فهرست مقالات مریم گلبابایی


  • مقاله

    1 - طراحی الگوی برنامه درسی مهارت آموزی در دوره اول متوسطه
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 79 , سال 20 , زمستان 1402

    پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی مهارت‌آموزی در دوره اول متوسطه انجام گرفت. داده‌های این پژوهش به روش پدیدار شناسی تفسیری که یک رویکرد کیفی است، به دو صورت مشاهده ای و مصاحبه نیمه ساختارمند جمع آوری گردید. در بخش مصاحبه از 10 نفر از طراحان، متخصصان و کار چکیده کامل

    پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی مهارت‌آموزی در دوره اول متوسطه انجام گرفت. داده‌های این پژوهش به روش پدیدار شناسی تفسیری که یک رویکرد کیفی است، به دو صورت مشاهده ای و مصاحبه نیمه ساختارمند جمع آوری گردید. در بخش مصاحبه از 10 نفر از طراحان، متخصصان و کارشناسان برنامه درسی دوره اول متوسطه که به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، استفاده شد. هدف از انتخاب این افراد ، تجربه ی آن ها و قرار گرفتن در متن برنامه درسی مهارت آموزی بود. پس از جمع آوری داده ها و تحلیل داده ها ، نقشه مفهومی از تحلیل داده ها ارائه گردید. داده ها بر اساس تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شدند که نتایج حاصل از تحلیل داده ها شامل عناصر:‌1- اهداف 2- محتوا 3- راهبردهای یاددهی- یادگیری4- مواد، منابع و ابزار مناسب 5- روش های ارزشیابی 6- فعالیت های دانش آموزان 7- زمان ارائه موزش و 8- فضای آموزش که هر یک از این عناصر در 5-3 مضمون طبقه بندی شد و در نهایت 28 مضمون استخراج و مدل نهایی مشخص شد.

    پرونده مقاله