Journal of Investment Knowledge
,
Issue4,Year,
Autumn
2021
مدیریت تأثیر، رفتاری فرصتطلبانه و آگاهانه است که بهعنوان راهبرد مدیریتی هدفمند در ارائه گزارش مالی جانبدارانه توسط مدیران در سازمان بیان میشود و با افشا کامل اطلاعات مؤثر و مرتبط با ارزیابی عملکرد شرکتها، بر برداشتهای استفادهکنندگان از اطلاعات تأثیر گذاشته و تصور More
مدیریت تأثیر، رفتاری فرصتطلبانه و آگاهانه است که بهعنوان راهبرد مدیریتی هدفمند در ارائه گزارش مالی جانبدارانه توسط مدیران در سازمان بیان میشود و با افشا کامل اطلاعات مؤثر و مرتبط با ارزیابی عملکرد شرکتها، بر برداشتهای استفادهکنندگان از اطلاعات تأثیر گذاشته و تصورات آنان را در جهت دستیابی یا حفاظت از منافع خود تغییر میدهد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر حمایت از سهامداران اقلیت و شکیبایی سهامداران اکثریت بر ارتباط بین مدیریت تاثیر اطلاعات بر عملکرد شرکت ها در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. بدین منظور داده های مورد نیاز از 79 شرکت عضو بورس اوراق بهادار تهران، در طی دوره زمانی 1386 تا 1395جمع آوری گردیده است. نتایج پژوهش حاکی است، که مدیریت تاثیر اطلاعات اثر منفی و معنیداری بر عملکرد شرکت دارد و حمایت از سهامداران اقلیت رابطه ی مدیریت تاثیر اطلاعات بر عملکرد را تقویت می کند و شکیبایی سهامداران اکثریت رابطه ی مدیریت تاثیر اطلاعات بر عملکرد را تقویت می کند اما تاثیر بهبودی در رابطه بین مدیریت تاثیر اطلاعات با عملکرد از طریق شکیبایی سهامداران اکثریت بیشتر از حمایت از سهامداران اقلیت بدست نمی اید.
Manuscript profile
Journal of Investment Knowledge
,
Issue2,Year,
Summer
2021
مدیریت تأثیر، رفتاری فرصتطلبانه و آگاهانه است که به عنوان راهبرد مدیریتی هدفمند در ارائه گزارش مالی جانبدارانه توسط مدیران در سازمان بیان میشود که بر برداشتهای استفادهکنندگان از اطلاعات تأثیر گذاشته و تصورات آنان را در جهت دستیابی یا حفاظت از منافع خود تغییر میده More
مدیریت تأثیر، رفتاری فرصتطلبانه و آگاهانه است که به عنوان راهبرد مدیریتی هدفمند در ارائه گزارش مالی جانبدارانه توسط مدیران در سازمان بیان میشود که بر برداشتهای استفادهکنندگان از اطلاعات تأثیر گذاشته و تصورات آنان را در جهت دستیابی یا حفاظت از منافع خود تغییر میدهد. اعمال نظارتهای مناسب توسط سهامداران اکثریت، رفتار فرصت طلبانه و سودجویانه مدیران را محدودتر میکند. بنابراین، نقش سنتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی، سرکوب رفتار فرصت طلبانه برای محافظت از سهامداران شرکت است. هدف این پژوهش آزمون مدیریت تاثیر اطلاعات بر عملکرد با تاکید بر نقش تعدیلی شکیبایی سهامداران اکثریت در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از بعد روششناسی از نوع پژوهشهای توصیفی-همبستگی است. بدین منظور دادههای مورد نیاز از 79 شرکت عضو بورس اوراق بهادار تهران، در طی دوره زمانی 1386 تا 1395جمع آوری شده است. نتایج پژوهش نشان داد که، مکانیزمهای مختلف راهبری شرکتی که برای هدایت و کنترل شرکتها به صورت درون و برون سازمانی وجود دارد سبب کاهش رفتارهای مدیریت تاثیر اطلاعات میشود. نتایج فرضیات موید آن است که مدیریت تاثیر اطلاعات اثر منفی و معنیداری بر عملکرد شرکت دارد اما شکیبایی سهامداران اکثریت رابطهی مدیریت تاثیر اطلاعات بر عملکرد شرکت را تقویت میکند.
Manuscript profile
Advances in Mathematical Finance and Applications
,
Issue4,Year,
Summer
2019
Behavioral financial knowledge deals with the behavior of investors and other users in the capital market. According to the financial knowledge, it is no longer expected that only factors such as accounting information and macroeconomic variables will affect decision-ma More
Behavioral financial knowledge deals with the behavior of investors and other users in the capital market. According to the financial knowledge, it is no longer expected that only factors such as accounting information and macroeconomic variables will affect decision-making but also a variety of behavioral variables including manager’s optimism, information influence management, patience of major shareholders and other investors' biases can have an impact on the prices and stock returns. The purpose of this study was to investigate the impact of managers' optimism on the relationship between the patience of major shareholder and information influence management. This study attempts to investigate the relationship between these behaviors and information influence management by measuring the degree of major shareholders patience and managers’ optimism. This is a descriptive post-event research. The study population consisted of the companies listed on Tehran Stock Exchange (n = 87) between the years 2008 and 2017. Multivariate regression was used to test the hypotheses. The findings showed no significant relationship between the major shareholders patience and the information influence management (high, low, balanced). Further, it was found that managers’ optimism has a significant effect on the relationship between the major shareholders' patience and the information influence management (balanced level) and no significant relationship was observed between two other levels.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications