Public Policy In Administration
,
Issue2,Year,
Autumn
2017
زمینه :زمین بزرگ ترین موهبت های خداوندی به بشر می باشد. متاسفانه بعد از انقلاب صنعتی، به دنبال افزایش استفاده از سوخت های فسیلی در جهان آلودگی محیط زیست افزایش یافت. هدف : بررسی تاثیرشهرت سازمانی بر بازاریابی سبز از دیدگاه بانوان مصرف کننده ارگانیک روش ها:جامعه ،کلیه با More
زمینه :زمین بزرگ ترین موهبت های خداوندی به بشر می باشد. متاسفانه بعد از انقلاب صنعتی، به دنبال افزایش استفاده از سوخت های فسیلی در جهان آلودگی محیط زیست افزایش یافت. هدف : بررسی تاثیرشهرت سازمانی بر بازاریابی سبز از دیدگاه بانوان مصرف کننده ارگانیک روش ها:جامعه ،کلیه بانوان مصرف کنندگان محصولات ارگانیک در غرب شهر تهران می باشند حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی 385 نفر برآورد شد. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی ، بر اساس گرداوری داده هاتوصیفی-پیمایشی است. گرداوری داده ها کتابخانه ای و میدانی است. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه یانگ و رعنایی و همکاران برای شهرت و بازاریابی سبز بود. تحلیل داده ها ازطریق نرم افزارهای LISREL انجام شد.یافته ها: تمام متغیرها بر بازاریابی سبز اثرگذار بوده اندکه این اثرگذاری برای قابلیت اعتبار 57/0 ،خوشنامی 54/0 ، مسئولیت پذیری نیز به ترتیب برابر با 52/0 و 57/0 مدیریت سازمانی 37/0 و عملکرد مالی نیز برابر با 44/0 برآورد شده است .نتیجه گیری : شاخص های شهرت سازمانی دارای اثرگذاری معناداری بر بازاریابی سبز می باشند. کلیه بانوان مصرف کننده بر این عقیده اند که سازمان هایی که نسبت به محیط پاسخگو بوده و تولیدات یا خدمات آنها شامل گارانتی باشند، فعالیت های بازاریابی سبز بالاتری را نشان می دهند.
Manuscript profile
Public Policy In Administration
,
Issue4,Year,
Winter
2018
زمینه : سکوت سازمانی پدیده است که در آن کارکنان سازمان به دلایل متفاوت از اظهارنظر خودداری ورزیده سکوت علامت بیماری سازمان است. مدیران باید عامل اصلی آن را برطرف نمایند. بیتوجهی به این موضوع میتواند سبب سکون و حتی مرگ سازمان شود.هدف: شناسایی موانع سکوت سازمانی در قبا More
زمینه : سکوت سازمانی پدیده است که در آن کارکنان سازمان به دلایل متفاوت از اظهارنظر خودداری ورزیده سکوت علامت بیماری سازمان است. مدیران باید عامل اصلی آن را برطرف نمایند. بیتوجهی به این موضوع میتواند سبب سکون و حتی مرگ سازمان شود.هدف: شناسایی موانع سکوت سازمانی در قبال پرداخت هزینههای دارویی درمانی روش: روش تحقیق ، کاربردی واکتشافی است .شیوه جمع آوری داده ها کتابخانه ای و میدانی است . ابزار جمع آوری داده هاپرسشنامه مقایسات زوجی بود. جامعة آماری ،شامل کلیة کارکنان سازمان تأمین اجتماعی استان البرزاست که به روش نمونه گیری تصادفی نمونهای به حجم 137 نفر مطابق جدول مورگان انتخاب شدند.یافته ها: موانع فردی با ضریب وزنی 418/0 به عنوان اولین مانع سکوت سازمانی ، موانع سازمانی با ضریب وزنی 330/0 ، موانع فرهنگی اجتماعی با ضریب وزنی 174/0 به عنوان دومین و سومین مانع سکوت سازمانی ،در نهایت موانع مدیریتی با ضریب وزنی 078/0 به عنوان چهارمین مانع سکوت سازمانی در قبال پرداخت هزینههای دارویی درمانی در سازمان تأمین اجتماعی استان البرز شناسایی و الویت بندی شد.نتیجه: در سازمانی که سکوت به هنجار تبدیل شده نارضایتی کارکنان تقویت می شود.برعکس سازمانهایی که توانایی شنیدن حقیقیت را دارند به عنوان یک سازمان موفق مشخص شده اند.
Manuscript profile
Public Policy In Administration
,
Issue1,Year,
Summer
2022
زمینه: آموزش همواره وسیلهای مطمئن در جهت حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار گرفته اما. برخی شکافها در سازمان ناشی از کاستیهای احرای خطمشیهای آموزش نظام اداری است.هدف: آسیب شناسی اجرای خط مشی های آموزش نظام اداری با استفاده از مدل سه شاخکی در ستاد وزارت نفت. روششناسی پژوه More
زمینه: آموزش همواره وسیلهای مطمئن در جهت حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار گرفته اما. برخی شکافها در سازمان ناشی از کاستیهای احرای خطمشیهای آموزش نظام اداری است.هدف: آسیب شناسی اجرای خط مشی های آموزش نظام اداری با استفاده از مدل سه شاخکی در ستاد وزارت نفت. روششناسی پژوهش: روش آمیخته است که با استفاده از نمونهگیری هدفمند و اشباع نظری 20 نفردر مرحله دلفی از خبرگان حوزه مدیریت دولتی انتخاب شدند. جامعه آماری در مرحله بخش کمی نیز شامل 257 نفر کارکنان ستاد وزارت نفت می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران 154 نفر تعیین گردید. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه حاصل از فن دلفی بودکه روایی محتوایی و پایایی پرسشنامه ها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و ضریب آلفای کروباخ بالاتر از 0.7 تایید شد. یافتهها: آسیب های اجرای خط مشی های آموزش نظام اداری شامل آسیب های رفتاری با 12 شاخص، آسیب های ساختاری با 11 شاخص و آسیب های زمینه ای با 13 شاخص می باشد. تحلیل های کمی نیز موید معنی داری بارهای عاملی همه شاخص ها و تایید آنها در سطح اطمینان 95% بود.نتیجهگیری: آسیبهای اجرای خط مشی ها رفتاری،ساختاری وزمینهای بود که احساس مسئولیت و اعتقاد مجریان به خط مشی های آموزش نظام اداری از طریق تشریح فواید آن برای سازمان میتواند بخشی از این آسیب ها را کمتر نماید.
Manuscript profile
مقدمه و هدف: امروزه توجه به توسعه پایدار از مباحث مهم در سازمانها بشمار میرود. مولفه های توسعه پایدار هر سازمانی مختص خود بوده و شناسایی آنها الزام می نماید. پژوهش حاضر به منظور بررسی شاخص های توسعه پایدار و تدوین مدل توسعه پایدار در راستای سیاست های کلی برنامه ششم توسع More
مقدمه و هدف: امروزه توجه به توسعه پایدار از مباحث مهم در سازمانها بشمار میرود. مولفه های توسعه پایدار هر سازمانی مختص خود بوده و شناسایی آنها الزام می نماید. پژوهش حاضر به منظور بررسی شاخص های توسعه پایدار و تدوین مدل توسعه پایدار در راستای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه مرتبط با هوشمند سازی سازمانی در شعب بانک ملت استان تهران انجام شد.روش شناسی: این مطالعه تفسیری-استقرایی همراه با روش آمیخته اکتشافی بود. در بخش کیفی، از ابزار مصاحبه و روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی، از پرسشنامه و روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و حوزه بانکداری هوشمند ودر بخش کمی کارکنان بانک ملت بودند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که از بخش کیفی پژوهش استخراج شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از تکنیک مصاحبه و روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از آزمون های آماری و مدل اندازه گیری استفاده شد.یافته ها:نتایج نشان داد توسعه پایدار شامل 3 مولفه پایداری مالی، پایداری اجتماعی و پایداری محیطی است. در اولویت بندی مولفه ها، پایداری اجتماعی در اولویت اول قرار گرفت.
Manuscript profile
مقدمه و هدف پژوهش: حکمرانی باز به عنوان یکی از کارآمدترین شکل حکمرانی، که قابلیت افزایش مشارکت شهروندان، تقویت شفافیت و کاهش فساد دولتی و تقویت پایداری اجتماعی و محیطی را دارد، بیشترین اهمیت به برنامه ریزی و تصمیم گیری های مرتبط با توسعه پایدار را دارد. از اینرو پژوهش ح More
مقدمه و هدف پژوهش: حکمرانی باز به عنوان یکی از کارآمدترین شکل حکمرانی، که قابلیت افزایش مشارکت شهروندان، تقویت شفافیت و کاهش فساد دولتی و تقویت پایداری اجتماعی و محیطی را دارد، بیشترین اهمیت به برنامه ریزی و تصمیم گیری های مرتبط با توسعه پایدار را دارد. از اینرو پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیل دهندۀ حکمرانی باز با رویکرد توسعه پایدار در شهرداریها استان تهران انجام شد.
روش پژوهش: روش این تحقیق کیفی-کمی بود که از تحلیل تم و توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و متخصصان مسلط به موضوع بودند که با روش هدفمند در مصاحبه 20 به اشباع نظری رسیدند. در قسمت کمی مدیران ارشد شهرداریهای استان تهران، حدودا 440 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 205 بدست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش های کدگذاری، تحلیل عاملی و آزمون مدل در نرم افزارهای SPSS-24 و Smart Pls- 3 انجام شد.
یافتهها: سه عامل سرویس باز، داده باز و فرایند باز برای حکمرانی باز یافت شد. همچنین توسعه پایدار با ابعاد اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی مورد تایید قرار گرفت.
نتیجه گیری: باید به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، کاهش فقر، افزایش درآمد سرانه و بسترسازی برای جذب سرمایهگذاری و استفاده از داده باز و تقویت شبکه های اجتماعی و ایجاد رابطه شبکه ای بین تمام ذینفعان و کنشگران جامعه مدنی.
Manuscript profile
مقدمه و هدف پژوهش: این مطالعه که جهت ارائه مدل هوشمندسازی سازمانی در راستای سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه در بانک ملت انجام شد، از منظر فلسفه پژوهش، تفسیری بوده و رویکرد آن، استقرایی میباشد و از منظر هدف، از نوع مطالعات کاربردی است که به روش آمیخته(کیفی وکمی) صورت می More
مقدمه و هدف پژوهش: این مطالعه که جهت ارائه مدل هوشمندسازی سازمانی در راستای سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه در بانک ملت انجام شد، از منظر فلسفه پژوهش، تفسیری بوده و رویکرد آن، استقرایی میباشد و از منظر هدف، از نوع مطالعات کاربردی است که به روش آمیخته(کیفی وکمی) صورت میگیردروش پژوهش: روش تحقیق توصیفی پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی بوده وجامعه آماری در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و حوزه بانکداری هوشمند در بانک ملت بودند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و اصل اشباع 13 مصاحبه شونده انتخاب شدند. در بخش کمی نیز از نظرات 335 نفر از کارکنان بانک ملت استان تهران بهره گرفته شد. جهت جمع آوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی محتوایی آن توسط اساتید مدیریت دانشگاه و روایی پایایی آن باآزمون آلفای کرونباخ تایید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از تکنیک مصاحبه و روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از آزمونهای آماری و مدل اندازه گیری استفاده شد. نرم افزارهای مورد استفاده در آمار توصیفی و استنباطی SPSS و SmartPLS بودندیافتهها: یافتهها نشان دادند هوشمندسازی سازمانی شامل چهار مولفه اصلاحات استراتژیک، توانمندی علمی، خدمت رسانی هوشمند و تحولات دیجیتالی میباشد. همچنین در اولویت بندی مولفه ها، تحولات دیجیتال در رتبه اول قرار گرفت.نتیجه گیری: نتایج نشان دادندموفقیت بانک ملت با هوشمندسازی و همچنین تحولات دیجیتال ارتباط مستقیم دارد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications