فهرس المقالات جواد شهلایی


  • المقاله

    1 - نقش مهارت‌های ارتباطی مربیان کشتی استان همدان در موفقیت کشتی‌گیران آزادکار
    مدیریت دانش در ورزش , العدد 6 , السنة 3 , بهار 1402
    روش ﺗﺤﻘﯿﻖ حاضر توصیفی و از ﻧﻮع ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق را کلیه کشتی‌گیران آزادکار برتر رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان استان همدان در سال 1400 تشکیل داده‌اند. نمونه آماری برابر با 120 نفر بودند (نفرات برتر 3 رده در 10 وزن). روش أکثر
    روش ﺗﺤﻘﯿﻖ حاضر توصیفی و از ﻧﻮع ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق را کلیه کشتی‌گیران آزادکار برتر رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان استان همدان در سال 1400 تشکیل داده‌اند. نمونه آماری برابر با 120 نفر بودند (نفرات برتر 3 رده در 10 وزن). روش نمونه‌گیری با توجه به اینکه جامعه آماری محدود و کم بود به‌صورت کل شمار در نظر گرفته شد. ابزار اندازه‌گیری تحقیق دو پرسشنامه مهارت‌های ارتباطی بارتون جی.ای (1990) و موفقییت sss (1394) بود که پایایی آن‌ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 9/0 و 89/0 به‌دست آمد. تجزیه و تحلیل دادها توسط نرم افزار spss با استفاده از روش‌های توصیفی نظیر توزیع فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد و روش‌های استنباطی همچون آزمون کلموگروف اسمیرنف، آزمون آماری همبستگی پیرسون در سطح معنی‌داری 05/0 p< و آزمون F تحلیل شد. نتایج تحقیق بیان می‌کند مهارت‌های ارتباطی مربیان اثر مثبت و معنی‌داری بر موفقیت کشتی‌گیران دارد. بر این اساس هر سه مهارت‌های ارتباطی یعنی مهارت شنود موثر، مهارت کلامی موثر و مهارت بازخورد مثبت مربیان باعث موفقیت کشتی‌گیران می‌گردد. طبق نتایج تحقیق، نحوه ارتباط بین مربی و کشتی‌گیر و تلاش مربی برای ایجاد رابطه‌ای موثر با کشتی‌گیر سبب موفقیت آنان می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا مربیان در کار خود توجه بیشتری به مهارت‌های ارتباطی با کشتی‌گیران داشته باشند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - رابطه نگرش به مدیریت دانش و خلاقیت در مدیران و کارکنان فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , العدد 1 , السنة 5 , بهار 1395
    هدف:هدف تحقیق حاضر،بررسی رابطه نگرش به مدیریت دانش و خلاقیت در بین مدیران و کارکنان فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران است. روش: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق را 92 نفر از مدیران و کارکنان فدراسیون والیبال تشکیل می‌داد که به دلیل محدودیت ج أکثر
    هدف:هدف تحقیق حاضر،بررسی رابطه نگرش به مدیریت دانش و خلاقیت در بین مدیران و کارکنان فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران است. روش: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق را 92 نفر از مدیران و کارکنان فدراسیون والیبال تشکیل می‌داد که به دلیل محدودیت جامعه، نمونه برابر با جامعه تعیین شد و از این تعداد 74نفر پرسشنامه را تکمیل کردند. داده‌های پژوهش از طریق دو پرسشنامه استاندارد خلاقیت تورنس و مدیریت دانش که پس از پایایی( 864/.=α) و روایی مورد استفاده قرار گرفت جمع آوری شدند. یافته ها: نتایج آزمون همبستگی رتبه ‌ای اسپیرمن نشان داد متغیر نگرش به مدیریت دانش باخلاقیت ارتباط آماری مثبت و معنا داری دارد، همچنین با توجه به نتیجه آزمون t تک نمونه ای،اعضای فدراسیون از نگرش مطلوبی به مدیریت دانشبرخوردار بودند ولی از نظر خلاقیت در سطح مطلوبی قرار نداشتند. نتیجه گیری:از مجموع یافته ها چنین نتیجه گیری می‌شود که نگرش بالا نسبت به مدیریت دانش می‌تواند باخلاقیت بیشتر مدیران همراه باشد؛ لذا با توجه به وجود رابطه مثبت و معنادار بین خلاقیت ونگرش به مدیریت دانش، می‌توان ضعف خلاقیت در فدراسیون را که ناشی از ضعف در عناصر سیالی، ابتکار، انعطاف پذیری و بسط است؛ با تقویت درعناصر مدیریت دانش (تعیین اهداف دانش، شناسایی دانش، توسعه دانش، اشتراک دانش، بهره گیری از دانش، نگهداری دانش و ارزیابی دانش) بهبود بخشید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تبیین الگوی بهینه پیاده‌سازی مدیریت دانش در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
    دانش شناسی , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1400
    هدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین الگوی بهینه پیاده سازی مدیریت دانش در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود.روش پژوهش: روش پژوهش، ترکیبی- اکتشافی و جامعه آماری آن شامل دو بخش بود که در بخش کیفی پس از انجام 15 مصاحبه به حد اشباع نظری رسید و در بخش کمی با توجه به تعداد س أکثر
    هدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین الگوی بهینه پیاده سازی مدیریت دانش در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود.روش پژوهش: روش پژوهش، ترکیبی- اکتشافی و جامعه آماری آن شامل دو بخش بود که در بخش کیفی پس از انجام 15 مصاحبه به حد اشباع نظری رسید و در بخش کمی با توجه به تعداد سوالات پرسشنامه 400 نمونه بصورت خوش ه ای انتخاب شدند که در نهایت 350 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی، مصاحبه شامل سوالات مربوط به متغیر مدیریت دانش بود که روایی درونی آن توسط دوتن از اساتید تایید و به جهت تایید پایایی از روش کاپای کوهن (8/0) استفاده شد. ابزار جمع آوری در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود که از طریق روایی همگرا تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (899/0) محاسبه شد. در بخش کیفی از نرم افزار MAXQDA و Mind Mapper استفاده و در بخش کمی از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد.یافته ها: مقوله های شناسایی شده عبارتند از؛ ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، نیروی انسانی، رهبری و مدیریت، فنی- تخصصی و فناوری اطلاعات. همچنین در رابطه با اولویت بندی شاخص ها از دید کارشناسان، شاخص نیروی انسانی بالاترین میانگین و شاخص فنی و تخصصی کمترین میانگین را داشتند.نتیجه گیری: مدیران فدراسیون فوتبال باید برای پیاده سازی مدیریت دانش به عواملی از جمله نیروی انسانی در ارتباط با خلق و تسهیم مدیریت دانش، توسعه فرهنگ سازمانی یادگیرنده، توسعه زیرساخت های فناوری و ارائه‌ی یک الگوی جامع مدیریتی در اجرای مدیریت دانش و توسعه مدیریت دانش در بخش فنی و تخصصی بپردازند. تفاصيل المقالة