Jounal of Marketing Management
,
Issue50,Year,
Spring
2021
بخشی از زندگی روزمره انسانها برای خرید و گردش در فروشگاهها و پاساژها میگذرد. مراکز خرید، همانند سایر فضاهای مدرن، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری هستند که در آن مصرف نقشی اساسی ایفا میکند. ویترینها آهنربای جذب مشتری هستند و فروشندگان تلاش دارند با آرایش ویترین پای More
بخشی از زندگی روزمره انسانها برای خرید و گردش در فروشگاهها و پاساژها میگذرد. مراکز خرید، همانند سایر فضاهای مدرن، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری هستند که در آن مصرف نقشی اساسی ایفا میکند. ویترینها آهنربای جذب مشتری هستند و فروشندگان تلاش دارند با آرایش ویترین پای جماعت ویترینگرد را به داخل فروشگاه خود باز کنند. از این رو هدف تحقیق حاضر بررسی نقش ویترینگردی در بهبود بازاریابی دهان به دهان در فروشگاههای زنجیرهای میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان فروشگاههای زنجیرهای جانبو میباشد که تعداد آنها نامحدود در نظر گرفته شده است. حجم نمونه آماری در تحقیق حاضر بر اساس فرمول کوکران 384 نفر برآورد شده است. روش نمونهگیری در تحقیق حاضر خوشهای چند مرحلهای میباشد. ابزار جمعآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته میباشد به این صورت که ابعاد متغیرهای تحقیق، شاخصبندی شده و به سؤالات پرسشنامه تبدیل شدند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از پایایی ترکیبی و برای سنجش روایی از روش روایی صوری استفاده شده است. پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمعآوری پرسشنامه، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روشهای آماری توصیفی، تلخیص و طبقهبندی شد و به منظور پاسخ به سؤالهای تحقیق از آزمون ضرایب مسیر، معیار R2، ضریب قدرت پیشبینی Q2، شاخص G0F و همچنین از ضریب معناداری T (T-Value) استفاده شده است. نتایج حاصل نشان میدهد که مؤلفههای ویترینگردی شامل لذتجویی و خرید ناگهانی و مؤلفههای بازاریابی دهان به دهان اعتماد به اطلاعات، توجه به نظرات، کسب اطلاعات، توزیع اطلاعات و مشارکت با دیگران مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت مدل بکارگیری ویترینگردی با تأکید بر مؤلفههای بازاریابی دهان به دهان در فروشگاههای زنجیرهای ارایه شده است.
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue58,Year,
Spring
2023
هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفههای بازاریابی داخلی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی میباشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آن More
هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفههای بازاریابی داخلی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی میباشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آنها در فاصله زمانی انجام تحقیق، 750 نفر است. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 250 نفر برآورد شده است. برای انتخاب نمونه آماری از جامعه آماری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته میباشد به این صورت که ابعاد متغیرهای تحقیق، شاخصبندی شده و به سؤالات پرسشنامه تبدیل شدند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ و برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی صوری استفاده شده است؛ که پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمعآوری پرسشنامهها، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روشهای آماری توصیفی، تلخیص و طبقهبندی شد و به منظور پاسخ به سؤالات تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرمافزار SPSS استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که مهارتهای تفکر انتقادی شامل ابعاد (مهارتهای شناختی، مهارتهای تحلیلی، مهارتهای پرسشگری، مهارتهای علمی و پژوهشی، مهارتهای برنامهریزی، مهارتهای تعامل مداری، مهارتهای انعطافپذیری و نوآوری، مهارتهای عاطفی، مهارتهای تصمیمگیری، مهارتهای قضاوتی) و بازاریابی داخلی شامل ابعاد (مشتریگرایی، توانمندسازی کارکنان، انگیزش و رضایتمندی کارکنان، ارتباطات داخلی، آموزش و توسعه، تبیین چشمانداز روشن، پاداش و تشویق، امنیت شغلی، تسهیم اطلاعات، کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان) میباشد. نتایج نشان میدهد که مدل ارائه شده مورد تأیید جامعه آماری میباشد.
Manuscript profile
Biannual Journal of Value Chain Management
,
Upcoming Articles
صنایع کوچک و متوسط در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند که عمدهترین علت آن انعطافپذیری آن ها است و میتوانند به صنعت یک کشور کمک کنند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی بهبود بهره وری اقتصادی بر اساس نوآوری با تأکید بر نقش میانجی توسعه منابع انسانی می باشد. پژوهش More
صنایع کوچک و متوسط در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند که عمدهترین علت آن انعطافپذیری آن ها است و میتوانند به صنعت یک کشور کمک کنند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی بهبود بهره وری اقتصادی بر اساس نوآوری با تأکید بر نقش میانجی توسعه منابع انسانی می باشد. پژوهش حاضر، از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه آماری نامحدود 384 نفر تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. داده های مورد نیاز به روش میدانی و با ابزار پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید. آمار توصیفی با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون فرضیه های پژوهش و مدل ارایه شده با استفاده از معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزیی (PLS)، مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج حاصل از داده های جمع آوری شده نشان می دهد که نوآوری با ضریب مسیر 8/55- درصد بر روی بهره وری اقتصادی تأثیر دارد و هم چنین متغیر نوآوری با ضریب مسیر 6/96 درصد به واسطه متغیر توسعه منابع انسانی بر بهره وری اقتصادی تأثیر دارد و توسعه منابع انسانی با ضریب مسیر 9/147 درصد بر بهره وری اقتصادی تأثیر دارد.
Manuscript profile
Biannual Journal of Value Chain Management
,
Issue1,Year,
Winter
2020
صنایع کوچک و متوسط در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند که عمدهترین علت آن انعطافپذیری آن ها است و میتوانند به صنعت یک کشور کمک کنند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی بهبود بهره وری اقتصادی بر اساس نوآوری با تأکید بر نقش میانجی توسعه منابع انسانی می باشد. پژوهش More
صنایع کوچک و متوسط در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند که عمدهترین علت آن انعطافپذیری آن ها است و میتوانند به صنعت یک کشور کمک کنند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی بهبود بهره وری اقتصادی بر اساس نوآوری با تأکید بر نقش میانجی توسعه منابع انسانی می باشد. پژوهش حاضر، از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه آماری نامحدود 384 نفر تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. داده های مورد نیاز به روش میدانی و با ابزار پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید. آمار توصیفی با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون فرضیه های پژوهش و مدل ارائه شده با استفاده از معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزیی (PLS)، مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج حاصل از داده های جمع آوری شده نشان می دهد که نوآوری با ضریب مسیر 8/55- درصد بر روی بهره وری اقتصادی تأثیر دارد و هم چنین متغیر نوآوری با ضریب مسیر 6/96 درصد به واسطه متغیر توسعه منابع انسانی بر بهره وری اقتصادی تأثیر دارد و توسعه منابع انسانی با ضریب مسیر 9/147 درصد بر بهره وری اقتصادی تأثیر دارد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications