• Home
  • غلامرضا سلیمی

    List of Articles غلامرضا سلیمی


  • Article

    1 - بررسی رابطه بین معنویت سازمانی و جلوگیری از شایعه در سازمان(مورد مطالعه کارکنان ادارات تربیت بدنی استان تهران)
    Public Policy In Administration , Issue 5 , Year , Autumn 2016
    زمینه: سازمان ها در خلاء فعالیت نمى‌کنند، بلکه دائماً تحت تأثیر عوامل و فشارهایى هستند که از داخل و بیرون سازمان، بر آنها تحمیل مى شود. بنابراین معنویت و شایعه متغیرهایی هستند که در عملکرد کارکنان و سازمان تاثیر گذاری قابل توجهی دارند. هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بی More
    زمینه: سازمان ها در خلاء فعالیت نمى‌کنند، بلکه دائماً تحت تأثیر عوامل و فشارهایى هستند که از داخل و بیرون سازمان، بر آنها تحمیل مى شود. بنابراین معنویت و شایعه متغیرهایی هستند که در عملکرد کارکنان و سازمان تاثیر گذاری قابل توجهی دارند. هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین معنویت سازمانی و جلوگیری از ایجاد شایعه در سازمان می‌پردازد. روش: جامعه آماری حاضر، کارکنان ادارات تربیت بدنی استان تهران است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 220 نفر تعیین شد. همچنین برای جمع آوری داده ها دو پرسشنامه معنویت سازمانی میلیمن و شایعه محقق ساخته بین 220 نفر توزیع گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار پی ال اس و اس پی اس اس تجزیه و تحلیل شد. نتیجه گیری: براساس یافته های پژوهش می توان نتیجه‌گیری کرد که معنویت و ابعاد آن یعنی(کار با معنا، همسویی کارکنان با اهداف سازمان، احساس همبستگی، فردی) بر شایعه در ادارات تربیت بدنی استان تهران دارای تاثیر معناداری هستند. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر سازگاری شغلی بر ارتقای شغلی با میانجی‌گری خودشیرینی سازمانی و تعدیل‌کنندگی حمایت‌شغلی
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 1 , Year , Summer 2019
    هدف پژوهش حاضر مشخص کردن تأثیر سازگاری شغلی بر ارتقای شغلی به‌واسطه خودشیرینی و تعدیل‌کنندگی حمایت شغلی است. این پژوهش از نوع همبستگی است و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده ‌شده است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تأیید شد. پا More
    هدف پژوهش حاضر مشخص کردن تأثیر سازگاری شغلی بر ارتقای شغلی به‌واسطه خودشیرینی و تعدیل‌کنندگی حمایت شغلی است. این پژوهش از نوع همبستگی است و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده ‌شده است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تأیید شد. پایایی ابزار با محاسبه آلفای کرونباخ در سطح مناسبی قرار داشت. تعداد 76 نفر از کارمندان بانک مسکن استان سمنان نمونه آماری این پژوهش را تشکیل دادند و روش نمونه‌گیری در این پژوهش در دسترس(اتفاقی) بوده است. یافته‌های پژوهش، پس از تحلیل مسیر نشان داد سازگاری شغلی تأثیر مثبت و معناداری بر خودشیرینی و ارتقای شغلی دارد، همچنین تأثیر مثبت خودشیرینی بر ارتقای شغلی نیز مورد تأیید قرار گرفت. ولی حمایت شغلی نتوانست تعدیل‌کننده‌ای برای تأثیر سازگاری شغلی بر ارتقای شغلی باشد و فرضیه پایانی که نقش میانجی گری خودشیرینی بین سازگاری شغلی بر ارتقای شغلی بود، تایید شد. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی رابطه بین مدیریت دانش و استراتژی‌های کسب و کار(مطالعه موردی شرکت بهسازان کاوش)
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 2019
    امروزه سازمان هایی که رقابت در بازار را موضوع محوری برای خود قلمداد می‌کنند، مدیریت دانش را به عنوان یکی از فعالیت‌های مطرح برای اثر بخشی فعالیت هایشان در نظر می‌گیرند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و استراتژی های کسب و کار است. این پژوهش از نوع همبستگی است More
    امروزه سازمان هایی که رقابت در بازار را موضوع محوری برای خود قلمداد می‌کنند، مدیریت دانش را به عنوان یکی از فعالیت‌های مطرح برای اثر بخشی فعالیت هایشان در نظر می‌گیرند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و استراتژی های کسب و کار است. این پژوهش از نوع همبستگی است و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه طیف پنج گزینه‌ای لیکرت استفاده‌شده است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر کارکنان شرکت بهسازان کاوش است. طبق جدول مورگان کرجسی نمونه انتخابی 120 نفر از بین کارمندان آن شرکت انجام گرفت و روش نمونه‌گیری در این پژوهش در دسترس بوده است. به منظور اندازه گیری متغیرهای پژوهش از پرسشنامه‌های استاندارد مدیریت دانش گلد و همکاران(2001) و استراتژی‌های کسب و کار بهبودی (1396) استفاده شد که پایایی سوالات آن از طریق آلفای کرونباخ 87/0 و 85/0 بدست آمد که نشان دهنده این است که ابزار مذکور از ضریب اعتبار مناسب برخوردار بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل معادلات ساختاری و همچنین نرم افزار SPSS و AMOS استفاده گردید. یافته‌ها نشان می دهد که بین مدیریت دانش(مولفه‌های کسب، انتقال، بکارگیری و ثبت و ضبط دانش) با استراتژی های کسب و کار(مولفه‌های رهبری هزینه و تمایز) ارتباط معناداری وجود دارد. Manuscript profile