• Home
  • بابک حسین زاده

    List of Articles بابک حسین زاده


  • Article

    1 - Identifying the Dimensions and Components of the Organizational Health of Managers at Azad University Branches of Gilan: A Mixed Method Study
    Journal of System Management , Issue 1 , Year , Winter 2024
    Managers are the most valuable asset for every organization. Organizational health is the term given to a business's capacity to adapt in a constantly evolving world. It refers to “the ability of an organization to cope with change and continue to function with a More
    Managers are the most valuable asset for every organization. Organizational health is the term given to a business's capacity to adapt in a constantly evolving world. It refers to “the ability of an organization to cope with change and continue to function with a high-performance workplace culture.” And these days, the organizational environment is always shifting. This study aimed to investigate the dimensions and components of managers’ organizational health at the Azad University Branches of Gilan. The results showed that organizational health has 2 dimensions included "structural and managerial". The structural dimension has 5 components including "organizational atmosphere, organization structure, scientific emphasis, monitoring and evaluation, and organizational justice". The managerial dimension has 5 components including "ethics, goal setting, resource support, effective leadership, and consideration". The effect of all dimensions and components on organizational health was confirmed, and the management dimension with a factor loading of (0.960) has the first rank and the structural dimension with a factor load of (0.947) has the last rank. The results of the Kolmogorov-Smirnov test showed that organizational health variables "structural and managerial" have a normal distribution (p> 0.05). The results of the KMO & Bartlett test indicate that these assumptions are confirmed (p> 0.05). The findings of the study also showed that the presented model has a good fit. Organizational health is a vital aspect of many jobs, including educational jobs, in which managers are required to comply with their employees and subordinates. On the other hand, organizational health will create a pleasant environment for the workplace and increase the spirit of creativity to achieve organizational goals. Manuscript profile

  • Article

    2 - تاثیر سرمایه ی اجتماعی برتوانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران جهت ارائه مدل
    Educational researches , Issue 3 , Year , Summer 2024
    هدف از پژوهش حاضر تاثیر سرمایه‌ی اجتماعی برتوانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران جهت ارایه مدل بود. روش پژوهش ترکیبی از نوع طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل (مدیران و معاونین دانشگاه‌ آزاد اسلامی) More
    هدف از پژوهش حاضر تاثیر سرمایه‌ی اجتماعی برتوانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران جهت ارایه مدل بود. روش پژوهش ترکیبی از نوع طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل (مدیران و معاونین دانشگاه‌ آزاد اسلامی) جهت اتفاق‌نظر در روش دلفی بودند، حجم نمونه در بخش کیفی با درنظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 17 نفر. و در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه اعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 14 واحد دانشگاهی این دانشگاه در استان مازندران در سال 1399 بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 305 نفر تعیین شد، برای انتخاب نمونه‌ها از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده شد روش جمع‌آوری اطلاعات به ‌روش کتابخانه‌ای، و ابزار اندازه‌گیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق‌ساخته، که سؤالات آن برگرفته از داده‌های حاصل از مصاحبه بود. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی از تکنیک دلفی و در بخش کمی از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری از نرم‌افزارهای SPSS و LISREL استفاده شده‌ است. یافته‌ها نشان داد که 63 درصد توانمندسازی نیروی انسانی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران به ابعاد سرمایه اجتماعی که شامل هفت بعد بشرح اعتماد (5 گویه)، شبکه‌ها (4 گویه)، مشارکت (4 گویه)، روابط (4 گویه)، ارزش‌ها (3 گویه)، فهم متقابل (4 گوبه) و تعهد سازمانی (4 گوبه) وابسته است. Manuscript profile

  • Article

    3 - The Effect of Electronical Media on the Reinforcement of Social Behavior of Youth from the Computer Course Professors and Students Viewpoints of Sari Islamic Azad University
    Sociological Studies of Youth , Issue 1 , Year , Autumn 2011
    The goal of research was the effect of electronical learning media on the reinforcement of youth social behavior from the point of view of computer course professors and students of Islamic Azad University of Sari. The statistical population was included of all computer More
    The goal of research was the effect of electronical learning media on the reinforcement of youth social behavior from the point of view of computer course professors and students of Islamic Azad University of Sari. The statistical population was included of all computer students and professors of I.A.U of Sari. The statistical sample was identified by using of the sample content identification formula. The data collection of questionnaire, was closed – answer research made that was operated on the basis of research assumptions, the descriptive statistical methods such as abundance distribution, abundance percentage and statistical tables were used. In the section of inferential statistics, by attention to the being ordinal of measuring criterion, for confidence of research assumption, the chi- square test was used for six first assumptions. The results showed that because Internet can make the active relationship among different cultures and ideas and various geographical region, it is effective on the individual interaction of youth. And also, the use of the types of electronical media like Internet causes the feel of powerfulness in the youth is also effective on the reinforcement of youth social attitude. It can be said that it causes making and doing of group relationship and so is effective on the youth responsibility in doing of group activities. Also, by attention to the responsibility feeling, high motivation and high sensitiity of women in using of day technology, the woman professors and students are more believer than men to the affecting of electronical learning media on the reinforcement of youth social behavior. At the end , by attention to the equal and common knowing of professor and students toward the importance and opportunity of using of day technology in educating and learning activities in scientific circumference and university have common ideas about the affecting of electronical learning media on the reinforcement of youth social behavior. Manuscript profile

  • Article

    4 - مقایسه تأثیر رسانه تعاملی و غیر‌تعاملی بر نوع سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان دوره راهنمایی
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 2 , Year , Autumn 2014
    هدف از پژوهش حاضر، مقایسه‌ تأثیر آموزش مبتنی بر رسانه‌ تعاملی و آموزش مبتنی بر رسانه غیرتعاملی بر سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان می‌باشد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی شهرستا More
    هدف از پژوهش حاضر، مقایسه‌ تأثیر آموزش مبتنی بر رسانه‌ تعاملی و آموزش مبتنی بر رسانه غیرتعاملی بر سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان می‌باشد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی شهرستان بابل در سال 1392 می‌باشد. 160 نفر از دانش‌آموزان، به روش تصادفی چند‌مرحله‌ای انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش، آموزش با رسانه‌های تعاملی شامل نرم‌افزار آموزشی ActivInspire، تخته هوشمند و پاورپوینت‌های آموزشی دریافت کردند، در حالی که گروه کنترل تحت آموزش غیرتعاملی مدرسه بودند و آموزش رسانه تعاملی را دریافت نکردند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه سبک یادگیری کلب (Kolb) بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که در مرحله پس‌آزمون، نمرات سبک‌های یادگیری در آزمودنی‌های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری افزایش یافته است. در مجموع، نتایج حاکی از آن بود که آموزش مبتنی بر رسانه‌های تعاملی تأثیر بیشتری بر نوع سبک‌های یادگیری همگرا، واگرا، جذب‌کننده و انطباق‌یابنده دانش‌آموزان در مقایسه با آموزش مبتنی بر رسانه‌های غیرتعاملی دارد. Manuscript profile

  • Article

    5 - نقش واسطه ای شادکامی: رابطه بین کمال‌گرایی با اضطراب پیشرفت تحصیلی در طلاب شهر بابـل
    Quarterly Journal of Health Psychology and Social Behavior , Issue 11 , Year , Autumn 2023

    چکیدهپژوهش حاضر با هدف نقش واسطه‌ای شادکامی: رابطه بین کمال‌گرایی با اضطراب پیشرفت تحصیلی در طلاب شهر بابـل انجام شد. روش روش پژوهش توصیفی از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری کلیه طلاب پسر شهر بابل در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که تعداد 220 نفر، به روش More

    چکیدهپژوهش حاضر با هدف نقش واسطه‌ای شادکامی: رابطه بین کمال‌گرایی با اضطراب پیشرفت تحصیلی در طلاب شهر بابـل انجام شد. روش روش پژوهش توصیفی از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری کلیه طلاب پسر شهر بابل در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که تعداد 220 نفر، به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و با پرسشنامه‌های هوش معنوی (SIQ ) عبدالله زاده، کشمیری و عرب عامری (1387)، پرسشنامه شادکامی (HQ) آرگیل و لو (1989) و پرسشنامه اضطراب پیشرفت تحصیلی (AAAQ) آلپرت و هار (1960) ارزیابی شدند. از روش مدل یابی معادلات ساختاری برای تجزیه وتحلیل داده‌های استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که هوش معنوی و شادکامی در ارتباط بین کمال‌گرایی و اضطراب پیشرفت تحصیلی نقش میانجی دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با کاهش کمال‌گرایی و افزایش شادکامی می‌توان اضطراب پیشرفت تحصیلی را در طلاب کاهش داد.واژگان کلیدی: اضطراب پیشرفت تحصیلی، شادکامی، کمال‌گرایی، طلاب.. . . . .

    Manuscript profile