Biannual Journal of Education Experiences
,
Upcoming Articles
The main purpose of this research is to identify the antecedents and consequences of the development of the cognitive approach in elementary education Through Meta-Synthesis. This research was carried out in terms of practical purpose and with the qualitative method of More
The main purpose of this research is to identify the antecedents and consequences of the development of the cognitive approach in elementary education Through Meta-Synthesis. This research was carried out in terms of practical purpose and with the qualitative method of Meta-Synthesis. To search for keywords, the time range of 1370-1399 was considered for Persian articles and 1990 to 2021 for foreign articles. Purpose sampling and the validity basis of this research is theoretical validity. Strauss and Corbin's open, axial and selective coding method was used to analyze the data. The studied documents were searched using the keywords of developing a cognitive approach in databases such as SID and Magiran periodicals for Persian articles and Emerald and Elsevier were compiled for foreign articles. Qualitative articles were systematically identified, also, the articles were critically appraised for quality by employing the CASP method. result review that the antecedents of the development of the cognitive approach are: Critical Thinking, motivation, creativity and innovation and Memory. Also, the consequences of cognitive approach development include: Strengthen multiple intelligences, Emotional Intelligence, Learning and solving problems, metacognition, Constructivism and Active learning. It is concluded that based on various researches, many factors play a role in the development of the cognitive approach, and by identifying these factors, the development of the cognitive approach in elementary education can be provided.
Manuscript profile
Educational Administration Research
,
Issue2,Year,
Autumn
2022
هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی امکانها در توسعه رویکرد شناختی در آموزش ابتدایی میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اکتشافی انجام شده است. جامعه آماری مدیران مدارس استان تهران تشکیل میدهند. جامعه آماری حدودا 3384 نفر بوده است که حجم نمونه براسا More
هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی امکانها در توسعه رویکرد شناختی در آموزش ابتدایی میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اکتشافی انجام شده است. جامعه آماری مدیران مدارس استان تهران تشکیل میدهند. جامعه آماری حدودا 3384 نفر بوده است که حجم نمونه براساس جدول مورگان 367 نفر است و روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. که پس از جمع آوری پرسشنامهها تعداد 348 پرسشنامه جمع آوری گردید. به طور کلی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS22، و لیزرل انجام شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و به منظور امکان ها در توسعه رویکرد شناختی در آموزش ابتدایی نتایج نشان داد که بالاترین میانگین رتبه (88/4) به هوش هیجانی اختصاص دارد و بدین معناست که مهمترین عامل موثر در توسعه رویکرد شناختی است. همچنین در راستای امکان ها در توسعه رویکرد شناختی در آموزش ابتدایی بعد از شاخص نیکویی بزارش مدل از GOF استفاده کردیم، نشان از برازش کلی بسیار قوی مدل کلی تحقیق است. همچنین میزان تناسب الگوی توسعه رویکرد شناختی در آموزش ابتدایی نشان داد که بر اساس تحقیقات انجام شده و مبانی نظری موجود تناسب الگوی یافت شده مورد تایید می باشد.
Manuscript profile
مهاجرت به مثابه ادامه منطقی توزیع و ترکیب نهایی و جا به جایی جمعیت در مکان جغرافیایی، مهمترین شکل تحرک مکانی جمعیت است. پدیده مهاجرت مردم افغانستان به کشورهای همسایه، به ویژه ایران، نیز یکی از اشکال مهاجرت است. سالیان درازی است که مهاجران افغانی در جای جای کشور سکونت دا More
مهاجرت به مثابه ادامه منطقی توزیع و ترکیب نهایی و جا به جایی جمعیت در مکان جغرافیایی، مهمترین شکل تحرک مکانی جمعیت است. پدیده مهاجرت مردم افغانستان به کشورهای همسایه، به ویژه ایران، نیز یکی از اشکال مهاجرت است. سالیان درازی است که مهاجران افغانی در جای جای کشور سکونت دارند. هیچ استانی نیست که ساکنان آن با این مهاجران برخورد نداشته باشند و میان آنها مراوداتی صورت نگیرد. این روابط در بعضی جنبه ها چنان عمیق بوده که حتی در صورت بازگشت مهاجران به کشورشان، بازهم تا سالیان دراز اثراتی که از خود به جای گذاشته اند، از بین نخواهد رفت. درحال حاضر نزدیک به 3 میلیون افغانی در ایران حضور دارند. جامعه آماری مورد بحث 20 هزار نفر مهاجر افغان ساکن در شهر کاشان است که به صورت نمونه از حدود 350 نفر افغانی پرسشنامه تکمیل گردید. داده ها با بهره گیری از آمارهای توصیفی به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان می دهد که مهاجرت افغان ها به شهر کاشان پیامدهای زیادی را در پی داشته است. یکی از این پیامدها تاثیرات اقتصادی مهاجران افغانی بر کاشان است. حضور مهاجران افغانی به علت بهره وری بالاتر و هزینه کمتر نسبت به نیروی بومی موجب کاهش فرصت های شغلی و افزایش نرخ بیکاری در شهر کاشان شده است. همچنین خرید زمین و مسکن به وسیله مهاجران افغانی موجب کمبود مسکن و افزایش نرخ اجاره در سطح شهر می شود. از دیگر پیامدهای حضور مهاجران افغانی تاثیرات اجتماعی آنها بر شهر کاشان است. این پیامدها شامل افزایش جمعیت شهر کاشان، افزایش فقر و شکاف طبقاتی، افزایش نرخ بی سوادی و همچنین بحران هویت جمعی به علت ازدواج مهاجران با بانوان ایرانی است که دارای تبعات و پیامدهای منفی و خطرناکی است
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications