Public Policy In Administration
,
Issue2,Year,
Winter
2018
زمینه : کارآفرینی به عنوان موتور توسعه صنعت به عنوان عامل اصلی بازآفرینی قابلیتهای اقتصادی و سازمانی به شمار میرود بر این اساس شناسایی عوامل اثر گذار بر آن مورد تاکید قرار گرفته است،
هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک بر کارآفرینی سازمان More
زمینه : کارآفرینی به عنوان موتور توسعه صنعت به عنوان عامل اصلی بازآفرینی قابلیتهای اقتصادی و سازمانی به شمار میرود بر این اساس شناسایی عوامل اثر گذار بر آن مورد تاکید قرار گرفته است،
هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک بر کارآفرینی سازمانی انجام شده است.
روش: روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع معادلات ساختاری است. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیهی پرسنل محصولات لبنی هموطن به حجم 250 نفر میباشد. با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم، 148 نفر به عنوان نمونهی آماری انتخاب گردیده و پرسشنامههای پژوهش بین آنان توزیع شد. ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامهی استاندارد ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک و کارآفرینی سازمانی بود که بر اساس مقیاس پنج درجهای لیکرت تدوین شدند. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL و از طریق ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری تحلیل شدند.
یافتهها: یافتهها نشان داد که ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک و ابعاد آن، پشتیبانی شرکت، بهره وری مدیریتی و کمک به تصمیمات میتواند بر توسعه کارآفرینی سازمانی موثر باشند.
نتیجهگیری: در نتیجه از عواملی که میبایست در توسعه کارآفرینی سازمانی مورد توجه قرار گیرد ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک میباشد.
Manuscript profile
Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue44,Year,
Autumn
2019
امروزه اهمیت رسانه ها از جمله روابط عمومی ها بعنوان یک رسانه سازمانی در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بر هیچ کس پوشیده نیست، شاید تا چندی پیش محوری ترین نقشی که برای روابط عمومی متصور بودند صرفاً اطلاع رسانی از روی More
امروزه اهمیت رسانه ها از جمله روابط عمومی ها بعنوان یک رسانه سازمانی در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بر هیچ کس پوشیده نیست، شاید تا چندی پیش محوری ترین نقشی که برای روابط عمومی متصور بودند صرفاً اطلاع رسانی از رویدادهای سازمانی بود.اما در حال حاضر روابط عمومی ها می توانند با ایجاد شرایطی از یک دستگاه اداری منفعل،تبدیل به "سازمان رسانه ای" هدایتگر و جریان ساز درفرایند تحول جامعه بسوی توسعه تبدیل شوند. هدف ازاین تحقیق بررسی جایگاه جریان سازی خبری روابط عمومی ها درتوسعه جامعه با متغییرهایی چون تبدیل شدن روابط عمومی ها به یک سازمان رسانه ای،بهره برداری از فناوری های نوین،استفاده از نیروی انسانی کارشناس و بهره گیری از قالب های متنوع ژورنالیستی است. این تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفته است وابزار مورد استفاده در آن، پرسشنامه می باشد.جامعه آماری آن کارشناسان روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان های مستقر در شهر تهران به تعداد آن ها 600 نفر و حجم نمونه نیز به تعداد 200 است. نتایج تحقیق نشان می دهد که با تغییر و تحولات تکنولوژیکی که ایجاد شده،تبدیل شدن روابط عمومی به سازمان های رسانه ای و نیز استفاده از قالب های ژورنالیستی متنوع، می توان شاهد ایجاد جریان سازی خبری روابط عمومی ها با هدف نقش آفرین آنها در فرایند توسعه جامعه بود.
Manuscript profile
هدف از این مطالعه بررسی نقش تنش گرمایی با استفاده از الگوی خودهمبستگی فضایی و تحلیل خوشه ای بر شهروندان تهرانی می باشد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه ای از نرم افزارSPSS و MATLAB بهره گرفته شده و از شاخص فضایی Hot Spot استفاده گردید . نتایج بدست آمده More
هدف از این مطالعه بررسی نقش تنش گرمایی با استفاده از الگوی خودهمبستگی فضایی و تحلیل خوشه ای بر شهروندان تهرانی می باشد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه ای از نرم افزارSPSS و MATLAB بهره گرفته شده و از شاخص فضایی Hot Spot استفاده گردید . نتایج بدست آمده بر اساس الگوی خودهمبستگی فضایی نشان داد که نقش تنش گرمایی بر سلامت روانی افراد در مناطق مرکزی، شرقی و شمال شرقی شهر تهران بیشترین تاثیر و در مناطق غربی و جنوبی تهران کمترین نقش را داشتهاند. همچنین بر سلامت جسمانی افراد در مناطق مرکزی، جنوبی، شمالی و شمال غربی بیشتر و در مناطق غربی و شمال شرقی ضعیفتر عمل کرده اند.همچنین بر اساس تحلیل خوشه ای تنش گرمایی بر بیماری های قلبی ریوی و گرفتگی عضلانی، آرامش روح و روان و عامل خستگی، سرگیجه، گرمازدگی و کاهش فعالیت و افزایش تعرق بدن تاثیر گذاشته است.
Manuscript profile
Journal of Environmental Science and Technology
,
Issue4,Year,
Summer
2021
زمینه و هدف : محدود بودن منابع انرژی و لزوم صرفهجویی در مصرف آن بهینهسازی انرژی در بخش ساختمان را ضروری میسازد. در این راستا با توجه به فقدان روش های مناسب طراحی و توسعه فناوریهای نوین فراگستر باهدف اندازهگیری اتلاف انرژی ساختمان دارای اهمیت خاصی میباشد. هدف از ای More
زمینه و هدف : محدود بودن منابع انرژی و لزوم صرفهجویی در مصرف آن بهینهسازی انرژی در بخش ساختمان را ضروری میسازد. در این راستا با توجه به فقدان روش های مناسب طراحی و توسعه فناوریهای نوین فراگستر باهدف اندازهگیری اتلاف انرژی ساختمان دارای اهمیت خاصی میباشد. هدف از این پژوهش بررسی اتلاف انرژی ساختمانهای مسکونی با طراحی و بهکارگیری یک نمونه کاربردی مبتنی بر سیستم اطلاعات مکانی فراگستر[1] میباشدروش بررسی: تعدادی واحد مسکونی نمونه با شرایط هندسی و فیزیکی تقریباً یکسان درنظرگرفته شد. بهمنظور بررسی اتلاف انرژی سامانه مدیریت انرژی فراگستر[2] که شامل حس گر گرمایی LM35 حس گر GPS، برد GSM میباشد طراحی و توسعه داده شد. مراحل این تحقیق شامل طراحی مفهومی سامانه مدیریتی انرژی، جمعآوری اطلاعات، پردازش اطلاعات و تهیه نقشههای اتلافی در محیط GIS میباشد. همچنین بهمنظور نمایش اطلاعات حرارتی از نرمافزار توسعه دادهشده در محیط تلفن همراه و رایانه استفاده شد.یافته ها: برای به دست آوردن مقدار اتلاف انرژی پنجرههای ساختمان های موردبررسی ضریب انتقال حرارت kave بر داده های اندازهگیری شده اعمال شد و میزان اتلاف انرژی هر بخش محاسبه شد. نتایج اندازهگیری نشان داد آشپزخانههای ساختمان های مسکونی موردبررسی با داشتن مقادیر 406/1 بیشترین میزان اتلاف را داشته است بعدازآن اتاقها با مقادیر 097/1 و حال پذیرای با مقادیر 935/0 درمرتبه بعدی قرارگرفتهاند.بحث و نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد اکثر ساختمانهای موردبررسی از جنبه استانداردهای انرژی بهینه نبوده و منابع انرژی از آنها اتلاف میشود. همچنین یکی از منابع اصلی اتلاف انرژی ساختمان های مسکونی موردبررسی پنجرهها میباشند که راندمان پایینی برای نگهداری انرژیدارند.[1]- Ubiquitous GIS[2]- Ubiquitous Energy Management system
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications