی که انتخاب مناسب ترین استراتژی نگهداری و تعمیرات یک مساله تصمیم‌گیری چند معیاره است، بنابراین تصمیم‌گیرندگان در ارزیابی گزینه ها و معیارهای پژوهش از ترجیحاتی استفاده می‌کنند که غیرقطعی است. از این رو در این پژوهش از مفهوم تئوری مجموعه راف که در چنین شرایطی کارآمد می باشد استفاده می شود. در واقع در این پژوهش ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی به ارزیابی معیارها و عوامل پژوهش پرداخته می شود و سپس از مفهوم تئوری راف برای تبدیل ترجیحات خبرگان به اعداد فاصله‌ای و از روش های فرایند تحلیل سلسله مراتبی راف و تاپسیس راف برای ارزیابی و رتبه‌بندی گزینه ها استفاده می‌شود. قابل ذکر است که در این مقاله، روش تاپسیس با داده های راف توسعه داده شده است. در پایان نیز به منظور نشان دادن قابلیت کاربردی بودن روش مطرح شده، آن را در یک مورد مطالعاتی استفاده نموده ایم. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بکارگیری مفهوم تئوری راف به همراه روش های تصمیم گیری چند شاخصه می تواند به مدیران سازمان ها در امر تصمیم گیری در شرایط عدم وجود اطلاعات دقیق کمک نماید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - ساختاردهی محرک‌های نقش‌آفرین سازمان‌های چند ملیتی در انتقال و توسعه فرهنگی با استفاده از مدل‌سازی ساختاری تفسیری
    مطالعات میان فرهنگی , العدد 5 , السنة 11 , زمستان 1395
    فرهنگ پدیده‌ای است که می‌سازد و ساخته می‌شود. کنش و واکنش‌های اجتماعی در بین افراد، بر اساس فرهنگ شکل می‌گیرد و حاصل این کنش و واکنش‌ها، سبب اثرگذاری بر فرهنگ موجود است. استقرار سازمان‌های چند ملیتی در بازارهای جهانی و تعامل با فرهنگ‌های متفاوت، حامل خصوصیت‌های فرهنگی ب أکثر
    فرهنگ پدیده‌ای است که می‌سازد و ساخته می‌شود. کنش و واکنش‌های اجتماعی در بین افراد، بر اساس فرهنگ شکل می‌گیرد و حاصل این کنش و واکنش‌ها، سبب اثرگذاری بر فرهنگ موجود است. استقرار سازمان‌های چند ملیتی در بازارهای جهانی و تعامل با فرهنگ‌های متفاوت، حامل خصوصیت‌های فرهنگی برای جوامع میزبان خواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع این پژوهش محرک‌هایی را که موجب انتقال فرهنگ سازمان‌های چند ملیتی به فرهنگ‌های محلی می‌شود را شناسایی و ساختار روابط بین این محرک‌ها و عوامل را ترسیم می‌کند. بدین منظور چند شرکت چند ملیتی در ایران مورد مطالعه قرار گرفته شده است و سپس با جمع آوری داده‌ها از ادبیات پژوهش و مصاحبه با خبرگان، محرک‌ها شناسایی شده و سپس به کمک تحلیل عاملی مورد بررسی و تایید قرار گرفته شده‌اند. در گام بعد با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری محرک‌های تایید شده سطح بندی شده است. با توجه به نتایج بدست آمده از مدلسازی ساختاری تفسیری، محرک‌ها در سازمان مورد بررسی با توجه به روابط درونی بین آنها به هفت سطح تقسیم و در نهایت قدرت نفوذ و وابستگی آنها نشان داده شده است. تفاصيل المقالة