Jounal of Marketing Management
,
Issue39,Year,
Summer
2019
برندسازی شخصی، فرد را در رسیدن به اهدافش کمک میکند و با آن میتوان به جایگاهسازی فردی رسید و به جایگاهیابی رقبا پرداخت. برند شخصی زمانی معتبر میباشد که در رفتارهای افراد وحدت رویه وجود داشته باشد. نداشتن چشمانداز شخصی، دانش شخصی، یادگیری فردی، تفکر، اعتماد و علاقه، More
برندسازی شخصی، فرد را در رسیدن به اهدافش کمک میکند و با آن میتوان به جایگاهسازی فردی رسید و به جایگاهیابی رقبا پرداخت. برند شخصی زمانی معتبر میباشد که در رفتارهای افراد وحدت رویه وجود داشته باشد. نداشتن چشمانداز شخصی، دانش شخصی، یادگیری فردی، تفکر، اعتماد و علاقه، مساوی با نداشتن برند شخصی است. بنابراین، برند شخصی برای مدیران میتواند به عنوان یک شایستگی مورد توجه قرار گیرد. موضوعی که در مورد مدیران بانکها با توجه به رقابت بین بانکها از اهمیت بسزایی برخوردار است. از اینرو، هدف اصلی این مطالعه بررسی تأثیر برند شخصی مدیران بر ایجاد رهبران سطح پنجم میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر روسای شعب بانکهای دولتی در استان آذربایجانشرقی میباشد. حجم نمونه با استفاده از روش خوشهای به تعداد ۱۲۸ نفر انتخاب گردید. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامهای محقق ساخته جمعآوری شده است. پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ ۸۵/۰ محاسبه شده است. در نهایت مدل مفهومی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برازش شده است. نتایج پژوهش نیز بیانگر تأثیر معنیدار برند شخصی مدیران و ابعاد آن (دانش، نگرش و مهارت) بر ایجاد رهبران سطح پنجم به همراه شاخصهای آن (تلاش، مهارت، استعداد، تواضع و فروتنی، اراده، حرفهای بودن، بانفوذ بودن و انگیزه) است.
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue50,Year,
Spring
2021
بخشی از زندگی روزمره انسانها برای خرید و گردش در فروشگاهها و پاساژها میگذرد. مراکز خرید، همانند سایر فضاهای مدرن، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری هستند که در آن مصرف نقشی اساسی ایفا میکند. ویترینها آهنربای جذب مشتری هستند و فروشندگان تلاش دارند با آرایش ویترین پای More
بخشی از زندگی روزمره انسانها برای خرید و گردش در فروشگاهها و پاساژها میگذرد. مراکز خرید، همانند سایر فضاهای مدرن، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری هستند که در آن مصرف نقشی اساسی ایفا میکند. ویترینها آهنربای جذب مشتری هستند و فروشندگان تلاش دارند با آرایش ویترین پای جماعت ویترینگرد را به داخل فروشگاه خود باز کنند. از این رو هدف تحقیق حاضر بررسی نقش ویترینگردی در بهبود بازاریابی دهان به دهان در فروشگاههای زنجیرهای میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان فروشگاههای زنجیرهای جانبو میباشد که تعداد آنها نامحدود در نظر گرفته شده است. حجم نمونه آماری در تحقیق حاضر بر اساس فرمول کوکران 384 نفر برآورد شده است. روش نمونهگیری در تحقیق حاضر خوشهای چند مرحلهای میباشد. ابزار جمعآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته میباشد به این صورت که ابعاد متغیرهای تحقیق، شاخصبندی شده و به سؤالات پرسشنامه تبدیل شدند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از پایایی ترکیبی و برای سنجش روایی از روش روایی صوری استفاده شده است. پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمعآوری پرسشنامه، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روشهای آماری توصیفی، تلخیص و طبقهبندی شد و به منظور پاسخ به سؤالهای تحقیق از آزمون ضرایب مسیر، معیار R2، ضریب قدرت پیشبینی Q2، شاخص G0F و همچنین از ضریب معناداری T (T-Value) استفاده شده است. نتایج حاصل نشان میدهد که مؤلفههای ویترینگردی شامل لذتجویی و خرید ناگهانی و مؤلفههای بازاریابی دهان به دهان اعتماد به اطلاعات، توجه به نظرات، کسب اطلاعات، توزیع اطلاعات و مشارکت با دیگران مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت مدل بکارگیری ویترینگردی با تأکید بر مؤلفههای بازاریابی دهان به دهان در فروشگاههای زنجیرهای ارایه شده است.
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue54,Year,
Spring
2022
بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شدهاست، که فرآیندهای مبادله را بین تولیدکنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل میکند. ماهیت بازاریابی صنعتی را میتوان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازم More
بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شدهاست، که فرآیندهای مبادله را بین تولیدکنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل میکند. ماهیت بازاریابی صنعتی را میتوان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق میبخشد.
مقاله حاضر، نظری اجمالی بر تحقیقات در مورد شناسایی عوامل مؤثر در ارزیابی بازاریابی صنعتی (B2B) میاندازد. در پژوهش حاضر دادهها کاملاً طبیعی و بدون دستکاری گردآوری شدهاند، در زمره تحقیقات توصیفی (غیر آزمایشی) شمرده میشود. پس از تعیین سؤالهای پژوهش، به منظور انجام جستوجوی نظاممند، پیش از هر اقدام، باید محدوده جستجو بر اساس روش فراترکیب مشخص شد. برای این منظور تلاش شده است مجموعه مقالات منتشر شده در پایگاههای داده، مجلهها، کنفرانسها و موتورهای جستجوی مختلف در سالهای 2000 تا 2015 بررسی شده است. یافتههای تحقیق صورت گرفته به کمک روش فراترکیب روی 20 مقاله نهایی انتخاب شده بیانگر این است کهتوسعه امکانات بالقوه بازار، تجزیه و تحلیل سهم بازار، تجزیه و تحلیل فروش، پیشبینی، تجزیه و تحلیل رقیب، محک زدن رقبا، چگونگی پذیرش کالای جدید و امکان بالقوه آن، مطالعات مربوط به روند کسبوکارها، مشخص کردن سهمیه فروش جزء مؤلفههای مؤثر در ارزیابی بازاریابی صنعتی میباشد. در این پژوهش، در نهایت مدلی مناسب برای ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تأکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی ارائه شد.
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue58,Year,
Spring
2023
هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفههای بازاریابی داخلی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی میباشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آن More
هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفههای بازاریابی داخلی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی میباشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آنها در فاصله زمانی انجام تحقیق، 750 نفر است. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 250 نفر برآورد شده است. برای انتخاب نمونه آماری از جامعه آماری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته میباشد به این صورت که ابعاد متغیرهای تحقیق، شاخصبندی شده و به سؤالات پرسشنامه تبدیل شدند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ و برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی صوری استفاده شده است؛ که پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمعآوری پرسشنامهها، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روشهای آماری توصیفی، تلخیص و طبقهبندی شد و به منظور پاسخ به سؤالات تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرمافزار SPSS استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که مهارتهای تفکر انتقادی شامل ابعاد (مهارتهای شناختی، مهارتهای تحلیلی، مهارتهای پرسشگری، مهارتهای علمی و پژوهشی، مهارتهای برنامهریزی، مهارتهای تعامل مداری، مهارتهای انعطافپذیری و نوآوری، مهارتهای عاطفی، مهارتهای تصمیمگیری، مهارتهای قضاوتی) و بازاریابی داخلی شامل ابعاد (مشتریگرایی، توانمندسازی کارکنان، انگیزش و رضایتمندی کارکنان، ارتباطات داخلی، آموزش و توسعه، تبیین چشمانداز روشن، پاداش و تشویق، امنیت شغلی، تسهیم اطلاعات، کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان) میباشد. نتایج نشان میدهد که مدل ارائه شده مورد تأیید جامعه آماری میباشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications