• Home
  • نازنین راسخ

    List of Articles نازنین راسخ


  • Article

    1 - الگوی تعاملی عوامل مؤثر بر توسعة سواد ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش
    Knowledge Management in Sport Journal , Issue 11 , Year , Summer 2024
    تحقیق حاضر با هدف طراحی الگوی تعاملی عوامل مؤثر بر توسعة سواد ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق شامل نخبگان در حوزه تحقیق بودند که بدین منظور تعداد 13 نفر برحسب روش نمونه‌گیری هدفمند More
    تحقیق حاضر با هدف طراحی الگوی تعاملی عوامل مؤثر بر توسعة سواد ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق شامل نخبگان در حوزه تحقیق بودند که بدین منظور تعداد 13 نفر برحسب روش نمونه‌گیری هدفمند به‌عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. ابزار گردآوری تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه‌ نیمه‌ساختاریافته بود. در در بخش کیفی تحقیق جهت بررسی روایی از قابلیت باور پذیری (اعتبار)، انتقال پذیری و تایید پذیری استفاده گردید. روایی پرسشنامه با توجه به نظر خبرگان موردبررسی قرار گرفت. همچنین پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش محاسبه آلفای‌کرونباخ موردبررسی قرار گرفت (85/0= α). در قسمت تجزیه‌وتحلیل کمی تحقیق، از روش گراندد تئوری از نوع گلیزر و کدگذاری باز، محوری و نظری استفاده گردید. در قسمت تجزیه‌وتحلیل کمی تحقیق، از روش دیمتل استفاده شد. کلیه فرایند تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق در نرم‌افزار EXCEL انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که درمجموع 6 عامل کلی به‌عنوان عوامل فردی، محیطی، ماهیتی، تکنولوژی، آموزشی و مدیریتی به‌عنوان عوامل مؤثر بر توسعة سواد ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش شناسایی گردید. مطابق الگو مشخص گردید که نقش عوامل مدیریتی و آموزشی در بروز و شکل‌گیری سایر عوامل در جهت توسعة سواد ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش مهم و مشخص می‌باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تحلیل عوامل بهبود مدیریت جهادی بر پایة رهنمود های رهبر انقلاب در ورزش کشور با رویکرد طرح‌های آمیخته
    Management and organizational behavior in sports , Issue 1 , Year , Spring 1400
    هدف این پژوهش ارایة مدل بهبود مدیریت جهادی در ورزش ایران بود. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحله‌ای از نوع ابزارسازی بود. در بخش کیفی با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری) 16 نفر از خبرگان حوزة مدیریت ورزشی (برای شناسایی مدل بهبود مدیریت جهادی در ورزش More
    هدف این پژوهش ارایة مدل بهبود مدیریت جهادی در ورزش ایران بود. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحله‌ای از نوع ابزارسازی بود. در بخش کیفی با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری) 16 نفر از خبرگان حوزة مدیریت ورزشی (برای شناسایی مدل بهبود مدیریت جهادی در ورزش ایران انتخاب شده‌اند و با آن‌ها مصاحبه انجام شد .ابزار مورد استفاده برای بخش کیفی، مصاحبة نیمه ساختارمند و مطالعة اسناد بوده است. برای تأمین روایی و پایایی مطالعه از روش ارزیابی لینوکلن و گوبا استفاده شد. نتایج بخش کیفی نشان داد که شرایط علّی، عوامل الزام آور یا ترغیب کننده و فرآیند بهبود مدیریت جهادی در ورزش ایران نشان داده می‌شود. در در بخش کمی روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری شامل کلیة مدیران ارشد کشور (900 =N) که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس جدول کوکران نمونة آماری تعیین شد (300 =n). ابزار مورد استفاده در بخش کمی، مقیاس محقق‌ساخته بر اساس شبکه تئوری داده بنباد بخش کیفی بود؛ که روایی صوری و آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و مدل معادلات‌ساختاری برای بررسی برازش مدل پژوهش استفاده گردید. نتایج بخش‌کمی نشان داد که مقدار تی مربوطه هر عامل تأثیر معناداری را دارند و تمامی چارچوب مدل بهبود مدیریت جهادی در ورزش ایران مورد تأیید قرار گرفت. همچنین نتایج نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار می‌باشد. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی عوامل مؤثر بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه‌های جمعی
    Sport Sciences Quarterly , Issue 2 , Year , Summer 2022
    پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه های جمعی انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، مصاحبة نیمه ساختاریافته و پرسشنامة محقق ساخته بود. جامعة آما More
    پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه های جمعی انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، مصاحبة نیمه ساختاریافته و پرسشنامة محقق ساخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل برخی خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که به مسائل مربوط به توانمند سازی اعضای هیات علمی در حوزة رسانه های جمعی اشراف کامل داشتند. همچنین جامعة آماری در بخش کمی شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران بودند که به موضوع پژوهش آشنایی داشتند. بر حسب جدول مورگان تعداد 118 نفر به عنوان نمونة پژوهش مشخص شدند. روش تحلیل داده ها در بخش کیفی در پژوهش حاضر، به صورت تحلیل محتوا بود. همچنین از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها (طبیعی و یا غیر طبیعی بودن) و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که در مجموع 26 مؤلفه در 7 دسته شامل عوامل پاداشی، فنی، فرهنگی، شغلی، آموزشی، نظارتی و فردی بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه های جمعی تأثیر دارد. Manuscript profile

  • Article

    4 - تدوین الگوی پارادایمی توانمند سازی اعضای هیات علمی رشته مدیریت ورزشی بارویکرد داده بنیاد
    Management and organizational behavior in sports , Issue 13 , Year , Spring 2024

    پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی پارادایمی توانمند سازی اعضای هیات علمی رشته مدیریت ورزشی طراحی گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده¬ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در بخش کمی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق¬ساخته بود. More

    پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی پارادایمی توانمند سازی اعضای هیات علمی رشته مدیریت ورزشی طراحی گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده¬ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در بخش کمی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق¬ساخته بود. در بخش کیفی جهت بررسی روایی از قابلیت باور پذیری (اعتبار)، انتقال پذیری و تایید پذیری و برای سنجش پایایی از مطالعه حسابرسی فرایند و توافق درون موضوعی دو کدگذار استفاده گردید. روایی و پایایی بخش کمی، از طریق روایی واگرا و همگرا، آلفای کرونباخ، روایی محتوا و روایی صوری مورد بررسی قرار گرفت. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که پژوهش¬هایی(مقاله همایشی، مقاله پژوهشی، طرح، تألیف و یا ترجمه کتاب) در زمینه توانمندسازی اعضای هیئت علمی رشته مدیریت ورزشی انجام داده بودند. همچنین جامعه آماری در بخش کمی شامل اعضای هیئت علمی مدیریت ورزشی دانشگاه های ایران بودند. در نهادیت تعداد آنان حدود 170 نفر برآورد گردید. بر حسب جدول مورگان تعداد 118 نفر به عنوان نمونه پژوهش مشخص شدند. روش تحلیل داده¬های بخش کیفی در پژوهش حاضر، گراندد تئوری مدل اشتراوس و کوربین بود. همچنین در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیه روند تجزیه و تحلیل داده های پژوهش حاضر در نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شد. 66 کد باز و 15 مقوله فرعی در قالب 6 کد محوری مدل قرار گرفتند. مدل طراحی شده با در نظر گرفتن شرایط علی، زمینه¬ای و مداخله¬گر و نهایتا راهبردهای ارائه شده، می¬تواند منجر به توانمندسازی فردی و علمی اعضای هیئت علمی گردد.

    Manuscript profile