Organizational Social Environment management in service organizations (Case study: service organizations of Tabriz city)
Subject Areas : sociology
1 - Department of Management, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
Keywords: organizational social environment management, social organizational performance, satisfaction and organizational social motivation,
Abstract :
Success in achieving the goals of the social environment management which is the key factor in increasing productivity is the problem of this study. In other words, the main purpose of this study is to determine the social environment management of organization to improve the staff performance based on satisfaction and organizational social motivations. Statistical population of the study has been managers, specialists and workers of service organizations of Tabriz city. Because of some limitations, only five organizations were selected for data collection. According to the results, applying principles of social environment management for each organization on the base of activity type that can improve the performance of managers, specialists and workers based on satisfaction and organizational social motivation of workers is determined.
الوانی، س، م. (1385). مدیریت عمومی. تهران: نشر نی، چاپ غزال.
ایراننژاد پاریزی، م؛ و دیگری. (1373). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل. تهران: موسسه بانکداری ایران. چاپ دوم.
توکلیمقدم، ر. (1376). طراحی و پیادهسازی سیستم نگهداری و تعمیرات بهرهور جامع در شرکت نساجی بابکان. اینترنت.
رابینز، ا، پ. (1373). رفتار سازمانی. ترجمه: علی پارسائیان و دیگری. تهران: نوبهار. چاپ اول.
زاهدی، ش. (1380). روابط صنعتی. تهران: مرکزنشردانشگاهی. چاپ هفتم.
سیدجوادین، س. (1381). مدیریت منابع انسانی و امورکارکنان. تهران: نشرنگاه دانش. چاپ اول.
طاهری، ش. (1380). بهرهوری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها. تهران: نشر هوای تازه. چاپ دوم.
علوی، س، ا. (1372). مدیریت استراتژیک منابع انسانی. مجله مدیریت دولتی. شماره 22. تهران. مرکز آموزش مدیریت دولتی.
فقهیفرهمند، ن. (1380). فرآیند مدیریت اجرایی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، چاپ اول.
فقهیفرهمند، ن. (1381). مدیریت در ایران. کتابفروشی مرکز آموزش مدیریت دولتی تبریز، چاپ دوم.
فقهیفرهمند، ن. (1382). مدیریت پایای سازمان. تبریز: انتشارات فروزش. چاپ اول.
فقهیفرهمند، ن. (1382). مدیریت ساختار استراتژیک سازمان. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، چاپ چهارم.
فقهیفرهمند، ن. (1390). مدیریت پویای سازمان. تبریز: انتشارات فروزش. چاپ دوم.
فقهیفرهمند، ن. (1388). تدوین برنامه استراتژیک سازمان. تبریز: انتشارات فروزش. چاپ اول.
فقهیفرهمند، ن. (1390). مدیریت استراتژیک سازمان. تبریز: انتشارات فروزش. چاپ دوم.
فقهیفرهمند، ن. (1390). مدیریت تکنولوژی سازمان. تبریز: انتشارات فروزش. چاپ دوم.
کارزار جدی، ر. (1378). نقش و رابطه ارگونومی در تغییر عملکرد تولید. تبریز: دانشگاه علوم و تحقیقات.
کشاورزی، ع، ح. (1374). تجزیه و تحلیل حوادث و عوامل فیزیکی محیط اجتماعی در کارخانجات روغن نباتی خوراکی ایران. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
محمدزاده، ع؛ و دیگری. (1375). رفتار سازمانی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. چاپ اول.
مشبکی، ا. (1377). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: ترمه. چاپ اول.
مورهد، گ. (1374). رفتار سازمانی. ترجمه: سید مهدی الوانی و دیگری. تهران: چاپ صهبا. چاپ اول.
مورهد، گ؛ و دیگری. (1377). رفتار سازمانی. ترجمه: سید مهدی الوانی و دیگری. تهران: انتشارات مروارید. چاپ اول.
میچل، ت. (1381). مدیریت در سازمانها. ترجمه: محمدحسین نظرینژاد. مشهد: آستان قدس رضوی. چاپ اول.
نایلی، م، ع. (1373)، انگیزش در سازمانها. اهواز: دانشگاه شهید چمران. چاپ اول.
هرسی پ؛ و دیگری. (1373)، مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه: قاسم کبیری. تهران: جهاد دانشگاهی. چاپ چهارم.
هیرانو، ه. (1381). ساماندهی محیط اجتماعی بر اساس اصول 5s به روش کاربردی و گام به گام. ترجمه: منوچهر آلخورشید. تهران: انتشارات میقات نور.ص 96.
Alhassan, Kh., Chan, J. F. L. and Metcalfe, A. (2000). The role of total productive maintenance in business excellence. Total Quality Management. Vol .l.l, No 4-6, pp 522- 596.
Carannante, T., Haigh, R. H. and Morris, D. S. (1996). Implementing total productive maintenance, Total Quality Management. Vol.7, No. 6, pp: 609-622.
Frenkel, S. (1995). Industrilization and Labour Relations, Contemporary Research in Seven Countries. ILR Press, Ithaca.
Kazuo Tsuchiya. (1997). Super 5S for every one. Japan productivity center For Socio-Economic development, Tokyo.
Sriyan de. Silva. (1998). Hurnan Resources Development for Competiveness, a Priority For Employers.