• Home
  • ناصر آزاد

    List of Articles ناصر آزاد


  • Article

    1 - مروری برتاثیر محتوای‌ تبلیغات در شبکه های مجازی‌ بر قصد خرید مشتریان در کسب و کارهای خانگی
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 5 , Year , Winter 2023
    توسعه‌ و مدیریت‌ برند برای‌ بسیاری‌ از سازمانها جزء اولویت‌ اصلی‌ به‌ شمار می‌رود، زیرا برند یکی‌ از با ارزشترین‌ دارایی‌ برای‌ سازمانها محسوب می‌شود. برای‌ دستیابی‌ به‌ مزیت‌ رقابتی‌، فعالیت‌های‌ بازاریابی‌ در نظر گرفته‌ شده در این‌ سازمانها باید رویکردی‌ اثربخش‌ داشته More
    توسعه‌ و مدیریت‌ برند برای‌ بسیاری‌ از سازمانها جزء اولویت‌ اصلی‌ به‌ شمار می‌رود، زیرا برند یکی‌ از با ارزشترین‌ دارایی‌ برای‌ سازمانها محسوب می‌شود. برای‌ دستیابی‌ به‌ مزیت‌ رقابتی‌، فعالیت‌های‌ بازاریابی‌ در نظر گرفته‌ شده در این‌ سازمانها باید رویکردی‌ اثربخش‌ داشته‌ باشند و ارتباطات بازاریابی‌ مرتبط‌ با برند هم‌راستا با استراتژی‌های‌ بازاریابی‌ صورت گیرد. به‌ همین‌ ترتیب‌ محققان پژوهش‌های‌ فراوانی‌ برای‌ فهم‌ عوامل‌ تاثیرگذار در توسعه‌ و مدیریت‌ برند انجام داده اند. با ظهور رسانه‌های‌ اجتماعی‌ و گسترش محبوبیت‌ آن، برندها نیز از رسانه‌های‌ اجتماعی‌ به‌ عنوان کانالی‌ موثر جهت‌ انتشار پیامهای‌ ارتباطات بازاریابی‌، که‌ نوع جدیدی‌ از ارتباطات را به‌ وجود آورده است‌، که‌ به‌ بهترین‌ شکل‌ از آن استفاده می‌کنند و تبدیل‌ به‌ نقطه‌ عطف‌ مهمی‌، برای‌ ایجاد و حفظ‌ تصویر موفقی‌ از برند شده است‌ و فرصت‌های‌ جدیدی‌ را جهت‌ اشتراک اطلاعات مرتبط‌ با برند فراهم‌ آورده است‌. به‌ طور حتم‌ یکی‌ از ابزارهای‌ مهم‌ ارتباطات بازاریابی‌ که‌ نقش‌ کلیدی‌ در قصد رفتاری‌ و تصمیمات خرید مصرف کنندگان ایفا می‌کنند محتوای‌ تبلیغات برند است‌. از این‌ رو در این‌ تحقیق‌ به‌ بررسی‌ تاثیر محتوای‌ تبلیغات رسانه‌های‌ اجتماعی‌ بر قصد رفتاری‌ مصرف کنندگان پرداخته‌ می‌شود. Manuscript profile

  • Article

    2 - روش بهینه پرداختِ بین‌المللی با تکیه بر بانکداری شرکتی و نقش کارآفرینان بر اساس رویکرد بازاریابی اجتماعی
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 5 , Year , Winter 2023
    با توجه به وضعیت فعلی ایران و وجود مشکلات ارزی در انتقال ارز از ایران به سایر کشورها، نیاز به شناسایی روش پرداخت بین‌المللی مناسب با شرایط تحریم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بیش از پیش برای نظام بانکی کشور ضرورت یافته است. در مقاله حاضر سعی شده تابهترین روش پرداخت بین‌ال More
    با توجه به وضعیت فعلی ایران و وجود مشکلات ارزی در انتقال ارز از ایران به سایر کشورها، نیاز به شناسایی روش پرداخت بین‌المللی مناسب با شرایط تحریم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بیش از پیش برای نظام بانکی کشور ضرورت یافته است. در مقاله حاضر سعی شده تابهترین روش پرداخت بین‌المللی باتمرکز بر کارگزاران خارجی در نظام بانکی ایران انتخاب شود، تا علاوه بر عمل به رسالت اجتماعی بانک‌ها، با رویکرد بازاریابی اجتماعی بهترین مشاوره به مشتریان شرکتی ارائه گردد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازنظر جمع آوری داده‌ها ترکیبی از مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه با خُبرگان می‌باشد. همچنین روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای و میدانی است. ابزار گردآوری داده‌ها بعد از کشف ابعاد پژوهش از طریق مصاحبه عمیق با خُبرگان، پرسشنامه‌ای بود که با 24 سوال طراحی و پس از اثبات روایی و پایایی در بین جامعه آماری (32 نفر از کارکنان و کارشناس نظام بانکی ایران) توزیع گردید. این پرسشنامه برای تحقیق چهار فرضیه اصلی از نظر حساب باز، پیش‌پرداخت، وصول‌ها و اعتبار اسنادی به منظور انتخاب بهترین روش پرداختِ بین‌المللی با تکیه بر بانکداری شرکتی و نقش کارآفرینان بر اساس رویکرد بازریابی اجتماعی در نظر گرفته شد. نتایج به‌کارگیری برخی آزمون‌های ناپارامتریک نشان داد که کارگزاران خارجی نظام بانکی تنها تمایل به استفاده از دو روش پرداخت با حساب باز و پیش‌پرداخت را دارند، که کاربرد پرداخت با حساب باز بیشتر از روش پرداخت پیش‌پرداخت است. در نهایت پیشنهاداتی در حوزه پایگاه آموزش کارکنان در مورد قوانین و مقررات واردات ‌و صادرات به مدیران ارائه گردید. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی مدل بانکداری شرکتی پویا و استفاده از آن در بازاریابی اجتماعی با تکیه بر فناوری‌های نوین بانکی
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 4 , Year , Autumn 2022
    امروزه صنعت بانکداری و توجه به نیاز مشتریان بخش‌های مختلف یکی از استراتژی‌های بانک‌های بین المللی مانند مریلینچ، سیتی‌گروپ و اچ اس‌بی‌سی قرار گرفته است، در این راستا توجه به تأمین نیازهای مالی و بانکی شرکت‌ها را در قالب خدمات و محصولات قابل ارائه به بهترین، سریع‌ترین و More
    امروزه صنعت بانکداری و توجه به نیاز مشتریان بخش‌های مختلف یکی از استراتژی‌های بانک‌های بین المللی مانند مریلینچ، سیتی‌گروپ و اچ اس‌بی‌سی قرار گرفته است، در این راستا توجه به تأمین نیازهای مالی و بانکی شرکت‌ها را در قالب خدمات و محصولات قابل ارائه به بهترین، سریع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن مقدور می‌سازد، تا زمینه‌های رُشد مشتریان شرکتی فراهم شده و از این طریق بانک منابع بیشتری نیز جذب کند. به دلیل مشابهت خدمات بانکی و نرخ تسهیلات و سود سپرده‌های بانکی برای مشتریان بانک‌ها، وفادارسازی مشتریان به‌ویژه مشتریان شرکتی، توجه به بازاریابی اجتماعی در کنار بانکداری شرکتی را طلب می‌نماید. در این پژوهش با توجه به پژوهش‌های پیشین که از ابتدای سال 2021 در پایگاه ساینس دایرکت وجود داشت، با استفاده از روش متاسنتر که ترکیبی از پژوهش پیشین و نظر خُبرگان در حوزه بانکداری شرکتی و بازاریابی اجتماعی بود، به صورت کیفی به تببین مدل بانکداری شرکتی پویا با تکیه بر فناوری‌های نوین بانکی پرداخته شد.نهایتاً مدل در چهار بُعد و پانزده مولفه طراحی گردید که به ترتیب عوامل تکنولوژیکی، عوامل مسئولیت اجتماعی شرکتی، عوامل خارج از کنترل بانک، و نهایتاً شیوه‌های نوین بانکداری دارای اهمیت بودند، باتوجه به خاصیت پویایی مدل، بانک‌ها باید پانزده مولفه شامل تکنولوژی مالی، وام‌دهی تکنولوژی مالی، تأمین سرمایه جمعی، عوامل فرهنگی، عوامل سیاسی، عوامل اجتماعی، عوامل اقتصادی، بازاریابی سبز، افشای محتوای مالی با رعایت قانون‌گذاری، عدالت در پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت‌ها، توجه به بانکداری سایه‌ای، بانکداری غیر حضوری، بانکداری باز، بانکداری دیجیتال و بانکداری غیر متمرکز مورد توجه قرار گرفت. Manuscript profile

  • Article

    4 - تاثیر اقدامات بازاریابی پایدار بر وفاداری برند در محصولات لبنی با توجه به نقش تصویر برند، اعتماد و رضایت مشتریان
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 4 , Year , Autumn 2022
    امروزه کسب و کارها با انواعی از فعالیتها برای پایداری، بر روی تحقق نیازهای اجتماعی و اخلاقی مشتریان، جامعه و محیطزیست و ایجاد تمایز، استفاده می‌کنند. در واقع شرکت‌ها، پایداری را برای حفظ رشد مداوم در کسب و کار خود در نظر می‌گیرند. پایداری شامل مسئولیت‌پذیری اقتصادی، اجت More
    امروزه کسب و کارها با انواعی از فعالیتها برای پایداری، بر روی تحقق نیازهای اجتماعی و اخلاقی مشتریان، جامعه و محیطزیست و ایجاد تمایز، استفاده می‌کنند. در واقع شرکت‌ها، پایداری را برای حفظ رشد مداوم در کسب و کار خود در نظر می‌گیرند. پایداری شامل مسئولیت‌پذیری اقتصادی، اجتماعی و محیطی شرکت‌ها بوده و این سوال مطرح می‌شود که نحوه اجرای موثر آن‌ها به چه صورت است. پژوهش حاضر نیز بر روی فعالیت‌های بازاریابی پایدار و عملکرد آن در تصویر برند، اعتماد، رضایت و وفاداری مشتریان در محصولات لبنی متمرکز است. مؤلفه‌های فعالیت‌های بازاریابی پایدار شامل؛ عوامل اقتصادی، اجتماعی، محیطی و فرهنگی؛ متغیرهای میانجی تصویر برند، اعتماد و رضایت مشتریان و در نهایت متغیر وفاداری برند براساس پژوهش جانگ و همکاران (2020) در نظر گرفته شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار SmartPLS تحلیل گشته و مدل نهایی ارائه گردید. پایایی این پرسش‌نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ بدست آمد. برای محاسبه روایی از روایی سازه استفاده شد. یافته‌های پژوهش ضمن برازش مناسب مدل مفهومی، حاکی از تائید تأثیر فعالیت‌های پایدار بر تصویر برند و همچنین تاثیر تصویر برند بر اعتماد، رضایت مشتریان و وفاداری به برند به‌صورت مثبت و معنادار بوده است. علاوه بر این، اعتماد و رضایت مشتریان نیز دارای تاثیر مثبتی بر وفاداری به برند می‌باشند؛ و ایجاد ارزش برند کسب وکارها فراهم میکند. نتایج ارائه‌دهنده پیامدهای معنی‌داری برای مقامات اجرائی شرکت و بازاریاب‌ها به منظور ایجاد استراتژی‌های مدیریت پایدار موثرتر و ایجاد ارزش برند کسب وکارها فراهم می‌کند. Manuscript profile

  • Article

    5 - بررسی اثربخشی تبلیغات ویدیویی عمودی اینستاگرام بر رفتار تعاملی کاربران آنلاین در صنعت تجهیزات پزشکی (مدیکال ایران)
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 8 , Year , Winter 2023
    زمینه: فرمت صفحه عمودی موبایل ، جایگزین فرمت افقی شده تا به پیش فرضی برای تولید و مصرف ویدئوهای تلفن همراه تبدیل گردد. با افزایش استفاده از ویدئوهای عمودی، یک سوال مهم و در عین حال بی پاسخ این است که کاربران تلفن همراه چگونه به این فرمت واکنش نشان می دهند. هدف: پژوهش حا More
    زمینه: فرمت صفحه عمودی موبایل ، جایگزین فرمت افقی شده تا به پیش فرضی برای تولید و مصرف ویدئوهای تلفن همراه تبدیل گردد. با افزایش استفاده از ویدئوهای عمودی، یک سوال مهم و در عین حال بی پاسخ این است که کاربران تلفن همراه چگونه به این فرمت واکنش نشان می دهند. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تبلیغات ویدیویی عمودی اینستاگرام بر رفتار تعاملی کاربران آنلاین در صنعت تجهیزات پزشکی مدیکال ایران انجام شد. روش : پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش، کاربران آنلاین پیج تجهیزات پزشکی در اینستاگرام بودند. ابزار پژوهش دو پرسشنامه استاندارد بودند: پرسشنامه اثربخشی تبلیغات قاسمی (1393) و پرسشنامه تعامل کاربران وینرین و اپرانا (2021) بود. داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تجزیه و تحلیل شدند. نرم افزار مورد استفاده تحلیل داده ها، SPSS26 بود. یافته‌ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد : 1-پیام تبلیغات ویدیویی عمودی با مشارکت کاربران رابطه مثبت و معنی دار دارد. 2-ادراک مخاطب از تبلیغات ویدیویی عمودی با مشارکت فعال کاربران رابطه مثبت و معنی دار دارد. 3- آگاهی مخاطب از تبلیغات ویدیویی عمودی با تعهد تعامل کاربران رابطه مثبت و معنی دار دارد. 4-تأثیر تعدیل کنندگی جنسیت و سن در ارتباط بین تبلیغات ویدیویی عمودی با رفتار مشارکتی کارکنان معنی دار نشد .نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که تبلیغات ویدیویی عمودی در جلب توجه مخاطبان مؤثر بوده و مشارکت آنان را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، توجه به این رویکرد جدید در حوزه تجارت آنلاین می تواند اثربخشی تبلیغات را افزایش دهد. Manuscript profile

  • Article

    6 - آسیب‌شناسی صنعت مطبوعات کشور با هدف ارائه الگوی تحولی
    Media Studies , Issue 1 , Year , Summer 2019
    اهمیت و جایگاه صنعت مطبوعات کشور در تمام عرصه‌ها و شئون جامعه و نیز تحولات سیاسی، تکنولوژیکی، قانونی، فرهنگی و اجتماعی محیط کلان حاکم بر این صنعت و نیز سازوکارهای رقابتی درون این صنعت بر لزوم یک بررسی آسیب شناسانه از وضعیت فعلی صنعت مطبوعات کشور تأکید دارد. این طرح پژوه More
    اهمیت و جایگاه صنعت مطبوعات کشور در تمام عرصه‌ها و شئون جامعه و نیز تحولات سیاسی، تکنولوژیکی، قانونی، فرهنگی و اجتماعی محیط کلان حاکم بر این صنعت و نیز سازوکارهای رقابتی درون این صنعت بر لزوم یک بررسی آسیب شناسانه از وضعیت فعلی صنعت مطبوعات کشور تأکید دارد. این طرح پژوهشی بر آن بوده است تا با بهره‌گیری از مدل پنج نیروی رقابتی پورتر و با اخذ آرای خبرگان صنعت مطبوعات یک ارزیابی آسیب شناسانه از وضعیت فعلی این صنعت در کشور به دست آورد و در پی آن الگوی مطلوب و بومی جهت تحول در این صنعت برای مواجه با تغییرات محیطی تدوین و ارائه نماید. در این پژوهش از روش کیفی برای پاسخ به گزاره‌های پژوهش استفاده خواهد شد. در بخش آسیب‌شناسی صنعت مطبوعات با استفاده از روش دلفی نظرات خبرگان حوزه گردآوری و جمع‌بندی می‌شود و در بخش تدوین و ارائه الگوی مطلوب تحول صنعت از روش نظریه داده بنیاد بهره گرفته می‌شود. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارشناسان و خبرگان مدیریت رسانه بالأخص صنعت مطبوعات هستند. اطلاعات در این پژوهش به روش کتابخانه‌ای، مصاحبه عمیق و پرسشنامه ساختاریافته گردآوری‌شده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزار SPSS بهره گرفته‌شده است. نتایج در بخش آسیب‌شناسی صنعت نشان می‌دهند که مشکلات اقتصادی عمده‌ترین آسیب صنعت هستند که مطبوعات با آن دست‌به‌گریبان‌اند و عواملی همچون رقبای فضای مجازی، محدودیت‌های سیاسی و ضعف در نظام آموزش نیروی انسانی مزیدی بر آن هستند. Manuscript profile

  • Article

    7 - ارائه الگویی جهت تسهیل انتقال فناوری با محوریت واسطه‏های نوآوری باز
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 2 , Year , Autumn 2019
    این پژوهش به بررسی نقش واسطه های نوآوری باز در تسهیل برقراری ارتباط بین شرکت های صنعتی (متقاضیان فناوری) و شرکت های فناوری محور (ارائه‌دهندگان فناوری) می پردازد. همواره تبادلات فناورانه و رفع نیازهای صنعت با چالش های بسیاری مواجه است. در این میان، وجود نهادی به منظور تس More
    این پژوهش به بررسی نقش واسطه های نوآوری باز در تسهیل برقراری ارتباط بین شرکت های صنعتی (متقاضیان فناوری) و شرکت های فناوری محور (ارائه‌دهندگان فناوری) می پردازد. همواره تبادلات فناورانه و رفع نیازهای صنعت با چالش های بسیاری مواجه است. در این میان، وجود نهادی به منظور تسهیل فرآیند تبادل فناوری در جهت افزایش تعاملات از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. با این حال، آن گونه که تجارب گذشته نشان می‌‌‌دهد، در کشور ما نهادهای واسطه، عملکرد مناسبی نداشته و تبادلات فناورانه، از شرایطی مطلوبی برخوردار نیست. بدین منظور ارائه الگویی برای راه اندازی چنین نهادی، هدف این پژوهش است. روش استفاده شده در این پژوهش به‌صورت کمی است. در ابتدا کارکردهای نهاد واسطه استخراج شده و سپس با استفاده از تکنیک‎ دلفی فازی کارکرد مناسب برای یک نهاد واسطه در کشور شناسایی و تقسیم بندی شده است. در ادامه اقدام به بررسی اثرگذاری و اثرپذیری و تعیین ارتباطات میان عوامل با استفاده از تکنیک دیمتل فازی کرده و با تکنیک تحلیل شبکه فازی وزن‌دهی و اولویت‌بندی کارکردهامورد بررسی قرار گرفته است. Manuscript profile

  • Article

    8 - The Impact of International Marketing on Improving the Export Performance of Agricultural Exporting Companies
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , Issue 1 , Year , Spring 2021
    The introduction and methodology of research state that the impact of international marketing on the improvement of export performance of agricultural exporting companies. The study population is managers, deputies, supervisors, and agricultural exporting companies in I More
    The introduction and methodology of research state that the impact of international marketing on the improvement of export performance of agricultural exporting companies. The study population is managers, deputies, supervisors, and agricultural exporting companies in Iran. In the study168 people participated by random sampling method. This study is a descriptive survey design. The study measures are customer orientation, behavioral commitment, communication, export performance (margin, capability of payment and complaints), firm size, environmental uncertainties, and Length of the relationship. The reliability and content, face, and construct validity are evaluated using Cronbach’s alpha and confirmatory factor analysis. The results showed acceptable reliability and validity of measures. In order to analyze data, the path analysis method was used with LISREL software. The results showed that the effect of customer orientation on relationship and behavioral commitment and the effect of communication have positive and significant on behavioral commitment and export performance. The relationship between clients' orientations has positive and significant on improving export performance. The effect of the relationship and size of the firm has positive and significant on the earnings but it affects the ability to pay and complaints have a positive and significant on the environmental ambiguity of earnings and complaints but it has an effect on the ability. Manuscript profile

  • Article

    9 - طراحی الگوی فرهنگ سازمانی با رویکرد شبکه ای - میانداری
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    با گسترش ارتباطات و شبکه سازی میان سازمانهای متعدد و مختلف، نوع ارزشها و به تبعیت از آن، فرهنگ نیز در تعامل با سایر سازمانها دچار تغییرات شده است. شناخت هوشمندانه فرهنگ سازمانی متاثر از کارکرد میان شبکه ایی برای سازمانهای با نقش هماهنگ کنندگی و یا به اصطلاح میانداری ضرو More
    با گسترش ارتباطات و شبکه سازی میان سازمانهای متعدد و مختلف، نوع ارزشها و به تبعیت از آن، فرهنگ نیز در تعامل با سایر سازمانها دچار تغییرات شده است. شناخت هوشمندانه فرهنگ سازمانی متاثر از کارکرد میان شبکه ایی برای سازمانهای با نقش هماهنگ کنندگی و یا به اصطلاح میانداری ضروری می باشد. هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی فرهنگ سازمانی شبکه ایی- میانداری در یک نهاد حاکمیتی است. رویکرد پژوهش از نوع آمیخته و بر اساس نتایج، کاربردی می باشد. جهت جمع آوری داده ها با تعداد 15 نفر از خبرگان، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. از رویکرد نظریه داده بنیاد و ظاهرشونده جهت تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه استفاده شد که از مجموع تعداد 225 واقعه شناسایی شده، در نهایت تعداد5 مولفه اصلی و 30 مفهوم بعنوان مولفه های اصلی و فرعی فرهنگ سازمانی میانداری نهایی گردید. برای آزمون مدل، از تحلیل عاملی تائیدی و نرم افزار Smart PLS بهره گرفته شد که بار عاملی هر یک از گویه ها با متغیر خود دارای آماره t بالاتر از 96/1 بوده است و گویه ها از دقت لازم برای اندازه‌گیری سازه یا متغیر مکنون برخوردار و هیچ یک از گویه های مدل حذف نشده است. نتایج آزمون نشان می دهد که شاخص های شناسایی شده در پنج مولفه اصلی(تعامل محوری، شبکه محوری، شهروندمحوری،چشم اندازمحوری، و نتیجه محوری) مورد تائید می باشند. Manuscript profile

  • Article

    10 - نقش قوم مداری، شهرت، تبلیغات شفاهی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات خارجی
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2017
    فرایند جهانی شدن باعث افزایش رقابت بین کالاها و خدمات داخلی و خارجی در یک کشور می‌گردد که موفقیت یک شرکت، بستگی به میزان پذیرش محصول توسط مصرف کنندگان داخلی دارد. هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر تبلیغات شفاهی، شهرت بواسطه تاثیر کشور سازنده و قوم مداری بر نگرش مصرف کننده ن More
    فرایند جهانی شدن باعث افزایش رقابت بین کالاها و خدمات داخلی و خارجی در یک کشور می‌گردد که موفقیت یک شرکت، بستگی به میزان پذیرش محصول توسط مصرف کنندگان داخلی دارد. هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر تبلیغات شفاهی، شهرت بواسطه تاثیر کشور سازنده و قوم مداری بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات خارجی می‌باشد. بدین منظور نمونه ای متشکل از 384 نفر از میان مشتریانی که به نمایندگی‌های فروش اتومبیل GEELY در شهر تهران مراجعه نموده بودند، انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است که با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده گردآوری شده اند. تحلیل داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که ارتباط مثبتی بین تبلیغات دهانی و نگرش نسبت به محصولات خارجی وجود دارد و شهرت خوب یک شرکت از طریق تاثیر کشور سازنده، بصورت مثبتی با اعتماد مشتریان نسبت به آن شرکت ارتباط دارد. همچنین همبستگی مثبتی بین اعتماد به یک شرکت و نگرش نسبت به محصولات وجود دارد. دیگر نتایج حاکی از آن است که همبستگی منفی بین قوم مداری و بین المللی بودن وجود ندارد. اما بین قوم مداری و نگرش نسبت به محصولات خارجی همبستگی منفی وجود دارد. Manuscript profile

  • Article

    11 - بررسی سطح بندی و مولفه های نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری( ISM)
    Geographical Journal of Tourism Space , Issue 2 , Year , Autumn 2021
    هدف از انجام این پژوهش بررسی سطح بندی و مولفه های نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری(ISM) می‌باشد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است.از حیث روش توصیفی – پیمایشی می باشد.جامعه آماری 15نفر از خبرگان نمایشگاه بین المللی More
    هدف از انجام این پژوهش بررسی سطح بندی و مولفه های نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری(ISM) می‌باشد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است.از حیث روش توصیفی – پیمایشی می باشد.جامعه آماری 15نفر از خبرگان نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته می باشند که به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند.در این پژوهش برای شناسایی مولفه ها پس از مطالعه ادبیات پژوهش های مرتبط و مصاحبه با مدیران نمایشگاهی از توفان مغزی ،تکنیک گروه اسمی و سپس مدل سازی ساختاری تفسیری) (ISM استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل (MICMAC) متغیرها در چهار گروه متغیرهای مستقل یا کلیدی، ارتباطی و وابسته و خودگردان قرار گرفتند . برای تعیین روابط بین متغیرها و نوع متغیرها می تواند به درک بهتر موضوع در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته منجر می گردد. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح اول مولفه های اهداف تولید کننده ،اهداف برگزار کننده و متغیرهای اقتصادی که نشان دهنده تاثیرگذاری این سه متغیر می باشد. در سطح دوم نیز شاخص های برنامه ریزی نمایشگاه بین‌المللی، اهداف شرکت‌کننده و متغیرهای اجتماعی قرار دارد .در سطوح سوم و چهارم متغیرهای سیاسی و فرهنگی به عنوان تاثیر گذارترین مولفه های اهداف نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بودند. Manuscript profile

  • Article

    12 - بررسی تاثیر ویژگی‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید مشتری (مطالعه موردی: کاربران شرکت ایرانسل در شهر تهران)
    Behavioral Studies in Management , Issue 5 , Year , Winter 1399
    قرن بیست و یکم یا به عبارتی عصر اطلاعات فرصت‌ها و چالش‌هایی برای جهان ما، جهان بدون مرز، به ارمغان آورده است نکته مهم این است که مدیران با یک محیط بین المللی پویا و به هم پیوسته مواجه شده اند.یکی از چالش‌های مهم در عصر حاضر پیدایش رسانه‌های اجتماعی در کنار رسانه‌های سنت More
    قرن بیست و یکم یا به عبارتی عصر اطلاعات فرصت‌ها و چالش‌هایی برای جهان ما، جهان بدون مرز، به ارمغان آورده است نکته مهم این است که مدیران با یک محیط بین المللی پویا و به هم پیوسته مواجه شده اند.یکی از چالش‌های مهم در عصر حاضر پیدایش رسانه‌های اجتماعی در کنار رسانه‌های سنتی و ایفای نقش آنها در حوزه‌های مختلف بوده است که یکی از مهمترین حوزه‌های آن بازاریابی می‌باشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر ویژگی‌های تبلیغاتی شرکت ایرانسل در رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید می‌باشد. تحقیق، به لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه انجام، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کاربران شرکت ایرانسل درشهر تهران می‌باشند، که پس از نمونه گیری به روش غیراحتمالی در دسترس تعداد 384 پرسشنامه جمع‌آوری شد. از پرسشنامه الالوان (2018) و کلر و لهمن (2003)، برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق استفاده شده است و داده‌های جمع آوری شده از طریق نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان داد که ویژگی‌های تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی (تعامل، انگیزه‌های لذت و خوشی و ارزشمندی اطلاعات، ) بر طرز فکر مصرف کنندگان و قصد خرید آنان تاثیر مثبت و معنی داری دارند. Manuscript profile

  • Article

    13 - تاثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده ( مطالعه موردی: شرکت‌های صادرکننده قطعات خودرو)
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 2021
    بهبود عملکرد صادراتی یکی از روش‌هایی است که رشد مداوم و بقا در بازارهای بین المللی را تضمین می‌کند .هدف از انجام پژوهش تأثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده قطعات خودرو می باشد. جامعه آماری مدیران، معاونان، سرپرستان و کارشناسان شرکت‌های ص More
    بهبود عملکرد صادراتی یکی از روش‌هایی است که رشد مداوم و بقا در بازارهای بین المللی را تضمین می‌کند .هدف از انجام پژوهش تأثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده قطعات خودرو می باشد. جامعه آماری مدیران، معاونان، سرپرستان و کارشناسان شرکت‌های صادرکننده قطعات خودرو در شهر تهران بودند که 168 نفر از آنان به روش نمونه-گیری تصادفی در مطالعه شرکت کردند. روش اجرای پژوهش توصیفی – پیمایشی می باشد. ابزار اندازه گیری استفاده شده در این مطالعه جهت‌گیری مشتری، تعهد رفتاری، ارتباط، عملکرد صادراتی (سود، قابلیت پرداخت و شکایات)، اندازه شرکت، ابهام محیطی و مدت ارتباط بود. پایایی و روایی صوری، محتوایی و سازه ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، و تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت که نشان دهنده پایایی و روایی مورد قبول برای ابزارها داشت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مسیر با نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج نشان داد که تأثیر جهت‌گیری مشتری بر ارتباط ، تعهد رفتاری و تأثیر ارتباط بر تعهد رفتاری و عملکرد صادراتی مثبت و معنادار است. ارتباط و تعهد رفتاری در ارتباط بین جهت‌گیری مشتری و بهبود عملکرد صادراتی نقش واسطه‌ای مثبت و معنادار دارند. Manuscript profile

  • Article

    14 - شناسایی اجزای DNA برند در آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی)
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 1397
    در بازار رقابتی پیچیده و بسیار تهاجمی عصر حاضر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با درک نیاز به ایجاد استراتژی های پایدار، به برندسازی به عنوان یک راه حل اساسی روی آورده اند. هر برند دارای مجموعه ای منحصر به فرد از ویژگی های است که می تواند از طریق DNA نام تجاری انتقال یابد More
    در بازار رقابتی پیچیده و بسیار تهاجمی عصر حاضر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با درک نیاز به ایجاد استراتژی های پایدار، به برندسازی به عنوان یک راه حل اساسی روی آورده اند. هر برند دارای مجموعه ای منحصر به فرد از ویژگی های است که می تواند از طریق DNA نام تجاری انتقال یابد. که دانشگاه ها را قادر می سازد برند های خود را بصورت متمایز جایگاه یابی کنند. DNA دربرگیرنده تمام ویژگی های یک موجودیت است، که منعکس کننده هر موقعیت، مفهوم، پاسخ یا حتی تصویری است که به عموم مردم منتقل می کند. هدف اصلی این مقاله شناسایی اجزای DNA برند دانشگاه به منظور ارتقا بهتر مدیریت هویت آن می باشد. این تحقیق از بررسی عمیق ادبیات موضوع مراکز دانشگاهی و روش گراند تئوری بهره برده است. به این منظور 10 مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با اساتید با تجربه دانشگاه آزاد تهران جنوب وکیش به عنوان خبره انجام گرفت. تحلیل داده ها از طریق کدگذاری باز ، محوری و گزینشی مطابق با گراند تئوری انجام و به ارائه نظریه ومدل جهت DNA برند دانشگاه منجر گردید. طبق نتایج استخراج شده در دسترس بودن، گستردگی و گرمی از مهمترین مولفه های DNA برند دانشگاه آزاد می باشد. شناسایی DNA برند، تقویت عوامل مثبت و تغییر و بهبود در کمبودها و عوامل منفی نقش بسیار حیاتی در ایجاد برند برجسته دانشگاهی دارد. Manuscript profile

  • Article

    15 - طراحی مدل ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی با رویکرد داده بنیاد گلیزری
    Journal of Business Management and Information Science , Issue 1 , Year , Summer 2023
    مشاوران مدیریت به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان ایده ها، راهکارها و شیوه‌های مدیریت جدید در نظر گرفته می شوند و در این میان نقش مشاوران مدیریت بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این پژوهش به دنبال آن است تا با استفاده از رویکرد ظاهرشونده گلیزر نظریه داده More
    مشاوران مدیریت به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان ایده ها، راهکارها و شیوه‌های مدیریت جدید در نظر گرفته می شوند و در این میان نقش مشاوران مدیریت بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این پژوهش به دنبال آن است تا با استفاده از رویکرد ظاهرشونده گلیزر نظریه داده بنیاد بتواند ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی را کشف کرده و در قالب یک مدل ارائه کند. رویکرد این پژوهش از نوع کیفی بوده و جامعه مشارکت کنندگان شامل مشاوران مدیریت بازاریابی فعال در کشور هستند. داده های مورد نیاز در این مطالعه از طریق مصاحبه های عمیق با 12 نفر از مشاوران مدیریت بازاریابی جمع آوری شده است که با استفاده از نمونه‌گیری به شیوه گلوله برفی انتخاب شده اند و انتخاب این مشارکت کنندگان تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافته است. داده های گردآوری شده با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختار یافته، با بهره‌گیری از نرم افزار MAXQDA2020 در سه مرحله کدگذاری گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده های حاصله که منجر به شناسایی 436 کد اولیه و 69 مفهوم شد مدل ابعاد کیفیت این خدمات به دست آمد که اعتبارسنجی آن با استفاده از تکنیکهای اجماع داده ها، اجماع پژوهشگران، اجماع روشها، کنترل اعضا و شاخص مقبولیت، انجام گردید. بر اساس این مدل، ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی شامل 11 بُعد می باشد که به منظور درک بهتر مدل، این ابعاد در قالب 4 گروه ابعاد کیفیت ورودیها، ابعاد کیفیت حین خدمات، ابعاد کیفیت خروجیها و ابعاد کیفیت نتایج/ پیامدها دسته بندی شده اند. Manuscript profile