فهرس المقالات کوروش فاتح نزاد


  • المقاله

    1 - طراحی مدل توانمند سازی مدیران آموزشی در آموزش و پرورش
    آموزش و پرورش متعالی , العدد 12 , السنة 3 , زمستان 1402
    مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل توانمند سازی مدیران آموزشی در آموزش و پرورش بود است. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی– توسعه‌ای، از لحاظ گرداوری اطلاعات توصیفی و از نظر ماهیت داده‌ها آمیخته است. که شامل دو بخش اصلی است. در بخش اول با استف أکثر
    مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل توانمند سازی مدیران آموزشی در آموزش و پرورش بود است. روش شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی– توسعه‌ای، از لحاظ گرداوری اطلاعات توصیفی و از نظر ماهیت داده‌ها آمیخته است. که شامل دو بخش اصلی است. در بخش اول با استفاده از ادبیات تحقیق و تحلیل مضمون به شناسایی معیارهای مدل توانمند سازی مدیران پرداخته شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران آموزشی آموزش و پرورش بود به دلیل نامحدود بودن جامعه اماری 384 نفر بع عنوان نمونه انتخاب شد. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از شاخص AVE و آلفای کرونباخ تائید شد و پرسشنامه‌ای بین نمونه به صورت خوشه ای توزیع شد و بر اساس 384 پرسشنامه به‌دست‌آمده مدل توانمند سازی مدیران در آموزش و پرورش با روش تحلیل عاملی تأییدی تائید شد. یافته‌ها: یافته های پژوهش نشان داد که مدل توانمند سازی مدیران در آموزش و پرورش شامل ابعاد تحقیق شامل: بعد فردی، بعد سازمانی، بعد ارتباطی، بعد عملکردی، بعد ارزیابی می باشد مولفه های تحقیق شامل: ویژگی های روان شناختی، مهارت های حرفه ای، یادگیری، ویژگی های مدیریتی، ارتباطات شفاف، مشارکت، فرهنگ سازمانی، کنترل مبتنی بر بازخورد، ارزیابی و تشخیص مشکلات، پیگیری پایدار ارزیابی می باشد. همچنین نتایج نشان داد در مدل توانمند سازی مدیران آموزش و پرورش به ترتیب بعد فردی با بار عاملی 0.917 در رتبه اول و بعد سازمانی با بار عاملی 0.801 در رتبه دوم و بعد ارتباطی با بار عاملی 0.832 در رتبه بعدی قرار دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و اولویت بندی ابعاد توانمند سازی مدیران آموزش و پرورش با رویکرد فازی
    آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی , العدد 15 , السنة 15 , تابستان 1403

    هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی ابعاد توانمند سازی مدیران آموزش و پرورش با رویکرد فازی است . روش پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی – توسعه‌ای ، از لحاظ گرداوری اطلاعات توصیفی است و از نظر ماهیت داده ها آمیخته می باشد . این پژوهش در دو بخش اصلی انجام ش أکثر

    هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی ابعاد توانمند سازی مدیران آموزش و پرورش با رویکرد فازی است . روش پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی – توسعه‌ای ، از لحاظ گرداوری اطلاعات توصیفی است و از نظر ماهیت داده ها آمیخته می باشد . این پژوهش در دو بخش اصلی انجام شده است . در بخش اول با استفاده از ادبیات تحقیق و تحلیل مضمون به شناسایی ابعاد توانمند سازی مدیران پرداخته شد. سپس پرسشنامه‌ی دیمتل فازی بین خبرگان آموزش و پرورش توزیع شد و بر اساس 22 پرسشنامه به‌دست‌آمده داده ها تجزیه و تحلیل شد . یافته های پژوهش نشان داد که ابعاد توانمند سازی شامل: بعد فردی ، بعد سازمانی ، بعد ارتباطی ، بعد عملکردی، بعد ارزیابی می باشد . نتایج اولویت بندی نشان داد بعد فردی، بعد ارزیابی ، بعد ارتباطی ، بعد عملکردی ، بعد سازمانی ، به ترتیب در الویت اول تا پنجم قرار دارند.

    تفاصيل المقالة