• Home
  • حمید قاسمی

    List of Articles حمید قاسمی


  • Article

    1 - بررسی عوامل مؤثر بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه‌های جمعی
    Sport Sciences Quarterly , Issue 2 , Year , Summer 2022
    پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه های جمعی انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، مصاحبة نیمه ساختاریافته و پرسشنامة محقق ساخته بود. جامعة آما More
    پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه های جمعی انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، مصاحبة نیمه ساختاریافته و پرسشنامة محقق ساخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل برخی خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که به مسائل مربوط به توانمند سازی اعضای هیات علمی در حوزة رسانه های جمعی اشراف کامل داشتند. همچنین جامعة آماری در بخش کمی شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران بودند که به موضوع پژوهش آشنایی داشتند. بر حسب جدول مورگان تعداد 118 نفر به عنوان نمونة پژوهش مشخص شدند. روش تحلیل داده ها در بخش کیفی در پژوهش حاضر، به صورت تحلیل محتوا بود. همچنین از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها (طبیعی و یا غیر طبیعی بودن) و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که در مجموع 26 مؤلفه در 7 دسته شامل عوامل پاداشی، فنی، فرهنگی، شغلی، آموزشی، نظارتی و فردی بر بهبود توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حوزة رسانه های جمعی تأثیر دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تدوین الگوی پارادایمی توانمند سازی اعضای هیات علمی رشته مدیریت ورزشی بارویکرد داده بنیاد
    Management and organizational behavior in sports , Issue 13 , Year , Spring 2024

    پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی پارادایمی توانمند سازی اعضای هیات علمی رشته مدیریت ورزشی طراحی گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده¬ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در بخش کمی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق¬ساخته بود. More

    پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی پارادایمی توانمند سازی اعضای هیات علمی رشته مدیریت ورزشی طراحی گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده¬ها آمیخته بود. ابزار مورد استفاده در بخش کمی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق¬ساخته بود. در بخش کیفی جهت بررسی روایی از قابلیت باور پذیری (اعتبار)، انتقال پذیری و تایید پذیری و برای سنجش پایایی از مطالعه حسابرسی فرایند و توافق درون موضوعی دو کدگذار استفاده گردید. روایی و پایایی بخش کمی، از طریق روایی واگرا و همگرا، آلفای کرونباخ، روایی محتوا و روایی صوری مورد بررسی قرار گرفت. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که پژوهش¬هایی(مقاله همایشی، مقاله پژوهشی، طرح، تألیف و یا ترجمه کتاب) در زمینه توانمندسازی اعضای هیئت علمی رشته مدیریت ورزشی انجام داده بودند. همچنین جامعه آماری در بخش کمی شامل اعضای هیئت علمی مدیریت ورزشی دانشگاه های ایران بودند. در نهادیت تعداد آنان حدود 170 نفر برآورد گردید. بر حسب جدول مورگان تعداد 118 نفر به عنوان نمونه پژوهش مشخص شدند. روش تحلیل داده¬های بخش کیفی در پژوهش حاضر، گراندد تئوری مدل اشتراوس و کوربین بود. همچنین در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیه روند تجزیه و تحلیل داده های پژوهش حاضر در نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شد. 66 کد باز و 15 مقوله فرعی در قالب 6 کد محوری مدل قرار گرفتند. مدل طراحی شده با در نظر گرفتن شرایط علی، زمینه¬ای و مداخله¬گر و نهایتا راهبردهای ارائه شده، می¬تواند منجر به توانمندسازی فردی و علمی اعضای هیئت علمی گردد.

    Manuscript profile